jak sie robi jogurt

1. Data: 2002-09-05 21:01:59

Temat: jak sie robi jogurt
Od: "Rob" <c...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Pewnie dla was banalne pytanko moi kochani, ale mnie jakies zacmienie na
czaszke zwitalo i mimo ze kolezanka robila i mowila mi przepisik nie
pamietamj ak sie robi jogurcik.Mam nadzieje ze podzielicie sie
przepisikiem)))
Pozdrowka
Ala

1. Data: 2002-09-06 07:15:27

Temat: Re: jak sie robi jogurt
Od: "Nina" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Rob <c...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:al8gog$pmh$...@n...onet.pl...
> [...]
> Pozdrowka
> Ala
>
> przegotowac litr mleka, poczekac, az przestygnie do okolo 40 stopni (jak
wlozysz palec to jest bardzo cieple, ale juz nie parzy), wrzucic jogurt
naturalny (najlepiej jakis bez konserwantow - ja robilam z Danona),
zamieszac, przykryc i odstawic w cieple miejsce ma kilka godzin (zima klade
na noc kolo kaloryfera), rano jogurt jest juz gesty. Mozna dodac owoce.

smacznego

Nina

1. Data: 2002-09-06 09:16:31

Od: "Rob" <c...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki wielkie,po pracy zabieram sie za robote))))
Pozdrawiam
Ala

1. Data: 2002-09-06 11:24:11

Temat: Re: jak sie robi jogurt [P]
Od: "Aldek" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepis wziety ze strony Kingi Błaszczyk-Wójcickiej http://uczta.vege.pl/

"Moja rodzina dawno zapomniała, jak smakuje jogurt kupowany w sklepie. Ten
zrobiony w domu jest smaczniejszy, zdrowszy i dużo tańszy.
A robi się bardzo prosto.

DOMOWY JOGURT

2 litry mleka (najlepiej 3,2 proc. tłuszczu)
1/2 szkl. naturalnego jogurtu

Wybierz jak najświeższy gesty jogurt, w którego składzie nie ma żelatyny i
konserwantów.
Zagotuj mleko i schłódź je do temperatury ok. 45 st. C. Jeżeli nie masz
termometru, możesz sprawdzić to w prosty sposób: włóż do mleka palec na
około 10 sekund. Mleko powinno być bardzo ciepłe, ale nie parzyć. Zmieszaj
jogurt ze szklanką ciepłego mleka i wlej z powrotem do garnka. Wymieszaj,
przykryj pokrywką i odstaw w ciepłe miejsce.
Bakterie jogurtowe potrzebują kilka godzin w cieple i spokoju, aby się
rozmnożyć i zamienić mleko w jogurt. Postaraj się aby temperatura mleka w
tym czasie nie spadała. Owiń garnek ręcznikiem i postaw obok źródła ciepła,
ja stawiam go koło kaloloryfera. Nie ruszaj garnka.
Najwygodniej jest nastawiać jogurt na noc. Po ośmiu godzinach jogurt
powinien być gotowy. Trzymaj go w lodówce, aby nie skwaśniał. Jest dobry
przez cztery - pięć dni.
Następny jogurt możesz już robić korzystając z własnego zaczynu.
Do wszystkich dzisiejszych przepisów można używać również jogurtu kupnego."

Pozdrawiam
Aldek

1. Data: 2002-09-06 11:26:14

Od: "Leszek Pawlisz" <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na noc kolo kaloryfera), rano jogurt jest juz gesty. Mozna dodac owoce.

Mozesz to tez nazywac kefirem..

--
pozdrowienia
Leszek Pawlisz, Krakow

1. Data: 2002-09-06 12:09:46

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mozesz to tez nazywac kefirem..

no co Ty, przeciez jogurt powstaje dzieki bakteriom a kefir dziki grzybom,
wiec to nie to samo.

pozdrawiam
Basia

biała rzepa - ze szczecińskiego Turysty !!!
Kolendron ???
Grupa
grzyby??
chlebek