jak wychodować dąb?

1. Data: 2012-08-30 19:28:35

Temat: jak wychodować dąb?
Od: "s_13" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam, wiem... mogę kupić gotowe drzewko i sobie posadzić...
ale mi zależy na "potomkach" jednego konkretnego... więc, mam (zamierzam
mieć) żołędzie i co dalej, kiedy jak i w jakiej kolejności, może ktoś
podpowie?

pozdrawiam
s_13

2. Data: 2012-08-30 21:16:15

Temat: Odp: jak wychodować dąb?
Od: "Johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "s_13" pewnie łyknął j-23:

> ale mi zależy na "potomkach" jednego konkretnego... więc, mam (zamierzam
> mieć) żołędzie i co dalej, kiedy jak i w jakiej kolejności, może ktoś
> podpowie?

Po pierwsze hodowla, po drugie mając żołędzia wcale (lub niekoniecznie)
otrzymasz drzewo o takich samych cechach jak drzewo spod którego owego
żołedzia zbierzesz. Zatem, jeśli masz jakiś extra ciekawy dąb to tylko
wegetatywnie...

zdroofka Johnny

3. Data: 2012-08-31 07:49:39

Temat: Re: jak wychodować dąb?
Od: "s_13" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> otrzymasz drzewo o takich samych cechach jak drzewo spod którego owego
> żołedzia zbierzesz. Zatem, jeśli masz jakiś extra ciekawy dąb to tylko

bardziej zależy mi a symbolicznym znaczeniu, niż sklonowaniu... szczepek
raczej nie zdobędę, więc zostają żołędzie, te mogę mieć nawet tegoroczne,
tylko nie znam sie na tych wszystkich "czarach", po prostu do ziemi i już?
czy też jakieś specjalne zabiegi w określonych fazach księżyca trzeba
przeprowadzić? :-)

pozdrawiam
s_13

4. Data: 2012-08-31 13:14:13

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

s_13 napisało:

> [...]
> tylko nie znam sie na tych wszystkich "czarach", po prostu do ziemi i już?
> czy też jakieś specjalne zabiegi w określonych fazach księżyca trzeba

U mnie pod dębem cały las samosiejek. Co jakiś czas musze wchodzić w rolę
wyrwidęba. Nic nie wskazuje na to, by rozmnażanie tego drzewa wymagało
specjalnych zabiegów.

Jarek (a księżyc dzisiaj w pełni)

--
Ile wody jest w lodówce?