jak pomóc córce po śmierci bliskiego kolegi

1. Data: 2004-09-14 14:17:12

Temat: jak pomóc córce po śmierci bliskiego kolegi
Od: "Anna" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
moja 19-letnia córka dowiedziała się wczoraj o śmierci bliskiego kumpla -
rówieśnika, jednego z grona przyjaciół. Wypadek, z dala od miejsca
zamieszkania, szczegółów znamy niewiele.
Jest zrozpaczona, ona jak i cała "paczka". Wiem że nic nie można pomóc, tylko
być z nią. Musi to sama przejść, wiem, ale chcielibyśmy ją wspierać. Poradźcie.
Pozdrowienia
Anna

2. Data: 2004-09-14 16:02:36

Temat: Re: jak pomóc córce po śmierci bliskiego kolegi
Od: "thuringwethil" <oliwia@_wytnij_.w3crew.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Anna" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
tylko
> być z nią. Musi to sama przejść, wiem, ale chcielibyśmy ją wspierać.

Hmm doświadczenie żałoby generalnie ma podobny przebieg u większości osób
Zdeecydowanie powinna miec Waszą zgodę na płakanie, rozpaczanie, doła,
nie mówcie jej "takie jest zycie" albo nic z tych rzeczy;
pozwólcie wspominać, sami na pewno odczujecie moment kiedy skończy
się rozpacz a zancznie zwykła tęsknota; bądźcier z nią jak przyjaciele
którzy
użyczają ramienia do płaczu w milczeniu.

Pozdrawiam
O.

3. Data: 2004-09-17 10:40:03

Od: "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> tylko
> być z nią. Musi to sama przejść, wiem, ale chcielibyśmy ją wspierać.

Straciłam bliskiego znajomego mając 14 lat. Byłam młodsza od Twojej córki,
ale myślę, że w przypadku śmierci wiek nie jest najistotniejszy.
Z tego, co pamiętam najbardziej mnie wkurzały ciągłe rozmowy wszystkich o
nim, o tym, jak żal chłopaka, choć za życia nikt się nim nie przejmował.
Nikt nie zastanawiał się, co czujemy my - Ci którzy go znali, kochali, a
potem cierpieli. Proponuję zapytać (ale raz, a nie co pięć minut) córkę, czy
możecie Jej jakoś pomóc. Potem dać czas. Każda śmierć musi zostać
przepłakana, przemyślana i dopiero na końcu zaakceptowana. Córkę czeka
nieciekawy okres, ale rzeczywiście sama musi przez to niestety przejść :(

D.

Matka mojego kolegi pije
grupa bezpłodność
Gdzie kupic smieszna bielizne na prezent?
Gdzie kupic smieszna bielizne na prezent
Zdrada w rodzinie