jaki krem do opalania

11. Data: 2008-04-06 12:10:06

Temat: Re: jaki krem do opalania
Od: "Bożena" <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"annikka" <> wrote in message news:ft7apn$gf3$1@news.onet.pl...

> Nienienie. Obecnie najwyższym oznaczeniem jest SPF 50+, właśnie ze względu
> na te minimalne różnice.

Nie do końca. Tzn. zgadzam się w temacie małej różnicy, ale nie zgadzam się
w temacie, że obecnie jest to najwyższe oznaczenie. Nie ma takiego
obowiązku, to tylko zalecenie dla producentów. Obowiązek byłby, gdyby w UE
została przyjęta odpowiednia dyrektywa na temat znakowania, ale nie jest
przyjęta, więc każdy producent może napisać co sobie uważa (tzn. zgodnie z
prawdą oczywiście). Z tego co pamiętam, to jakiś czas temu Międzynarodowe
Towarzystwo Kosmetologiczne przyjęlo uchwałę w sprawie znakowania, która to
właśnie zaleca stosowanie przez producentów oznaczenia "50+" jako
najwyższego. Zostało do zobione w celu uporządkowania rynku i uproszczenia
rozumienia tych wszytskich cyferek przez zwykłego konsumenta. Po zbadaniu
działania filtrów UVB, gdzie chyba na SPF 25 przypada 92% ochrony (nie mam
tego dokumentu pod ręką, więc mogę się nieco mylić w liczbach) zostały
przyjęte progi, z których ze względu na małą rożnicę w działaniu wszystkie
filtry o SPF wyższym od 50 zostały włożone do jednej grupy "50+". Ale nie
wszyscy producenci do tego się stosują, więc mamy na rynku przeróżne
oznaczenia i SPF 69, 80 i nawet 100. Sprzedaż rządzi się swoimi prawami.

Bożena.

12. Data: 2008-04-06 16:30:00

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 6 Apr 2008 14:10:06 +0200, Bożena napisał(a):
> więc mamy na rynku przeróżne
> oznaczenia i SPF 69, 80 i nawet 100. Sprzedaż rządzi się swoimi prawami.

Jak będzie popyt na 200, to też wypuszczą takie kremy na rynek, a co - gdy
klient nasz pan, my panami jego kasy ;-P

13. Data: 2008-04-07 08:01:01

Od: annikka <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bożena pisze:

> [...]
> wszyscy producenci do tego się stosują, więc mamy na rynku przeróżne
> oznaczenia i SPF 69, 80 i nawet 100. Sprzedaż rządzi się swoimi prawami.

Byłam przekonana, że to zalecenie jest wiążące i omijałam kosmetyki z
oznaczeniem wyższym niż 50 szerokim łukiem. ;-)
Mam jednak większe zaufanie do tych producentów, którzy stosują
oznaczenie SPF 50+.

Ania

14. Data: 2008-04-07 09:19:27

Od: pamana <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nienienie. Obecnie najwyższym oznaczeniem jest SPF 50+, właśnie ze
> względu na te minimalne różnice.

kiedys byly chyb jeszcze 60 ,obecnie 50 to najwyzszy.
wszytsko zalezy czy to uva i uvb i czy filt fizyczny czy minerlany.

15. Data: 2008-04-07 09:19:54

Od: "Bożena" <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"annikka" <> wrote in message news:ftckbf$n0m$1@news.onet.pl...
> Byłam przekonana, że to zalecenie jest wiążące i omijałam kosmetyki z
> oznaczeniem wyższym niż 50 szerokim łukiem. ;-)

Jeszcze nie jest tzn. 27 marca jeszcze nie było i myslę, że nic się nie
zmieniło w ciągu tych kilku tygodni ;-)

> Mam jednak większe zaufanie do tych producentów, którzy stosują oznaczenie
> SPF 50+.

Moim zdaniem zupełnie niepotrzebnie. Np. SVR czy Bioderma moim zdaniem są
całkiem godni zaufania.

Bożena.

16. Data: 2008-04-07 09:20:48

Od: pamana <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak w takim razie oceniacie kremy Nivea ? Chodzo o ten 50+ co juz mam.
> Kupowac Vichy, czy tez pozostac przy Nivea ? Pytanie wazne bo Vichy to ciut
> droga impreza, chociaz jak bedzie trzeba to nie bede oszczedzal.

nivea chyba nie posiada uva i uvb fotostabilnych.niestety.
poszukaj w aptekach internetowych ,na allegro-mozna trafic na fajne
ceny.moze byc vichy,LRP, a takze cos z l'oraela-tanszy chyba od vichy.
p.

17. Data: 2008-04-07 10:21:04

Od: annikka <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bożena pisze:

> Jeszcze nie jest tzn. 27 marca jeszcze nie było i myslę, że nic się nie
> zmieniło w ciągu tych kilku tygodni ;-)
Codziennie można się dowiedzieć czegoś nowego. ;-)

> Moim zdaniem zupełnie niepotrzebnie. Np. SVR czy Bioderma moim zdaniem są
> całkiem godni zaufania.

Nie śledzę zbyt szczegółowo rynku kremów ochronnych, ale Bioderma akurat
stosuje oznaczenie 50+.

Pozdrawiam
Ania

18. Data: 2008-04-07 15:29:18

Od: Janina Porębska <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

pamana pisze:

> poszukaj w aptekach internetowych ,na allegro-mozna trafic na fajne
> ceny.moze byc vichy,LRP, a takze cos z l'oraela-tanszy chyba od vichy.

Witaj.

Ja polecam z vichy http://sk2.pl/7724 wychodzi najkorzystniej

JP-Nina

19. Data: 2008-04-07 16:49:05