jaka patelnia - Tefal, Tescoma czy Bialetti?

11. Data: 2006-05-05 22:11:00

Temat: Re: jaka patelnia - Tefal, Tescoma czy Bialetti?
Od: Krzychu <"s_krzychu[m"@upiszon]poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysiek.B napisał(a):

> A mnie Tefal starcza na około 1-1.5 roku potem zaczyna się łuszczyć teflon.
> Kupuje zawsze najwyższy model właśnie zbliża sie ta chwila,cena za 28cm
> to około 160zł

Jak Wy używacie tych patelni ?? :) U mnie jakiś pośredni Tefal ma już
dwa lata i teflon jakoś nie zamierza odłazić. A smażę stosunkowo często.

Krzysztof Smyk .::s_krzychu[maupa]poczta[kropka]onet[kropka]pl::.

12. Data: 2006-05-06 13:33:37

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

KASIA wrote:

> ile kosztowała??

Nasza rok temu około 120zł za 26cm, teraz widzę je średnio 20zł
droższe.

J.

13. Data: 2006-05-06 15:19:48

Od: "Krzysiek.b" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak Wy używacie tych patelni ?? :) U mnie jakiś pośredni Tefal ma już
> dwa lata i teflon jakoś nie zamierza odłazić. A smażę stosunkowo często.
>
> --
> Pozdrawiam

No używam normalnie :)Tefala stosuje z 10 lat,nie szoruje ostrym,nie używam
metalowych sztućców i jak pisałem wcześniej po 1-1.5 roku robi się chropowata.

pozdrufka.Krzysiek.B

14. Data: 2006-05-06 15:57:47

Od: "ania" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzychu"

> Jak Wy używacie tych patelni ?? :) U mnie jakiś pośredni Tefal ma już dwa
> lata i teflon jakoś nie zamierza odłazić. A smażę stosunkowo często.

to samo sobie mysle...
mam tefala jakiegos sredniego od przynajmniej 5-6 lat, wlasnie czytam watek
bo pora zmienic, bo juz nie jest taki ladny jak kiedys a i powloka zaczyna
sie scierac (nie rysowac zluszczac czy odlazic)
aha - ja gotuje glownie na tej patelni - tak przynajmniej ze 3 razy w
tygodniu mi sie taka okolicznosc przytrafia

--
ania ----------------------------
www.aem.pl GG: 1145538

15. Data: 2006-05-06 21:21:27

Od: Krzychu <"s_krzychu[m"@upiszon]poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysiek.b napisał(a):

> No używam normalnie :)Tefala stosuje z 10 lat,nie szoruje ostrym,nie używam
> metalowych sztućców i jak pisałem wcześniej po 1-1.5 roku robi się chropowata.

Hmm, jedyne co mi przychodzi do głowy: myjesz ją w zmywarce?

16. Data: 2006-05-07 05:57:41

Od: Pawel <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Jak Wy używacie tych patelni ?? :) U mnie jakiś pośredni Tefal ma już
> dwa lata i teflon jakoś nie zamierza odłazić. A smażę stosunkowo często.
Ja nie uzywam metali, ale zonie trudno wytlumaczyc ze nie powinna.
Duzo malych zadrapan pojawia sie przy przechowywaniu, wystarczy
gdzies lekko dotknac i juz pojawia sie kropka. Identycznie
jak w tanich patelniach za 10zl. Pewnie to moja wina,
ale spodziewalem sie trwalszego materialu, moze jakiejs
powloki ochronnej. Z ta patelnia trzebaby sie obchodzic
ostrozniej niz z jajkiem. Kosztowala ok. 60zl,
kupiona w markecie. Byc moze marketowy towar to odpady....

17. Data: 2006-05-07 16:00:44

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 5/7/2006 7:57 AM, Pawel wrote:

> Ja nie uzywam metali, ale zonie trudno wytlumaczyc ze nie powinna.
No to nic dziwnego, że teflon się niszczy. Jeśli nie chcesz zmieniać
żony, to zmień patelnie na nieteflonowe. :-)

> Duzo malych zadrapan pojawia sie przy przechowywaniu, wystarczy
> gdzies lekko dotknac i juz pojawia sie kropka.
Tak, teflon to świetne tworzywo na patelnie, ale wymaga dbałości i
ostroności. Jego podstawowa zaleta - nieprzywieranie potraw przy
smażeniu, jest też poważnym wyzwaniem technicznym, bo do metalu też go
trudno przykleić i stosunkowo łatwo oderwać.

> Identycznie
> jak w tanich patelniach za 10zl.
Mam zupełnie odmienne doświadczenia.

> Pewnie to moja wina,
> ale spodziewalem sie trwalszego materialu, moze jakiejs
> powloki ochronnej.
Powłoka ochronna na teflon? To tak jakbyś chciał lizaka w powłoce
ochronnej, żeby się nie brudził przy upadku na ziemię! :-)

> Z ta patelnia trzebaby sie obchodzic
> ostrozniej niz z jajkiem. Kosztowala ok. 60zl,
> kupiona w markecie. Byc moze marketowy towar to odpady....
Może raczej po prostu Tefal Tefalowi nierówny. Są różne klasy, różniące
się jakością, no i ceną. Choć za 60 zł powinna być dość porządna. Ale
nie na tyle, żeby można używać do niej metalowych sztućców.

Michał

--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

18. Data: 2006-05-07 16:08:36

Od: Jo'Asia <j...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Sobkowski wystukał:

> Może raczej po prostu Tefal Tefalowi nierówny. Są różne klasy, różniące
> się jakością, no i ceną. Choć za 60 zł powinna być dość porządna. Ale
> nie na tyle, żeby można używać do niej metalowych sztućców.

BTW, ostatnio obiło mi się coś o uszy że wyprodukowali nowy wariant
teflonu, odporny na zarysowania. Dobrze kojarzę czy to moja wyobraźnia
konfabuluje?

Jo'Asia

--
__.-=-. -< Joanna Słupek >----------------------< http://esensja.pl/ >-
--<()> -< joasia @ hell . pl >--< http://members.chello.pl/s.sokol/ >-

19. Data: 2006-05-07 18:26:35

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 5/7/2006 6:08 PM, Jo'Asia wrote:

> BTW, ostatnio obiło mi się coś o uszy że wyprodukowali nowy wariant
> teflonu, odporny na zarysowania. Dobrze kojarzę czy to moja wyobraźnia
> konfabuluje?
Tak, też o tym słyszałem w jakichś reklamach.

Michał

--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

20. Data: 2006-05-07 18:35:33

Od: Pawel <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> No to nic dziwnego, że teflon się niszczy. Jeśli nie chcesz zmieniać
> żony, to zmień patelnie na nieteflonowe. :-)
Jeszcze nie zdecydowalem, chociaz coraz wiecej przemawia za tym,
zeby z patelnia sie nie rozstawac ;)

> Powłoka ochronna na teflon? To tak jakbyś chciał lizaka w powłoce
> ochronnej, żeby się nie brudził przy upadku na ziemię! :-)
Moze nie powloka a raczej jakies wzmocnienie w sam teflon.

> Może raczej po prostu Tefal Tefalowi nierówny. Są różne klasy, różniące
> się jakością, no i ceną. Choć za 60 zł powinna być dość porządna. Ale
> nie na tyle, żeby można używać do niej metalowych sztućców.
Wlasciwie to chyba najwiecej szkod wyrzadza samo przechowywanie jej -
trzymam ja w szufladzie z innymi klamotami. Wkladam i wyciagam
ja delikatnie, jednak to nie na wiele sie zdaje.

Piec c.o. do 8000 zl?
AGD
popsuta centralka telefoniczna DECT 5
dobre materace