jak zrobic bigos !!!

1. Data: 2001-02-18 16:24:49

Temat: jak zrobic bigos !!!
Od: "aga" <a...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

czy ktos z grupowiczow spotkal sie z tym tematem.
aga

1. Data: 2001-02-18 21:47:12

Temat: Re: jak zrobic bigos !!!
Od: "Struś" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

aga napisał(a) w wiadomości: <96orrb$n6r$1@news.onet.pl>...
>czy ktos z grupowiczow spotkal sie z tym tematem.
>aga

Tak:
00.12.04
01.02.15
01.01.11

8=:-)
Struś

1. Data: 2001-02-20 21:37:12

Temat: Odp: jak zrobic bigos !!!
Od: "Pan Stanisław" <r...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik aga <a...@c...net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:96orrb$n6r$...@n...onet.pl...
> czy ktos z grupowiczow spotkal sie z tym tematem.
> aga

Miesięcznik "Nowa Fantastyka", bodaj z 1986 roku (lata PRL) podał
na tzw. pożółkłych kartkach całostronicowy (!) przepis na niezwykły
"Bigos Remuszków". To jest przepis, do którego podobnego nigdzie
nie spotkałem. Bigos jest z samej kiszonej kapusty (jak w "Panu
Tadeuszu"), podlany tęgim rosołem oraz sosami z kilku odrębnie i
odmiennie przygotowywanych mięs (m.in. pieczonego schabu, duszonej
cielęciny, wołowej sztufady, gotowanego boczku etc.). Sam rosół
warzy się z pięciu różnych części tuszy bukatowej. Samo macerowanie
wołowiny na sztufadę trwa minimum trzy dni, a gotowy bigos trzeba
przynajmniej raz zamrozić i raz prawie przypalić - żeby osiągnął
maksimum smakowe. To bardzo pracochłonne i drogie (daje się nie
okrawki, lecz najlepsze kawałki mięsiwa - jak u Mickiewicza), ale
wynik jest wprost niesamowity. Przepis cały mam w głowie, robiłem
ten bigos wiele razy, ale konia z rzędem (no, niech będzie
butelka "Egri Bikavera" - serio!) temu, kto poda mi, w którym
numerze "Nowej Fantastyki" z którego roku to się ukazało...
Z respektem i dobrymi życzeniami
Pan Stanisław

1. Data: 2001-02-21 10:58:35

Temat: Re: Odp: jak zrobic bigos !!!
Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Pan Stanisław" wrote:
> To bardzo pracochłonne i drogie (daje się nie
> okrawki, lecz najlepsze kawałki mięsiwa - jak u Mickiewicza),

Do normalnego bigosu zawsze daje się najlepsze mięcho
Z okrawków robi się bigos w "Warsie" :)

> Przepis cały mam w głowie, robiłem
> ten bigos wiele razy,

To może przeklep go z głowy na Grupę?