jak zwiększyć wilgotność w domu?

21. Data: 2009-01-06 15:05:56

Temat: Re: jak zwiększyć wilgotność w domu?
Od: "Adam" <adamus1272[nospam}@tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "hephalump" <b...@t...pl> napisał w wiadomości
news:gjvrjd$dfc$2@news.wp.pl...
> A jaka masz temperaturę w tym swoim domu, że tak się zapytam?

między 18 a 20 w zależności gdzie się mierzy

Adam

22. Data: 2009-01-06 15:46:31

Od: hephalump <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam pisze:
> Użytkownik "hephalump" <b...@t...pl> napisał w wiadomości
>>
> między 18 a 20 w zależności gdzie się mierzy

A grzejniki gorące, ze nie da się ich dotknąć?

--
<<śmierć wegetarianom>>
to powiedział *hephalump*

23. Data: 2009-01-06 18:26:19

Od: "Adam" <adamus1272[nospam}@tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A grzejniki gorące, ze nie da się ich dotknąć?

Na dole:
- ciepła podłoga o powierzchni jakiś 8m2
- jeden grzejnik włączający się od czasu do czasu - zazwyczaj letni lub
zimny
na górze:
- pokój dzienny płączony z holem grzejnik ciepło-gorący
- sypialnie grzejniki letnio-zimne
- łazienka ciepła podłoga jakieś 8m2 + drabinka ciepło-gorąca.

ciepło-gorące: temperatura się zmienia od temp ciała do gorącej ale nie
parzącej.

Adam

24. Data: 2009-01-06 18:37:57

Od: Krzysztof Rudnik <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

tama wrote:

> [...]
> w pokoju 18 roslin (na takin słupku kwietniku) i ttych okolicach jest
> wilgotność większ o jakieś 10% ale już w metr dalej tez sucho. mozna do
> podstawek doniczek nasypać keramzyt i nasaczać go wodą.
>
> pralka powieszonego prania w kuchni nie zmienia wilgotności. mokry recznik
> na kaloryferze prawie tez nie - ok 1%
> godzinne prasowanie zelazkiem z wytwornicą pary (1 l ) podwyzsza o jakieś
> 3-4%
> % litrowy garnek z gotujaca wodą ok 30% wiecej przez czs gotowania po
> dwóch godzinach stan wraca do stałej suszy
> Te pomiary stąd ze szukam wszystkich rozwiazań.

Jeśli wilgotność spada to znaczy, że para gdzieś ucieka...

Krzysiek Rudnik

25. Data: 2009-01-06 19:36:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 06 Jan 2009 19:37:57 +0100, Krzysztof Rudnik napisał(a):

> Jeśli wilgotność spada to znaczy, że para gdzieś ucieka...
>
> Krzysiek Rudnik

Hie, hie, pewnie dobrą wentylacją :-)

26. Data: 2009-01-06 20:29:48

Od: hephalump <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Kutyla pisze:
> Przezytalem wszystkie posty i tak z ciekawosci spytam -to gdzei ty
> mieszkasz ze masz takie warunki???

Ja zastanawiam się natomiast czy to aby nie jakiś wstrętny wirus
(bynajmniej nie filipiński) zaatakował nos i gardziel autora wątku
powodując wzmożone uczucie suchości.

27. Data: 2009-01-07 09:16:28

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

tama pisze:
> mokry recznik na kaloryferze prawie tez nie - ok 1%

A z ciekawości skąd te dane?

Stalker

28. Data: 2009-01-07 10:42:09

Od: "tama" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

> A z ciekawości skąd te dane?
>
> Stalker
są teraz mierniki wilgotności - np z termometrem lub z zegarem -mozna kupić
na allegro.

wiem ze para ucieka- ale uszelnianie okiem + zasłanianie wentylacji przy
piecyku gazowym w łazience i kuchence gazowej wydaje mi sie mało bezpieczne.
z drugiej strony nigdy ani altem ani zimą nie mam zaparowanych szyb czy
lustra w łazience. Tempratura w mieszkaniu
od 18 na podłodze do 26 pod sufitem.
znalazłam takie coś http://www.karmazyn.com.pl/az-popr.htm druga pozycja-
higrostat. chyba podłacze grzałke szklankowa to tego,włozę 5 litrowy
garnek i zobaczę jak bedzie sie zmieniać wilgotnosc

29. Data: 2009-01-07 10:56:13

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 6 Jan 2009 16:04:36 +0100, Adam napisał(a):

> jest około 20 doniczek w tym kilka kwiatów do sufitu - nie za bardzo jest
> miejsce na następne
>
> Adam

No nie wiem, ja mam doniczek i donic ze 30 w jednym tylko pokoju, w kazdym
zas parapety zatłoczone zimą - rośliny tarasowe nie wszystkie się nadają do
przechowywania w piwnicy... Zwiększ ilość, zwiększ ilość ;-P

30. Data: 2009-01-07 11:14:20

Od: "robert" <r...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> do
> przechowywania w piwnicy... Zwiększ ilość, zwiększ ilość ;-P

ty znowu coś masz :-( ... i to jest jedyne słuszne rozwiązanie... bo ty tak
masz :-( ... ale nie każdy lubi mieszkać w oranżerii... zresztą nawet
najtańszy nawilżacz daje więcej wilgoci, niz cały parapet roślinności,
autor posta ma albo urządzenie mocno wysuszajace (kominek, DGP, gorące
kaloryfery, piec ciągnący powietrze z pomieszczenia), albo... niesprawny
higrometr :-)

robert
www.sabina.studioonline.pl

Waska pralka - co tu wybrac?
nawilżacz i oczyszczacz
Zmywarka electrolux esl 46010 (zabudowa)
przepływowe podgrzewacze gazowe
TYM RAZEM JA...