Data: 2003-04-06 10:23:35
Temat: Re: jak najlepiej udoskonalać myślenie?
Od: i...@g...pl
Pokaż wszystkie nagłówki
>
> "patrycja." <p...@K...pl> wrote in message
news:b6i9vo$2o$1@atlantis.news.tpi.pl...
> > Skavi
> >
> > > :) To tak samo jakby ktoś na pytanie "jak się nauczyć dobrze grać w
> > szachy"
> > > odpowiedział "musisz dużo grać w szachy". Więc dlaczego wychodzi tyle
> > > podręczników do gry w szachy? Wystarczyłoby jedno zdanie :)
> >
> > tylko zwróć uwagę że napisałeś _udoskonalać_ czyli już "umiesz" ;) myśleć a
> > chcesz to robić lepiej. i na tym właśnie polega _Trening_.
>
> To nic nie zmienia. Załóżmy, że ktoś umie trochę grać w szachy. Żeby go
nauczyć
> lepiej grać w szachy nie wystarczy mu powiedzieć "musisz więcej grać w
szachy".
> To znaczy na pewno żeby nauczyć się lepiej grać w te szachy ten ktoś musi
dużo w
> nie grać. Ale samo granie to nie wszystko. Potrzebne są jeszcze okreslone
techniki gry.
>
> > > Właśnie żeby rozwiązywać problemy trzeba już umieć skutecznie myśleć.
> >
> > niezupełnie ;) porozwiązuj jakieś testy z _odpowiedziami_.
>
> Hehe. Ale ja nie chcę korzystać z odpowiedzi. Chce sam umiećje rozwiązywać.
>
> > > Gdybym spytał jak nauczyć się jeździć na deskorolce uzyskałbym zapewne
> > > więcej konkretnych odpowiedzi...
> >
> > dostałbyś taką samą odpowiedź: jeździć na deskorolce! :]
>
> Jasne, powiedzmy że to jest warunek konieczny - trzeba jeździć. Ale ktoś
> z doświadczeniem w tej dziedzinie mógłby dać mi konkretne
> wskazówki, a nie tylko stwierdzniem: musisz jeździć.
> U psycholog pacjent cierpiący na depresję dostaję coś więcej niż
> "musisz próbować sobie z nią poradzić". Jasne że bez tego ani rusz. Ale to
nie wszystko.
> Potrzebne są konkretne wskazówki. I o to mi chodzi.
>
> > w tym rzecz: aby coś _udoskonalić_ musisz to często i sumiennie robić :
>
> Rrzecz w tym, że nie mamy metod bezpośredniego nauczania myslenia. Tzn. one
są tylko
> niewielu ludzi to obchodzi. Nawet Wy ich nie znacie....
> A przecież to jest najważniejsze - by rozwijać sprawność myślenia.
> O wiele więcej czasu poświęca się np. problemom ekologii - co jest skądinąd
bardzo ważne -
> niż bezpośredniemu nauczaniu myślenia.
*** zrob sobi taki oto doswiadczenie:
1. wyobraz sobi cl ktory chcesz osiagnac (obojetnie co)
cel musi byc:
a) realny i mirzalny
b)musi byc na tyl konkrtnu bys ty za pomoca zmyslow mogl stwierdzic z juz go
masz
c) musi wspolbrzmiec z innymi twoimi celami - przyklady masz mnozyc (jest to
zarazem technika automotywacji)
d) jsli cl jst zlozony z kilku mnijszych celow to w stosunku do nich muszisz
dokonac analizy lit. a - c
2. usiasc w miejscu spokojnym; wyobrazic sobie jak to bedzie kiedy zdobedziesz
ten cel?
a) jesli droga do celu skladala sie z kilku krokow - wyobraz sobie scny jak
poszczegolne kroki zdobywasz
b)uczestnicz w swym "zdobywaniu ceelu" w roli rezysera (sam siebbie widzisz
zdobywajacgo cel)
)uczestnicz w scenach w roli aktora - - masz czuc i postrzegac jakby historia w
rzczywistosc si zamieniala
c) zauwaz swoja radosc po tym jak uzyskasz cel
d) co sie stanie jak uzyskasz cel?
e)co sie nie stanie jak nieuzyskasz celu?
f) co sie stanie jak nieuzyskasz celu?
g)co sie nie stanie jak uzyskasz cel?
#) podczas wszystkich etapow cwiczenia "wslochuj sie w uczucia.
pozdr.
pakuszka
>
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
|