jak sie pozbyc wszy ??????????

1. Data: 2004-03-27 19:04:58

Temat: Re: jak sie pozbyc wszy ??????????
Od: "sieja" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

-> Przepraszam, ale nie do końca się z tym zgadzam ;-). Po pierwsze,
obcinanie
> włosów jest najłatwiejszym i najtańszym sposobem zwalczenia wszawicy.

Jeśli nie szkoda ci włosów to rzeczywiście jest to sposób, ale ja nie
chciałabym przez kolejne pół roku czekac az włosy odrosna. Owszem inne
sposoby nie sa proste, trzeba sie troszke "pobawic" ale mysle ze wlasy sa
tego warte. Poza tym wszy nie mieszkaja tylko we wlosach a w ubraniach
poscieli, wiec same obciecie wlosow nie rozwiazuje sprawy...

> W wielu miejscach świata, nie jest to bez znaczenia.

W wielu krajach ludzie myja sie raz na miesciac....

Po drugie, osobiście
> wolałbym ogolić sobie głowę, niż moczyć ją w chemikaliach, które nie
zawsze
> są skuteczne w stosunku do jajeczek.

Ty facet jestes:) wiec wlosy dla ciebie nie znacza ta wiele jak dla
dziewuszki z wlosami po pas...

Oczywiście nic na siłę. Wolny wybór to

2. Data: 2004-03-28 11:32:12

Temat: jak sie pozbyc wszy ??????????
Od: "natalia" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak sie pozbyc skutecznie wszy ???
Prosze o pomoc !!!!!!!!!!!!
Tego dziadostwa nie moge niczym wytępić !!!

3. Data: 2004-03-28 12:30:50

Od: "Barbara" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedys w aptekach byl taki preparat (delaced) ? Robilo sie na glowe kompres
na godzine, pozostalosci trzeba bylo wyczesac gestym grzebieniem. Moze
wymyslono juz cos lepszego?

Pozdrawiam
Basia

4. Data: 2004-03-28 12:58:34

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "natalia" <n...@o...pl> napisał:
>
> Jak sie pozbyc skutecznie wszy ???
> Prosze o pomoc !!!!!!!!!!!!
> Tego dziadostwa nie moge niczym wytępić !!!

Zarażenie się wszawicą tonormalna rzecz, zwłaszcza u dzieci narażonych na
przebywanie w dużych zbiorowiskach ludzi. Wszawicę trzeba zwalczać, a nie
oburzać się i wstydzić. Nieleczona choroba może prowadzić do powstawania
strupów, wtórnych zakażeń (dzieci mogą drapać się po głowie brudnymi rękami
powodując infekcje), a nawet duru plamistego (przenoszonego przez wesz
odzieżową).

Główna zasada leczenia to odwszawienie chorego i jego odzieży. W aptekach
dostępne są preparaty: Artemisol(5,21 zł), Delacet (5,56 zł), Preparat X (z
grzebykiem - 9,48 zł) i Pipi (dwieszamponetki z grzebykiem - 8,92 zł). O ile
wszy jest łatwo zwalczyć dostępnymi środkami medycznymi, o tyle gni-dy (jaja
wszy) mają chitynowe pancerzyki, dzięki którym są bardziej wytrzy-małe.
Najlepszym sposobem na pozbycie się gnid (oprócz niepraktykowanego już
raczej golenia włosów) jest wyczesywanie włosów grzebieniem z nanizaną watą,
którą trzeba maczać w podgrzanym occie. Watę trzeba wymieniać, a po zabiegu
najlepiej ją spalić.

Źródło: www.glos-pomorza.pl

Pozdrawiam, andrzej

--
http://www.glowacki.art.pl

5. Data: 2004-03-28 13:24:12

Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 28 Mar 2004 14:30:50 +0200, na pl.sci.medycyna, Barbara napisał(a):

> Kiedys w aptekach byl taki preparat (delaced) ? Robilo sie na glowe kompres
> na godzine, pozostalosci trzeba bylo wyczesac gestym grzebieniem. Moze
> wymyslono juz cos lepszego?

Mysle ze tak - szampon przeciwpasozytniczy Pipi - tak sie bodajze nazywa.
Kiedys mielismy inwazje wszy wsrod pacjentow naszego osrodka - i te glowowe
w sumie tylko tym szamponem wytepilismy skutecznie i szybko. (poza tym
oczywiscie odkazenie odziezy, poscieli, lozek)
A szampon ten jest super wygodny w uzywaniu - ladnie pachnie, wlosy po nim
sa sliczne :) I nie trzeba go trzymac dlugo na glowie.
Kupuje sie go w aptekach.

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

6. Data: 2004-03-28 14:55:42

Od: "Simonto" <simonto(usunto)@(usunto)poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

oprocz srodkow zwalczajacych wszy, trzeba odkazic ubrania, posciel i
reczniki. Poza tym warto (na prawde) ostro sciac wlosy - u chlopcow na
jerzyka a u dziewczynek na krotka grzywke. Mialem - zlapalem kiedys w szkole
i walka z nimi trwala 4 miesiace !

Simonto

7. Data: 2004-03-28 15:58:21

Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 28 Mar 2004 16:55:42 +0200, na pl.sci.medycyna, Simontousunto
napisał(a):

> Poza tym warto (na prawde) ostro sciac wlosy - u chlopcow na
> jerzyka a u dziewczynek na krotka grzywke.

A po co??????????????????????????
Mam dlugie, geste wlosy i tez kiedys, na wakacjach podlapalam wszy. Na
dodatek namnozyly sie bardzo szybko bo przez kilka tygodni wakacjowalam po
Polsce i lazienke widzialam w tym czasie raz - w pozostalym czasie byla to
pompa na podworku.
Paskudztwa pozbylam sie bez problemu - tylko trzeba bylo zastosowac pare
zasad - kilkakrotne potraktowanie wlosow szamponem, wygotowanie wszystkiego
z odziezy i poscieli co sie dalo, odkurzanie lozka i podlogi.
Zreszta zawsze trzeba to zrobic - samo obciecie wlosow i tak nic nie da -
bo sie stwory rozejda po calej rodzinie i znajomych.

Obcinanie wlosow to przezytek - na dodatek dla wielu osob bardzo bolesny i
czesto - trudny do zaakceptowania. Na szczescie - teraz juz zupelnie
niepotrzebny.

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

8. Data: 2004-03-28 16:39:48

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niepotrzebny.

Przepraszam, ale nie do końca się z tym zgadzam ;-). Po pierwsze, obcinanie
włosów jest najłatwiejszym i najtańszym sposobem zwalczenia wszawicy. W
wielu miejscach świata, nie jest to bez znaczenia. Po drugie, osobiście
wolałbym ogolić sobie głowę, niż moczyć ją w chemikaliach, które nie zawsze
są skuteczne w stosunku do jajeczek. Oczywiście nic na siłę. Wolny wybór to
dobra rzecz ;-).

Pozdrawiam, andrzej

--
http://www.glowacki.art.pl

9. Data: 2004-03-28 18:44:22

Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 28 Mar 2004 18:39:48 +0200, na pl.sci.medycyna, andrzej głowacki
napisał(a):

> Przepraszam, ale nie do końca się z tym zgadzam ;-). Po pierwsze, obcinanie
> włosów jest najłatwiejszym i najtańszym sposobem zwalczenia wszawicy.

Nie zawsze to co najlatwiejsze i najprostsze jest najlepsze...
Obecnie istnieja super srodki do zwalczania wszawicy i naprawde uwazam ze
obcinanie wlosow nie jest juz rozwiazaniem - tym bardziej ze tak czy okwak
- leczenie wszawicy obejmuje jeszcze kilka innych czynnosci - a wiec
pozbycie sie pasozyta z otoczenia.

>W wielu miejscach świata, nie jest to bez znaczenia.

Na szczescie - byc moze jeszcze - nie mieszkamy w jakims super zacofanym i
biednym kraju... I chyba praktycznie kazdego jeszcze stac na zakup szamponu
Pipi - kosztuje chyba ponizej 10 zl za pudeleczko - oraz na odkurzenie
mieszkania ze szczegolnym uwzglednieniem szpar i zaglebien - oraz na
wypranie odziezy, poscieli. Zreszta - i tak trzeba to wszystko zrobic.

>Po drugie, osobiście wolałbym ogolić sobie głowę, niż moczyć ją w chemikaliach,
które nie zawsze
> są skuteczne w stosunku do jajeczek.

Coz - kwestia podejscia. Dla wielu osob - glownie plci zenskiej, ale mysle
ze nie tylko - koniecznosc (?) obciecia sie praktycznie na lyso - bylaby
tragedia.
Np. dla mnie - bylaby to tragedia, dlugie wlosy mam od zawsze, bardzo mi
sie podobaja i nie wyobrazam sobie siebie z krotkimi, a co dopiero z lysa
glowa. Pewnie - gdyby naprawde trzeba bylo - to bym sie obciela - ale
akurat - na szczescie - wszawica wcale nie jest takim powodem.

> Oczywiście nic na siłę. Wolny wybór to
> dobra rzecz ;-).

Pewnie ze dobry - jednakowoz mysle ze przy wszawicy wcale nie ma potrzeby
pozbywania sie wlosow i wogole, w obecnych czasach - nie powinno sie tego
rozwazac. Oczywiscie - jesli komus jest obojetne jakie ma wlosy - moze sie
ogolic - na pewno w jakims stopniu to ulatwi pozbywanie sie stworow - ale w
zadnym razie nie jest to wymogiem czy koniecznoscia.

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

10. Data: 2004-03-28 18:47:11

Od: "Simonto" <simonto(usunto)@(usunto)poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "La Luna" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
o wlasnie - chcialem dac do zrozumeinia ze u mnie dalo to dobre rezultaty -
dlatego polecam te metode. Oczywiscie nie na zer0 - ale na jezyka !

Simonto

ZAKAZ WSTĘPU NA ODDZIAŁ INTENSYWNEJ TERAPII
Chorzów, Katowice
Wykaz chorób przewlekłych?
Cóż to może być?
transfuzja a immunologia