jak wykręcić śrubę z urwanym łbem ?

1. Data: 2007-10-21 13:29:01

Temat: jak wykręcić śrubę z urwanym łbem ?
Od: "Mustafa" <M...@b...xx> szukaj wiadomości tego autora

No i stało się... urwał się łeb od śruby i.... jak teraz wykręcić (wydłubać)
toto co zostało w środku żeby nie uszkodzić gwintu ?
Śruba 8mm.
Ktoś praktykował ?

2. Data: 2007-10-21 13:56:06

Temat: Re: jak wykręcić śrubę z urwanym łbem ?
Od: Krzychu <"s_krzychu[m"@upa]poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mustafa pisze:
> No i stało się... urwał się łeb od śruby i.... jak teraz wykręcić (wydłubać)
> toto co zostało w środku żeby nie uszkodzić gwintu ?
> Śruba 8mm.
> Ktoś praktykował ?

8mm powinieneś bez problemu nawiercić i potraktować wykrętakiem. O ile
nie jest zapieczona na amen, powinna puścić bez problemu.

Pozdrawiam
Krzysiek

3. Data: 2007-10-21 14:55:06

Od: "Jaros\(R\)" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mustafa" napisał
> [...]
(wydłubać)
> toto co zostało w środku żeby nie uszkodzić gwintu ?

Witaj
jesli urwales leb przy probie wykrecenia (odkrecenia) sruby to ciezko to
widze, prawdopodobnie zapieczenie sruby nie pozwoli jej wykrecic nawet
wykretakiem
potraktuj srube jakims preparatem penetrujacym jesli sruba zapieczona, mozna
tez wwiercic sie w srube wiertłem M6 co ja znacznie osłabi od wewnatrz (ale
to precyzyjna robota) i wtedy powinna dacsie odkrecic,
jesli materialu jest duzo i mozna sobie pozwolic na przerobke M8 na M10,
wtedy mozesz ryzykowac na wiele sposobów,
pamietaj tez o tym ze jak cos jest gorące to sie rozszerza, proby wykrecania
powinny odbywac sie gdy sruba jest zimna (gdybys ja trakotwal wczesniej np
wiertlem)
z innych metod pamietam ze podgrzewalismy otoczenie sruby palnikiem
acytelynowym i wtedy najbardziej zapieczone sruby puszczaly

jesli urwales leb przy przykrecaniu (nowy gwint) wtedy nie powinno byc
problemu nawet nacinajac to co zostalo i płaskim wkretakiem moze sie uda, a
jak nie to wykretak ale nie jakas TOYA, czy TOPTOOLS...
Wolnoobrotowa wiertarka z lewymi obrotami i np superglue tez sie moze
przydac..., wwiercasz sie, wklejasz wiertlo w otwor, lewe obroty i moze
pojdzie, kombinuj....

powodzenia
Jarek

4. Data: 2007-10-21 20:29:44

Od: "Mustafa" <M...@b...xx> szukaj wiadomości tego autora

Poszukam tego wykrętaka.
Śruba jest w dobrym stanie (jesli nie liczyć ukręconego łba :) ) więc nie
powinno być problemów.
Dzięki wszystkim za rady !
Mustafa

5. Data: 2007-10-21 22:33:05

Od: "SJS" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

a jak ci się udało urwać?
SJS

6. Data: 2007-10-21 23:16:53

Od: "m" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

>a jak ci się udało urwać?

ja ostatnio ukręciłem 2 śruby 4 mm zanim się zorientowałem, że zapomniałem
odpowiednio ustawić sprzęgło w ręcznej wkrętarce (chwilę wcześniej wierciłem
więc sprzęgło pozostał na max) :( takie małe śrubki ciężko jest później
wykręcić - jedną się udało, a na drugą ciągle nie mam pomysłu :(

M.

7. Data: 2007-10-21 23:19:09

Od: "SJS" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> później wykręcić - jedną się udało, a na drugą ciągle nie mam pomysłu :(

tak ale ukręcił 8 mm a to już trzeba miec na to pomysł
SJS

8. Data: 2007-10-21 23:28:05

Od: Adam Szendzielorz <a...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 22 Oct 2007 01:19:09 +0200, SJS napisał(a):

> tak ale ukręcił 8 mm a to już trzeba miec na to pomysł

E, a to niby 8mm to sie nie da?? Pamietaj ze sa sruby i sruby ;) Tak samo
jak klucze i klucze.. Ja ostatnio ukrecilem (golymi rekami!) klucz do kol
samochodowych ktory byl zrobiony z pelnej "rury" fi jakies 16-18mm :))))
Ale to Chinskie, pewnie wiecej zmielonego ryzu niz metalu w tym jest ;)
pozdr.

--
Adam Sz.

9. Data: 2007-10-22 10:18:33

Od: "m" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> samochodowych ktory byl zrobiony z pelnej "rury" fi jakies 16-18mm :))))
> Ale to Chinskie, pewnie wiecej zmielonego ryzu niz metalu w tym jest ;)

to prawda - ja ostatnio ukręciłem kilka kluczy imbusowych jak próbowałem
rozkręcić obudowę kominka. dopiero komplet kluczyków za 60 pln dał radę. po
raz kolejny się sprawdziło powiedzenie, że tanie mięso to psy jedzą...

M.

10. Data: 2007-10-22 17:42:12

Od: "Mustafa" <M...@b...xx> szukaj wiadomości tego autora

> tak ale ukręcił 8 mm a to już trzeba miec na to pomysł

Wbrew pozorom wcale nie trzeba się starać bo może stać się "samo".
Nagle ręczna pilarka zaczęła dziwnie chodzić, zatrzymałem i tarcza spadła -
diagnoza: ukręcona śruba mocująca tarczę.

Re: jak wykręcić śrubę z urwanym łbem ?
Re: jak wykręcić śrubę z urwanym łbem ?
Re: jak wykręcić śrubę z urwanym łbem ?
Jaki lakier, połysk czy półpolysk do parkietu?
Re: Jaki lakier, połysk czy półpolysk do parkietu?