jak zrobic klasyczny winegret?

1. Data: 2004-04-21 15:19:34

Temat: jak zrobic klasyczny winegret?
Od: "Rua" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja dzis zrobilam na oko z octu winnego, soku z cytryny i soli i wyszla
porazka.... czy ktos mnie poratuje dokladnym przepisem?...

1. Data: 2004-04-21 15:33:58

Temat: Re: jak zrobic klasyczny winegret?
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 21 Apr 2004 17:19:34 +0200, "Rua" <r...@g...pl> wrote:

>ja dzis zrobilam na oko z octu winnego, soku z cytryny i soli i wyszla
>porazka.... czy ktos mnie poratuje dokladnym przepisem?...

a oliwa to gdzie??????

trys, co robi winegret -wariacje. sok z cytryny, jak nie mam
dobrego cotu + troche musztardy - Dijon lub gruboziarnistej
takiej, troche miodu troche soli, troche czosnku, dobrze to
wymieszac, czasem dodac pare kropli wody (u Mlles Niesz! to
przyuwazylam, sama bym na to nie wpadla...duh!), jak sie zrobi
wymieszane to dodaje oliwe i bardzo porzadnie mieszam, albo
potrzasam jak to jest w sloiku.
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-04-21 15:53:50

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson a écrit :

> [...]
> przyuwazylam, sama bym na to nie wpadla...duh!), jak sie zrobi
> wymieszane to dodaje oliwe i bardzo porzadnie mieszam, albo

Ja aktualnie jestem w fazie soku z cytryny + czosnek + szalotka.
Inna odmiana to ocet balsamiczny + szalotka.

Aha, zaczelam tez robic na oliwie z oliwek (+ cytryna + czosnek)

Ewcia

1. Data: 2004-04-21 17:50:28

Od: "Qd" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>

> Ewcia
>
> A mnie moja francuska przyjaciółka nauczyła tak:

do sloika po dzemie lyzeczka soli, lyzeczka cukru, sporo pieprzu ( moze byc
bialy, co kto lubi) lyzka wody.Zakrecic, potrząchnąć, żeby sol i cukier sie
rozpuscily. odkręcic, przecisnać ząbek czosnku przez praske albo posiekac,
dodać 2 łyżki octu winnego ( niech cie ręka boska broni przed spirytusowym),
może być bialy lub czerwony), zamieszac i dopełnic sloik oliwą. dobrze kręcić i
trząść, az się zemulguje. Voila!
Terz powiem rzecz niewybaczalną: zużyc troche, sloik zakręcic i do lodowki.
przy następnym uzyciu tylko ponownie zemulgować, bo sie rozwarstwi.

Qd kochajaca winigret

PS moja mama lała na sałate osobno olej rzepakowy i osobno ocet spirytusowy i
dziwiła sie, ze nie smakuje

1. Data: 2004-04-21 22:06:40

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 21 Apr 2004 17:53:50 +0200, "Ewa (siostra Ani) N."
<n...@y...com> wrote:

>Ja aktualnie jestem w fazie soku z cytryny + czosnek + szalotka.
>Inna odmiana to ocet balsamiczny + szalotka.
>
>Aha, zaczelam tez robic na oliwie z oliwek (+ cytryna + czosnek)
>

>Ewcia

o szalotce zapomnialam! a ona takiego ciekawego smaku daje
winegretowi, ach!

trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-04-21 22:33:19

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mercredi 21 avril 2004 ŕ 19:50:28, Qd a écrit :

> [...]
> może być bialy lub czerwony), zamieszac i dopełnic sloik oliwą. dobrze kręcić i

...osobiscie jednak unikam dorzucania czosnku i szalotki bezpozrednio
do cytryny / octu, IMHO to oslabia aromat vinaigrette. Jezeli dorzuca
sie te rzeczy na sam koniec (czyli wlasciwie do oliwy) to aromat lepiej sie
rozwija (tluszcz jest lepszym nosnikiem zapachow niz cytryna / ocet).

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2004-04-22 06:52:04

Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> o szalotce zapomnialam! a ona takiego ciekawego smaku daje
> winegretowi, ach!
>
> trys
> K.T. - starannie opakowana

O, spróbuje.. Co prawda szalotka u nas slabo dostepna i droga niebywale, ale do
winigretu moze sie szarpne i cos poczuje, bo jak dotychczas to mam chyba
drewniane podniebienie - nic a nic mnie nie rozni sie od cebuli ;((((
Qd z drewnianym podniebieniem

1. Data: 2004-04-22 07:18:38

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <4...@n...onet.pl> k...@p...onet.pl
wrote:

> [...]
> dotychczas to mam chyba drewniane podniebienie - nic a nic mnie nie
> rozni sie od cebuli ;(((( Qd z drewnianym podniebieniem

Weź sporą butelkę octu winnego, wrzuć do niego jedną - dwie szalotki,
poczekaj ze dwa tygodnie i będziesz miała ocet szalotkowy do winegretu
na czas dłuższy. Taki ocet można też kupić, ale my.lę, że zrobiony
własnym przemysłem będzie lepszy i tańszy.

Władysław

1. Data: 2004-04-23 06:22:31

Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rua ( r...@g...pl ) napisał:
> ja dzis zrobilam na oko z octu winnego, soku z cytryny i soli i wyszla
> porazka.... czy ktos mnie poratuje dokladnym przepisem?...

może dodasz trochę cukru do smaku???
Iwona

Czym przyprawiacie
Sezon grilowy
Boczniaki grzybem porosle?
taniio sprzedam
Czy do sałatki z kaszy kuskus pasuje curry???