jak upiec swinie?

1. Data: 2004-06-10 12:15:48

Temat: jak upiec swinie?
Od: "Miner" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanko do szanownych grupowiczow.
Potrzebuje upiec prosie na pewna uroczystosc.
Gdzie mozna znalesc informacje jak sie taka swinke przyzadza?
Dogadalem sie z jedna piekarnia i upieka mi tam.
Wiem ze powinna lezec w tak zwanej" solance" przed upieczeniem
wiem rowniez ze faszeruje sie jakas kasza.
Ale nie znam konkretow,czy ktos pomoze?

pozdrawiam
Marcin

1. Data: 2004-06-10 12:21:03

Temat: Re: jak upiec swinie?
Od: "jedrus" <j...@n...psst.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miner" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Wiem ze powinna lezec w tak zwanej" solance" przed upieczeniem
> wiem rowniez ze faszeruje sie jakas kasza.

Odradzam pieczenie swini ale prosiaczka i owszem.
Niedawno chyba bylo cos o pieczeniu prosiaczka:-))

jedrus

1. Data: 2004-06-10 19:16:20

Od: "Sylvia" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie mam pojęcia jak się powinno piec, ale powiem że jadłam jakiś czas temu
pieczonego prosiaczka i nie był nadziewany żadną kaszą ;))))) Podano
prosiaczki na weselu wjechały na wózku upieczony :P:)))))

1. Data: 2004-06-10 19:32:29

Od: "mruczek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sylvia" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> Nie mam pojęcia jak się powinno piec, ale powiem że jadłam jakiś czas temu
> pieczonego prosiaczka i nie był nadziewany żadną kaszą ;))))) Podano
> prosiaczki na weselu wjechały na wózku upieczony :P:)))))
No to już wiadomo - należy piec na wózku.
mruczek

1. Data: 2004-06-10 19:55:14

Od: "Sylvia" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2004-06-10 19:58:31

Od: Eva MN <e...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

jedrus wrote:
>(...)
>

> Odradzam pieczenie swini ale prosiaczka i owszem.
> Niedawno chyba bylo cos o pieczeniu prosiaczka:-))
>
> jedrus

Jedrusiu,
alez co by na to powiedzial puchatek?
E.

1. Data: 2004-06-10 20:02:00

Od: "mruczek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Eva MN" <e...@i...com> napisal w wiadomosci

> Jedrusiu,
> alez co by na to powiedzial puchatek?
Puchatek byl od Krzysia, a nie od Jedrusia.
Jedrus to byl partyzant z Kieleczcyzny, ci piekli dopiero...
mruczek

1. Data: 2004-06-10 20:04:56

Od: "mruczek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Gdzie mozna znalesc informacje jak sie taka swinke przyzadza?
> Dogadalem sie z jedna piekarnia i upieka mi tam.
Swinkę w piekarni?
A co na to SANEPID?
mruczek

1. Data: 2004-06-11 05:20:36

Od: "juras" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Miner" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
> Swinkę w piekarni?
> A co na to SANEPID?
> mruczek

Szynke dostali upieczona
juras

1. Data: 2004-06-11 09:00:59

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

I.
Prosię młode, tłuste (najlepsze takie, które jescze samo nie jadło ),
wytrzeć solą z wierzchu i we środku, nafaszerować farszem, zrobionym z
podróbek prosięcia, które obgotować, usiekać, dodać masła łyżkę, tartej
bułki, parę jaj surowych, pieprzu, drobnych rodzynków czarnych i cukru
do smaku, nadziać tym farszem prosię i zaszyć. Piec.

II.
Prosię przygotowane jak wyżej nafaszerować farszem: wieprzową lub
cielęcą wątróbkę, serce i lekkie (chyba chodzi o płuca) udusić z masłem,
z pół funtem słoniny (ok 250g), przepuścić 2 razy przez maszynkę, osobno
pół funta świeżego masła utrzeć w donicy z 8 - 10 żółtkami na biało,
dodać mięso przepuszczone przez maszynkę, posolić popieprzyć do smaku,
wsypać siekanego zielonego kopru i trochę bułki tartej osianej. Piec

III.
prosię przygotowane jak wyżej nafaszerować farszem z kaszy gryczanej
ugotowanej na supko z pół funtem słoninki, pokrajanej w drobną kostkę.
Faszerować kaszą nie zupełnie dogotowaną, gdyż w prosiaku dojdzie. Piec.

Pieczenie:
piec w picu w brytwannie z nóżkami podkurczonemi, smarując kawałkiem
słoniny; niektórzy wsadzająć do pieca smarują skórkę wódką, aby cała
była krucha, ale kiedy prosię tłuste i często smaruje się słoniną, a
piec gorący, to będzie bardzo krucha i bez wódki; jak się prosię dobrze
zrumieni i skórka na niem sucha, wyjąć, rozebrać i dawać na stół.

Źródło: Alina Gniewkowska, "współczesna kuchnia domowa", Warszawa
1927r

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński