jak obciąć fornirowane drzwi?

1. Data: 2004-03-31 14:18:19

Temat: jak obciąć fornirowane drzwi?
Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Taką sobie kupiliśmy grubiutką, mięciutką, milutką wykładzinę... mrrr...
tylko szkoda, że się przez nią drzwi nie zamykają ;) Wejściowe się podniesie
na podkładkach, mam nadzieję, że wystarczy, ale te od garderoby trzeba
będzie niestety brutalnie obciąć. Drzwi są z dwucentymetrowej fornirowanej
płyty, na jednym skrzydle przyklejone lustro. Z "gołą" spodnią krawędzią już
się pogodziłam, ale jak się zabrać do tej operacji, żeby nie pozostały ślady
na widocznych powierzchniach?

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

1. Data: 2004-03-31 14:42:07

Temat: Re: jak obciąć fornirowane drzwi?
Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Hanka Skwarczyńska" <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> wrote in message

> Z "gołą" spodnią krawędzią już
> się pogodziłam, ale jak się zabrać do tej operacji, żeby nie
pozostały ślady
> na widocznych powierzchniach?

Albo zanieść je na plecach do najbliższej stolarni z profesjonalną
piłą (takie usługi wykonują też castoramy i inne takie), albo
kupić/pożyczyć wyrzynarkę i wyposażyć ją w ostrze, które się nazywa
"czyste cięcie". Nie pamiętam jego numeru katalogowego, ono jest dość
grube i zęby ma nie rozchylane na boki, tylko szlifowane "do
wewnątrz".
Żeby utrzymać prostą linię cięcia nie ma co prowadzić piły po linii
narysowanej ołówkiem, pewniej jest do drzwi przykręcić dwoma ściskami
stolarskimi jakąś listwę i piłę prowadzić przy niej.

J.

1. Data: 2004-03-31 16:33:32

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:c4elc6$1lh$1@news.mch.sbs.de...

> kupić/pożyczyć wyrzynarkę i wyposażyć ją w ostrze, które się
nazywa
> "czyste cięcie". Nie pamiętam jego numeru katalogowego,

Ten numer, to: 8001

J.

1. Data: 2004-04-01 05:23:44

Od: Piotr Jankisz <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." napisał(a):

> pozostały ślady
>
> Albo zanieść je na plecach do najbliższej stolarni z profesjonalną
> piłą (takie usługi wykonują też castoramy i inne takie), albo
> kupić/pożyczyć wyrzynarkę i wyposażyć ją w ostrze

MZ nie ma drugiego "albo". Dobra piła stacjonarna zrobi to znacznie
dokładniej niż jakakolwiek wyżynarka, a koszt z pogranicza zera.

--
Piotr Jankisz
Małe co nieco o rowerach:

1. Data: 2004-04-01 06:33:59

Od: "Astm" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> kupić/pożyczyć wyrzynarkę i wyposażyć ją w ostrze,

Boroń Cię Boże Haniu przed wyżynarka !!!!!!!!
Przy taki płytach wrzeciono wyżynarki się gnie i o ile górna część płyty (ta
po któej prowadzisz wyzynarkę) jest obcięta prosto to dół już nie (ostrze
się odgnia w plaszczyźnie pionowej!!!!)

Jeżeli nie koniecznie chcesz kombinować w domu, to należy:
- zaopatrz się w ściski stolarskie (minimum dwa a najlepiej cztery)
- dwie deski (proste i w miarę gładkie)
- tarczową piłę do drewna z tarczą o DROBNYCH zębach

Weź te deski w garść, ściskami zmontuj je do płyty drzwiowej w miejscu gdzie
chcesz ciąć. Cały wic polega na tym żeby drzwi ciąt właśnie przez te deski -
piła Ci poszczępi dodatkowe deki, ale drzwi bedą ganz gut :)

--
Arek (ASTM)
GG# 1735365

1. Data: 2004-04-01 07:03:11

Od: Dominika Widawska <d...@m...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanka Skwarczyńska wrote:
> Taką sobie kupiliśmy grubiutką, mięciutką, milutką wykładzinę... mrrr...

Turlu, turlu, kul... ;-)

> tylko szkoda, że się przez nią drzwi nie zamykają ;) Wejściowe się podniesie
> na podkładkach, mam nadzieję, że wystarczy, ale te od garderoby trzeba
> będzie niestety brutalnie obciąć.

Do czego moze by sie dalo uzyc pana od mebli kuchennych?
;-))

Dominika

1. Data: 2004-04-01 12:13:11

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Astm" <a...@w...pl> wrote in message

> Boroń Cię Boże Haniu przed wyżynarka !!!!!!!!
> Przy taki płytach wrzeciono wyżynarki się gnie

Przy 2cm laminacie??? Bez przesady, zjawisko gięcia się brzeszczotu
faktycznie miałem przy taniej wyrzynarce za 39zł i drzwiach
"budowlanych pełnych" ale one były dwukrotnie grubsze, pozatym i tam
wystarczyło wyrzynarkę prowadzić wolno i bez zbyt dużego docisku oraz
regularnie sprawdzać, jak brzeszczot idzie z drugiej strony.

> - tarczową piłę do drewna z tarczą o DROBNYCH zębach

Oczywiście, takie narzędzie zrobi to lepiej. Ale i kosztować będzie
też "lepiej", zwłaszcza że trzeba będzie osobno kupić odpowiednią
tarczę - kwestia decyzji, czy taka piła będzie potem w domu potrzebna
:-)

J.

1. Data: 2004-04-01 12:33:51

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]kwestia decyzji, czy taka piła będzie potem w domu potrzebna

Tu akurat mały problem, krajzega stoi na tarasie i ma się dobrze. Tylko
jakoś mnie przeraża oddanie delikatnych drzwi na pastwę takiego potwora ;)
No i pytanie, czy na tej maszynie lustra szlag nie trafi...

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

1. Data: 2004-04-01 15:46:56

Temat: Odp: jak obciąć fornirowane drzwi?
Od: "JoShi" <J...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Potrzebny Ci bedzie mazczyzna o stalowych muskulach (ale nie koniecznie, moj
maz ma troche slabsze niz stalowe, jest informatykiem i tez sobie poradzil)
i pila rozplatnica (o bardzo drobnych zabkach) i cierpliwosc...

1. Data: 2004-04-02 08:42:27

Od: m...@p...pl (McMac) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 1 Apr 2004 14:33:51 +0200, Hanka Skwarczyńska

>Tu akurat mały problem, krajzega stoi na tarasie i ma się dobrze. Tylko
>jakoś mnie przeraża oddanie delikatnych drzwi na pastwę takiego potwora ;)

A nie boisz sie otwierac tych drzwi jak takie delikatne? Z czego one sa, z
bibuly?

>No i pytanie, czy na tej maszynie lustra szlag nie trafi...

Jak bedziesz ciela lustro, to na pewno je szlag trafi :)
--
- Maciej Kulawik ----------------

Aranżacje salonów z aneksami kuchennymi
zmywarki Zanussi - czy ktoś tego używa