jaka to brzoza?

1. Data: 2007-04-30 09:28:18

Temat: jaka to brzoza?
Od: "thassos" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

... która ma gałązki spadajace (zwisające) na dół, i czy jest ona bardzo
wymagajacym drzewkiem?

th

2. Data: 2007-04-30 10:14:07

Temat: Re: jaka to brzoza?
Od: "MM" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Wydaje mi się, że wszystkie brzozy mają gałązki wiotkie...
2. Brzozy, są mało wymagające. Są rak twarde, że leśnicy nazywają brzozę
"wilkiem w lesie", gdyż bardzo się pleni. Sadzą je tylko na skraju lasów.
Po II wojnie światowemj na Białorusi, której lasy bardzo wycierpiały z
powodu działań wojennych, porosły olbrzymie lasy brzozowe...

Pozdrawiam

Marek

3. Data: 2007-04-30 11:33:37

Od: "Zbigniew Mazur" <f...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

thassos zapytał(a):

> jaka to brzoza? ...która ma gałązki spadajace (zwisające) na dół,
> i czy jest ona bardzo wymagajacym drzewkiem?

Gałązki zwisają u większości dorosłych brzóz,
ale typowa "płacząca" to brzoza brodawkowata `Youngii`
(Betula pendula `Youngii`).
O niej np. tu:
http://www.krzewy.pl/Brzoza_youngii/betula_youngii.h
tm
Jest drzewkiem mało wymagającym na stanowisko słoneczne.

Ponadto jest też (rzadko w sprzedaży):
Betula pendula `Tristis` - bardziej wzniesiona, tworzy większe drzewo;
Betula pendula `Gracilis` - forma płacząca z wcinanymi liśćmi.

W ubiegłym roku widziałem w sprzedaży (w kosmicznej cenie)
Betula utilis `Long Trunk`.
Czy ktoś z grupowiczów uprawia tę odmianę?

Pozdrawiam wiotko, ;-)

Zbyszek

4. Data: 2007-04-30 11:58:23

Od: "Zbigniew Mazur" <f...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

thassos zapytał(a):

> [...]

W ubiegłym roku widziałem w sprzedaży (w kosmicznej cenie)
Betula utilis `Long Trunk`.
Czy ktoś z grupowiczów uprawia tę odmianę?

Bukszpan zolknie
magnolia pośrednia
KTO POMOZE ?
System do podlewania trawy i warzyw