jak chodować mech ?

11. Data: 2001-12-05 19:35:36

Temat: Re: jak chodować mech ?
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...] - nie moze to wygladac sztucznie.
Jak to? Wszystkie japonskie ogrody wygladaja [i sa] sztuczne.
Pozdrawiam Jerzy

12. Data: 2001-12-05 21:42:46

Od: Appa <p...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Witaj

> Jak to? Wszystkie japonskie ogrody wygladaja [i sa] sztuczne.
> Pozdrawiam Jerzy

Masz racje, cecha kazdego ogrodu (i to bez wyjatku) jest dzialanie
czlowieka. Dlatego ogrod jest "uksztaltowana natura"
Jednak to uksztaltowanie moze byc bardziej lub mniej naturalne. I tak
tytulem przykladu:
- widoczna (gola) folia w ogrodach wodnych, razi.
-zle dobrane/wkopane kamienie w drodze ogrodu japonskiego psuja nastroj
CALEGO ogrodu.
Ogrod to obraz, ogrodnik malarz- reszte pozostawiam fantazji.

Pozdrawiam
Piotr

13. Data: 2001-12-06 01:57:42

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy" <0...@m...pl> wrote in message news:9ulsl4$pnq$1@sunsite.icm.edu.pl...
> Jak to? Wszystkie japonskie ogrody wygladaja [i sa] sztuczne.

Z ust mi to wyjales.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

14. Data: 2001-12-07 18:59:04

Od: Gamon' <r...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Cure wrote:

> czy ktoś ma materiały dotyczące zakładania ogrodów z mchem ? Jakie polskie
> gatunki sie nadają to tego celu ? Naoglądałem sie zdjęć z japonii i teraz
> tez chce spróbować.

Podobno od jogurtu sie niezly mech rozwija - to moze zaloz w ogrodzie
wytwornie nawozu jogurtowego (przepis na jogurt domowej roboty moge dac -
pozostanie Ci kwiestia "powiekszenia" przedsiewziecia).

Pozdrawiam,
robal.

15. Data: 2001-12-08 22:19:05

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Gamon'" <r...@y...com> napisal w wiadomosci

> Podobno od jogurtu sie niezly mech rozwija - to moze zaloz w ogrodzie
> wytwornie nawozu jogurtowego (przepis na jogurt domowej roboty moge dac -
> pozostanie Ci kwiestia "powiekszenia" przedsiewziecia).

To mysle ,ze poprzedni wlasciciele moich trawników jedli codziennie kilka
kubeczków .I resztki strzepywali na trawe .

--

pozdrawiam ja i moje muszlowce
J.Krzysztof

16. Data: 2001-12-20 17:15:05

Temat: Re: jak hodować mech ?
Od: McZapkie <m...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy <0...@m...pl> wrote:

> A wracając do tematu najprościej jest założyć trawnik i nie dbać o niego n
> ależycie. Po roku czy dwóch mamy piękny mchownik.

Musi byc jeszcze odpowiednia gleba, np gliniasta.
Bo na piaszczystej raczej nie urosnie sam tak latwo.
No i zacienienie.

Ponadto mchy sa ladne i brzydkie.
Te brzydkie na ogol same rosna :)

MC

--
Antispam derailing device! Glue _o_ into k_lej before reply!
http://www.kolej.pl/~mczapkie

17. Data: 2001-12-20 17:51:54

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Musi byc jeszcze odpowiednia gleba, np gliniasta.
> Bo na piaszczystej raczej nie urosnie sam tak latwo.
> No i zacienienie.
Hmmmmmmmmm, w takim razie to nie gleba winna ale zacienienie.
Bo u mnie właśnie na piaszczystej od Pn i W mech sobie rósł, ale Ph 8-12.
:-)))
pozdr. Jerzy

18. Data: 2001-12-30 21:42:51

Od: "Krispa" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Musi byc jeszcze odpowiednia gleba, np gliniasta.
> Bo na piaszczystej raczej nie urosnie sam tak latwo.
> No i zacienienie.
Zacienienie jest zbędne - wiem to z praktyki
Ale u nas i na Zachodzie powoli i nieśmiało wprowadza się zamiast
monotonnych trawników naturalne łączki, czyli takie, które widzimy u
rolników, pięknie i różnokolorowo kwitnące, które jesienią i na przedwiośniu
karmią ptaki i potem zasilają glebe w masę organiczną (nawóz zielony).
Pozdrawiam
Krzysztof Pawłowski
k...@g...pl

Konkurs