Re: jak sie pozbyc wszy ??????????

From: La Luna <b...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: jak sie pozbyc wszy ??????????
Date: Sun, 28 Mar 2004 20:44:22 +0200

Sun, 28 Mar 2004 18:39:48 +0200, na pl.sci.medycyna, andrzej głowacki
napisał(a):

> Przepraszam, ale nie do końca się z tym zgadzam ;-). Po pierwsze, obcinanie
> włosów jest najłatwiejszym i najtańszym sposobem zwalczenia wszawicy.

Nie zawsze to co najlatwiejsze i najprostsze jest najlepsze...
Obecnie istnieja super srodki do zwalczania wszawicy i naprawde uwazam ze
obcinanie wlosow nie jest juz rozwiazaniem - tym bardziej ze tak czy okwak
- leczenie wszawicy obejmuje jeszcze kilka innych czynnosci - a wiec
pozbycie sie pasozyta z otoczenia.

>W wielu miejscach świata, nie jest to bez znaczenia.

Na szczescie - byc moze jeszcze - nie mieszkamy w jakims super zacofanym i
biednym kraju... I chyba praktycznie kazdego jeszcze stac na zakup szamponu
Pipi - kosztuje chyba ponizej 10 zl za pudeleczko - oraz na odkurzenie
mieszkania ze szczegolnym uwzglednieniem szpar i zaglebien - oraz na
wypranie odziezy, poscieli. Zreszta - i tak trzeba to wszystko zrobic.

>Po drugie, osobiście wolałbym ogolić sobie głowę, niż moczyć ją w chemikaliach,
które nie zawsze
> są skuteczne w stosunku do jajeczek.

Coz - kwestia podejscia. Dla wielu osob - glownie plci zenskiej, ale mysle
ze nie tylko - koniecznosc (?) obciecia sie praktycznie na lyso - bylaby
tragedia.
Np. dla mnie - bylaby to tragedia, dlugie wlosy mam od zawsze, bardzo mi
sie podobaja i nie wyobrazam sobie siebie z krotkimi, a co dopiero z lysa
glowa. Pewnie - gdyby naprawde trzeba bylo - to bym sie obciela - ale
akurat - na szczescie - wszawica wcale nie jest takim powodem.

> Oczywiście nic na siłę. Wolny wybór to
> dobra rzecz ;-).

Pewnie ze dobry - jednakowoz mysle ze przy wszawicy wcale nie ma potrzeby
pozbywania sie wlosow i wogole, w obecnych czasach - nie powinno sie tego
rozwazac. Oczywiscie - jesli komus jest obojetne jakie ma wlosy - moze sie
ogolic - na pewno w jakims stopniu to ulatwi pozbywanie sie stworow - ale w
zadnym razie nie jest to wymogiem czy koniecznoscia.

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło