jaki dobrac kolor scian?

1. Data: 2006-10-18 15:46:21

Temat: jaki dobrac kolor scian?
Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy> szukaj wiadomości tego autora

witam

Wlasnie polozylem terakote w przedpokoju, czas pomalowac sciany. Jaki
kolor sugerujecie do takiej terakoty - oto zdjecie:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d7d155ddfe4c9081
.html

Najchetniej bym chcial zywe kolory: czerwony, niebieski, ale boje sie ze
nie bedzie pasowac. Ide zaraz bawic sie tym zdjeciem w Gimpie, ale
jesli ktos ma pomysl, prosze smialo pisac :)

--
body {
name: '|<o?rad Karpieszu>|';

2. Data: 2006-10-18 18:03:33

Temat: Re: jaki dobrac kolor scian?
Od: "[edymon]" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-10-18 17:46 +0200, Użytkownik |<onrad napisał :

> Najchetniej bym chcial zywe kolory: czerwony, niebieski, ale boje sie ze
> nie bedzie pasowac. Ide zaraz bawic sie tym zdjeciem w Gimpie, ale
> jesli ktos ma pomysl, prosze smialo pisac :)

Mam w podobnym kolorze, nieco bardziej zolte, a na scianach Karmazynowy
Przypływ Duluxa. Wyglada booooooooooooooooooooooooooooooosko!

--
Edytka [edymon] - złodziejka telewizorów z psem w pierwszym pokoleniu
/SPRZĄTAM PO MOICH PSACH/

3. Data: 2006-10-18 18:05:20

Od: "[edymon]" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-10-18 17:46 +0200, Użytkownik |<onrad napisał :
[ciach] Ide zaraz bawic sie tym zdjeciem w Gimpie, ale
> jesli ktos ma pomysl, prosze smialo pisac :)

Aha, my tez ronilismy symulacje w Gimpie, ale rzeczywistosc przerosla
oczekiwanie. Napisz do mnie na priv to Ci wysle zdjecia:-)

4. Data: 2006-10-18 19:01:50

Od: i...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

[edymon] napisał(a):
> Aha, my tez ronilismy symulacje w Gimpie, ale rzeczywistosc przerosla
> oczekiwanie. Napisz do mnie na priv to Ci wysle zdjecia:-)
No, jeśli chcesz miec czerwone lub niebieskie ściany i w dodatku to
jest wszystko jedno, to rzeczywiście rzeczywistość przerasta
wszelkie kanony harmonii barw... Brr...

5. Data: 2006-10-19 08:50:29

Od: "[edymon]" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-10-18 21:01 +0200, Użytkownik i...@w...pl napisał :
> No, jeśli chcesz miec czerwone lub niebieskie ściany i w dodatku to
> jest wszystko jedno, to rzeczywiście rzeczywistość przerasta
> wszelkie kanony harmonii barw... Brr...

Tylko nie rozumiem, dlaczego odpowiadasz akurat na mojego posta...

6. Data: 2006-10-19 19:00:06

Od: Magdalena Fabrykowska-Młotek <m...@n...sgh.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> nie bedzie pasowac. Ide zaraz bawic sie tym zdjeciem w Gimpie, ale
> jesli ktos ma pomysl, prosze smialo pisac :)

Weź pod uwagę kilka czynników:
1. jak długi i szeroki jest korytarz? Intensywne kolory z pewnością
pomniejszą optycznie pomieszczenie, szczególnie jak zamierzasz też na
kolorowo obmalować sufit
2. oświetlenie - skąd pada, jak bardzo intensywne? Każdy kolor wygląda
zupełnie inaczej w różnym oświetleniu. Nie tylko chodzi o to jaki rodzaj
oświetlenia (światło słoneczne, sztuczne) ale także jaki typ żarówek
(zwykłe, energooszczędne, świetlówki, halogeny, led) i jak jest
rozmieszczone (sufit podwieszany z mnóstwem lampek, jeden plafon czy kilka
lampek)
3. ile jesteś w stanie wydać na farbę?
4. jak bardzo ma być zmywalna?
5. rodzaj wykończenia - mat? półmat? satyna? Tą ostatnią maluje się
zdecydowanie najtrudniej.

Najlepiej wybierz najpierw tonację w jakiej chcesz mieć przedpokój a dopiero
potem kombinuj z intensywnością odcienia. Ja osobiście do twojej terakoty
wybrałabym odcienie neutralnego beżu, morelowe, piaskowe lub .. miętową
zieleń. Najlepiej postaraj się o próbnik i pomaż ściany w kilku miejscach
wybranymi kolorami. Popatrz sobie na spokojnie w różnych porach dnia i
pamiętaj, że na całej ścianie kolor będzie intensywniejszy ;) Jak chcesz
się bawić możesz pomalować ściany na różne kolory, pomalować każdą na różne
lub bawić się szlaczkami.

--
Magdalena Fabrykowska Młotek
Obecnie czytane: "Okręt", "Szatański interes", "Wieki Światła", "Cosmonaut's

7. Data: 2006-10-25 19:53:56

Od: znawca12 <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie bedzie pasowac. Ide zaraz bawic sie tym zdjeciem w Gimpie, ale
> jesli ktos ma pomysl, prosze smialo pisac :)

Akto ci tak płytki położył?

Lodówka - rozmraża sie kilka razy dziennie (!?)
Gaśnie piecyk gazowy.
młynek
Pęknięcie na ścianie.
sprzęt agd