jaki materac - lateks, pianka, sprężyny???

1. Data: 2008-07-24 11:31:28

Temat: jaki materac - lateks, pianka, sprężyny???
Od: "Przemek Budzyński" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

po raz pierwszy w zyciu kupuję materac do sypialni, zwykle zadowalałem się
wersalkami i tapczanami - można więc powiedzieć, że jestem totalnym laikiem.

Uprzejmie proszę o wskazowki i opinie za i przeciw poszczególnym rodzajom
materacy. znajomi zachęcają do lateksu - mają rację???

2. Data: 2008-07-24 13:46:44

Temat: Re: jaki materac - lateks, pianka, sprężyny???
Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> laikiem. Uprzejmie proszę o wskazowki i opinie za i przeciw
> poszczególnym rodzajom materacy. znajomi zachęcają do lateksu

Ja też. Gdyby nie te ceny...

--
__________________________________________MAT_______

3. Data: 2008-07-24 13:57:49

Od: Paweł <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Niedawno miałem ten sam dylemat... Jedyne co mogę polecić to tak na prawdę
pojechać do paru sklepów i samodzielnie potestować materace (poleżeć na nich i
poprzewracać się chwilę z boku na bok). To tak na prawdę jedyna rozsądna metoda,
przy czym nie należy się spieszyć ze wstawaniem z materaca :)

My zdecydowaliśmy się kupić lateksowy, bo:
- dobrze dopasowuje się do kształtu ciała, nasz model ma 7 stref twardości (w
związku z czym ma być zdrowszy dla pleców i lepiej się), miał też niższy VAT
(7%) w związku z tym (niższa cena),
- dzięki otworom i rowkom możliwy jest przepływ powietrza (materac oddycha),
- z informacji od producenta wynika, że lateks jest bardziej higieniczny
(posiada właściwości antybakteryjne i przeciwgrzybiczne), chociaż z drugiej
strony ponoć jeśli coś śmierdzącego rozleje się na niego to jest problem,
- ponoć lateks jest trwały, na pewno nie skrzypi po latach i nie wyłażą z niego
sprężyny ;) (z tym, że teraz materace sprężynowe są na pewno dużo lepsze niż
kiedyś i pewnie żadne już nie skrzypią),
- nie ma problemu "falowania materaca" - jeśli jedna osoba się "rzuca" się po
łóżku lub wstaje z niego, druga osoba leżąca obok nie czuje praktycznie żadnych
ruchów materaca (jak to jest przy niektórych materacach ze sprężynami -
zwłaszcza tymi bonnellowymi),
- lateks trochę lepiej dopasowuje się do ramy łóżka niż sprężynowe materace
(mieliśmy ten problem, że nasza rama łóżka była nieco mniejsza od rozmiaru
materaca i baliśmy się, że sprężynówka może się okazać za duża i będzie problem
z upchaniem jej - niby 1-2cm, ale z tego co słyszałem opinie to może być to też
czasem problemem).

Materace piankowe nie podchodziły nam (słyszałem, że są mniej przyjemne w
użytkowaniu i człowiek się bardziej poci na nich), natomiast sprężynowe (te na
których leżałem) wydawały mi się gorzej dopasowywać do ciała i były dla nas
mniej wygodne. Z kolei te sprężynowe, które były komfortowe były jednak dużo
droższe niż nasz materac lateksowy. Wydaje mi się również, że jeśli polujesz na
twardszy materac to wśród sprężynowych będziesz miał większy wybór.

Z uwag użytkowych:
- materac lateksowy trzeba regularnie obracać, bo "wyrabia" się (ugniata) pod
ciężarem ciała (przy obracaniu, najlepiej 1 raz na miesiąc lub dwa, wraca do
normalnego stanu, ale po dłuższym leżakowaniu bez obracania ugniecenie materaca
jest zauważalne podczas leżenia na nim)
- po wizycie w sklepie i testowym "poleżeniu" na materacu wybraliśmy taką
twardość, jaka wydawała nam się najlepsza dla nas - w tracie użytkowania
stwierdziliśmy jednak, że jest dla nas trochę zbyt miękki (dlatego teraz nie
krępowałbym się na dłuższe leżenie testowe na materacu tym bardziej, że nie są
one tanie); generalnie teraz nie sugerowałbym się również zaleceniami
producentów odnośnie doboru twardości materaca do wagi użytkowników, a wybierał
taki, jaki wydaje się najbardziej wygodny...

Jeśli chodzi o materace lateksowe, to producenci sugerują do nich specjalne
stelaże (wąskie, gęsto rozmieszczone szczebelki), które też nie należą do
najtańszych - nie wiem jakiego typu masz stelaż u siebie w łóżku. My mamy stelaż
nie odpowiadający tym zaleceniom i materac też się sprawuje, ale nie wiem czy
nie sprawowałby się lepiej przy użyciu takiego stelaża.. Może ktoś z grupowiczów
ma jakieś praktyczne uwagi na ten temat?!

pozdrawiam
Paweł

4. Data: 2008-07-24 14:00:34

Od: Kamil Sienkiewicz <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przemek Budzyński pisze:
<ciach>
> Uprzejmie proszę o wskazowki i opinie za i przeciw poszczególnym rodzajom
> materacy. znajomi zachęcają do lateksu - mają rację???

witam

poleciłbym również lateksowy. Miałem bardzo twardy, ale takie preferuję
i bardzo sobie chwaliłem. Od prawie roku korzystam ze sprężynowego i
czuję różnicę, znaczy sprężyny. Co prawda myślę, że na 99% to wina wieku
materacu sprężynowego, ale sprężynowego sobie nie kupię.

Pozdrawiam,
Kamil

5. Data: 2008-07-24 17:12:37

Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Przemek Budzyński" <b...@g...pl> wrote in message
> [...]
>
> Uprzejmie proszę o wskazowki i opinie za i przeciw poszczególnym rodzajom
> materacy. znajomi zachęcają do lateksu - mają rację???

Parę miesięcy temu miałem identyczny problem i bagaż historii spania.
Od dwóch miesięcy ćwiczę coś takiego:
http://tinyurl.com/5k8otk
czyli materac sprężynowy kieszonkowy - jest super ale po spaniu
wersalkowo-tapcznowym łóżko zawsze będzie super :-)

Może zrób tak jak my - znajdź sklep gdzie można przetestować różne rodzaje
materacy i sprawdź sam co najbardziej tobie odpowiada ?

U nas lateks odpadł o ile pamiętam przede wszytskim ze względu na swoją
sztuczność - pod względem komfortu był o ile pamiętam o oczko niżej od tego
który kupiliśmy który dodatkowo miał zdejmowalny pokrowiec co ostatecznie
przeważyło.
Kolejny wybór jaki ciebie czeka to pokrowiec, tam często proponują jakieś
kosmiczne super materiały w cenie też kosmicznej. Nie do końca uwierzyliśmy,
więc pokrowiec jest bez kosmicznej technologii ale za to zdejmowalny.

TomekD

6. Data: 2008-07-24 18:36:34

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Miałem sprężynowy z Ikei ale przestałem lubić, jak mnie sprężyny kłują po
plecach.
Od roku mam gąbkowy z gąbki T35 (twarda) i bardzo mi pasuje. Tapicer zrobił
go dokładnie na wymiar i do tego obszycie zapinane na zamek błyskawiczny.
Jacek

7. Data: 2008-07-24 18:41:21

Od: "Paweł M." <w...@p...zamien> szukaj wiadomości tego autora

Paweł pisze:
> nasz model ma 7 stref twardości (w
> związku z czym ma być zdrowszy dla pleców)"

Tego bajeru to ja akurat nie rozumiem - 200 cm długości materaca / 7
stref daje średnią długość strefy 28 cm. Pewnie niektóre są krótsze,
niektóre dłuższe, ale to dużo nie zmienia.

Stąd jak się odważę w czasie snu na takim super materacu przesunąć o 28
cm w górę lub w dół, wtedy każda część mojego ciała leży akurat nie na
tej strefie na której wymyślił sobie projektant.

A to chyba już będzie niezdrowe ?

Pani w sklepie z materacami nie potrafiła mi tej wątpliwości rozwiać,
może ktoś tutaj mnie oświeci ?

Paweł

drzwi (i oscieznica) - wewnetrzne classen
Zmywarka. "Osiołkowi w żłoby dano".
nowa szafa- jak usunac nieprzyjemny zapach?
Podłoga pod panele
sprzęt firmy Hoover