Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!warszawa.rmf.pl!rzeszow.rmf.pl!orion
.cst.tpsa.pl!news.tpnet.pl!not-for-mail
From: "wredna" <w...@s...poznan.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
References: <8dqm9o$3qq$1@sunsite.icm.edu.pl>
Subject: Re: jak powinien zachowywac się dobry sprzedawca?
Lines: 28
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.00.2417.2000
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.00.2314.1300
Message-ID: <YtCN4.42800$hK2.842331@news.tpnet.pl>
Date: Wed, 26 Apr 2000 13:49:44 GMT
NNTP-Posting-Host: 212.160.10.33
X-Complaints-To: a...@t...pl
X-Trace: news.tpnet.pl 956756984 212.160.10.33 (Wed, 26 Apr 2000 15:49:44 MET DST)
NNTP-Posting-Date: Wed, 26 Apr 2000 15:49:44 MET DST
Organization: TPNET - http://www.tpnet.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:45941
Ukryj nagłówki
Idealny akt sprzedazy powinien polegazc na rozpoczeciu z klientem
spontanicznej rozmowy.
Rozmowa rozpoczeta suchym <w czym moge pomoc> skutecznie sprawia, ze klient
bierze nogi za pas.
Najlepiej dac klientowi chwile na rozejrzenie sie, po takiej chwili
owprawdopodobnie przystanie dluzej przy interesujacym go sprzecie. Wtedy
mozna najzwyczajniej w swiecie podejsc i zaczac rozmowe zaczynajac chocby od
wymieniena zalet danego towaru. Dobrze, by sprzedawca byl komunikatywny,
wrazliwy na sygnaly wysylane przez klienta, pomaga tez dowcip i oczywiscie
usmiech. Niektorzy sprzedawcy maja problem z rozpoczeciem takiej zwyklej
rozmowy. Wiele tu nie mozna pomoc. Liczy sie jednak gotowosc niesienia
pomocy , szacunek do klienta [ klient w sklepie -sprzedawca na <rownych
nogach> ], <bycie w poblizu>, no i oczywiscie wiedza wiedza wiedza ...
Od prostej rozmowy o cechach towaru mozna bardzo latwo dojsc do wyluszczenia
potrzeb klienta i zaproponowac cos konkretnego.
Konkretnych technik sprzedazy [ technik sprzedazy konkretnych produktow ]
ucza na szkoleniach :]
pozdrawiam
wredna.
|