Re: jak zrobic klasyczny winegret?

1. Data: 2004-04-22 07:51:06

Temat: Re: jak zrobic klasyczny winegret?
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>O, spróbuje.. Co prawda szalotka u nas slabo dostepna i droga niebywale, ale do
>winigretu moze sie szarpne i cos poczuje, bo jak dotychczas to mam chyba
>drewniane podniebienie - nic a nic mnie nie rozni sie od cebuli ;((((
>Qd z drewnianym podniebieniem

alez Kudlatko! szalotka to bardziej siostra czosnku a kuzynka
cebuli. i do wienegretu to nie trzeba calej (jak spora). na dwa
razy Ci starczy jedna ;)

trys, szalotkowy
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-04-22 08:53:59

Od: "dorka" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> napisał w
wiadomości news:49ue80t9f3srog51t73cleq8bt6s07v9ua@4ax.com...

szalotka to bardziej siostra czosnku a kuzynka
> cebuli.

Czy zamiast szalotki mozna cebule czosnkowa wkroic? I jak sie ma jedna do
drugiej smakowo?

Dorota, co nigdy szalotki nie uzywala z braku tejze w okolicy

1. Data: 2004-04-22 09:09:49

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> szalotka to bardziej siostra czosnku a kuzynka
>
>Czy zamiast szalotki mozna cebule czosnkowa wkroic? I jak sie ma jedna do
>drugiej smakowo?
>
>Dorota, co nigdy szalotki nie uzywala z braku tejze w okolicy

to teraz ja pytam co to cebula czosnkowa...bo moze to akurat
terminologia inna a jarzyna ta sama - mala cebulka, po obraniu ma
wyraznie zabki, troche fioletowawa. w sumie smak ma podobny do
cebuli, czosnkiem nie zalatuje, ale smak , na moje oko, znaczy
podniebienie, ma troszke inny....dla mnie wykwintniejszy - jak ja
jem w salatce, to czuje mniej zjadliwie cebulowo.

trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-04-22 09:23:40

Od: "dorka" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> napisal w
wiadomosci news:nq2f80l2sogcrlijloqvu7qp42tt6glgpn@4ax.com...

> [...]
> podniebienie, ma troszke inny....dla mnie wykwintniejszy - jak ja
> jem w salatce, to czuje mniej zjadliwie cebulowo.

Cebula czosnkowa jest wielkosci normalnej cebuli. Biale luski, biale
wnetrze, delikatniejsza od zwyklej, o lekkim posmaku czosnku. Tak wiec nie
to samo, co szalotka. Swoja droga zastanawiam sie, czemu w Polsce sie
szalotki nie uprawia. Czy ma ona jakies specjalne wymagania klimatyczne?
Wiesz cos na ten temat, Krysiu?

Dorota, z nieodparta checia wyhodowania szalotki na paru wlasnych grzadkach

1. Data: 2004-04-22 10:02:53

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 22 Apr 2004 11:23:40 +0200, "dorka"
<d...@i...pl> wrote:

> [...]
>Wiesz cos na ten temat, Krysiu?
>
>Dorota, z nieodparta checia wyhodowania szalotki na paru wlasnych grzadkach

aboslutnie nie wiem nic! moze popytaj na grupie
ogrodniczej...chyba tam nie same kwiatki hoduja...

trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-04-22 12:12:21

Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> aboslutnie nie wiem nic! moze popytaj na grupie
> ogrodniczej...chyba tam nie same kwiatki hoduja...
>
> trys
> K.T. - starannie opakowana

Jednej szalotki to ja nie nabede, bo w siatkach półkilowych bywa, ca 6 zl za
siateczke ( a w enerdowie jakie poltora &#8364; za francuską) w markecie - raz
widzialam. Pewnie hobbysty jakie szalotkie hodujom, ale osobiscie nie znam.
Qd co raz sie byla szarpnela

Re: Udziec z indyka
brak pomyslu na deserek dla rocznego dziecka
Drożdżówka z rabarbarem - jak to zrobić?
gdzie w suwalskiem piec do chleba?
Kilka WAZNYCH pytan!