jaki miód do pierników?

1. Data: 2004-11-24 09:37:18

Temat: jaki miód do pierników?
Od: "kasia" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kontynuujac wczorajsza dyskusje o pierniczkach, chcialam zapytac, jaki miod
najlepiej dac do ciasta?

1. Data: 2004-11-24 09:55:39

Temat: Re: jaki miód do pierników?
Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 24 Nov 2004 10:37:18 +0100, Waćpanna lub Waćpan *kasia*, w
wiadomości news:<news:co1l26$2b5$1@nemesis.news.tpi.pl> zawarł, co
następuje:

> Kontynuujac wczorajsza dyskusje o pierniczkach, chcialam zapytac, jaki miod
> najlepiej dac do ciasta?

można dać sztuczny, jak ktoś oszczędza, ale najlepsze IMO są z naturalnym.
ja daję wielokwiatowy
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2004-11-24 10:17:14

Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja dałam wielkowiatowy, ale mam w domu jeszcze spadziowy
dodam go przy produkcji następnej partii pierniczków, bo korci mnie aby
dowiedzieć się jaki będzie efekt :-)

Jini - anioł kobieta ;-)

1. Data: 2004-11-24 10:28:03

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jini" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> ja dałam wielkowiatowy, ale mam w domu jeszcze spadziowy
> dodam go przy produkcji następnej partii pierniczków, bo korci mnie aby
> dowiedzieć się jaki będzie efekt :-)

hmmm. to zalezy czy lubisz aromat miodu spadziowego. bo wydaje mi sie, ze w
wypiekach jakos sie uwypukla aromat miodu, ale takiego o jakims
charakterystycznym zapachu. w kazdym razie piernik czy miodownik z dodatkiem
gryczanego to koszmar :))))

a odpowiadajac na post - ja daje najtanszy naturalny - czyli wielokwiatowy.
takiego akacjowego czy wrzosowego byloby mi po prostu zal

ja dzisiaj bede piekla - z moja niespelna 20 miesieczna coreczka, co
zaciecie do kuchni ma :))) ciekawe jakie pobojowisko w kuchni zrobimy...
kilo ciasta czeka

pzdr
marta

1. Data: 2004-11-24 10:35:37

Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Martka wrote:

> [...]
> jakims charakterystycznym zapachu. w kazdym razie piernik czy
> miodownik z dodatkiem gryczanego to koszmar :))))

A ja sie nie zgodze, lubie miod gryczany w miodowniku. Tzn. nie zamierzam
Cie nawracac, ale nie okreslilabym tego jako koszmar, moim gosciom tez
smakuje. Natomiast miod gryczany dodawany jako marynata do mies IMO sie nie
sprawdza.
Ania
Moje aukcje: http://tinyurl.com/4t9sc

1. Data: 2004-11-24 11:02:43

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "A.L." <a...@n...pl> napisał w wiadomości

> A ja sie nie zgodze, lubie miod gryczany w miodowniku. Tzn. nie zamierzam
> Cie nawracac, ale nie okreslilabym tego jako koszmar, moim gosciom tez
> smakuje.

hmmm czyli kwestia gustu. chociaz na mysl o tym gryczanym w piernikach mnie
otrzepuje :))))
czyli ujme to w ten sposob - jesli ktos jest pasjonatem danego aromatu -
niech ekperymentuje.

pzdr
marta

1. Data: 2004-11-24 15:29:23

Od: Marynatka <m...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2004-11-24, kasia <s...@p...onet.pl> wrote:
> Kontynuujac wczorajsza dyskusje o pierniczkach, chcialam zapytac, jaki miod
> najlepiej dac do ciasta?

Ja zawsze daję naturalny spadziowy lub lipowy.

Marzena z Kubusiem (18.03.2001)
i Szymonem lub Natalią (~08.06.2005)

1. Data: 2004-11-24 16:29:56

Od: "Mariolkka" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dla jasnosci :))

Miód pszczeli gryczany. Miód gryczany ma barwę ciemnoherbacianą, posiada
silny zapach i ostry bardzo charakterystyczny smak. Poleca się na zrastanie
kości po złamaniach. Zawiera znaczną ilość magnezu. Dlatego stosowany jest w
diecie antynowotworowej oraz w leczeniu schorzeń na tle miażdżycowym.

Miód pszczeli spadziowy. Miód spadziowy posiada przeważnie zabarwienie
ciemno-brunatne, aromat słaby lekko korzenny lub żywiczny. Ma zastosowanie w
leczeniu schorzeń górnych dróg oddechowych.

http://www.bartnik.mnet.pl/miody.html

1. Data: 2004-11-24 17:17:31

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kasia" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

>jaki miod najlepiej dac do ciasta?

Wydaje mi, ze neutralnym miodem (smak) jest wielokwiat i taki zawsze dodaje
do piernika/czkow. Natomiast nigdy nie uzywam sztucznego miodu -nie lubie.
Ale przeciez mozna;)

Pzdr.
Iwona

1. Data: 2004-11-24 17:29:05

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariolkka" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ciemno-brunatne, aromat słaby lekko korzenny lub żywiczny. Ma zastosowanie
> w leczeniu schorzeń górnych dróg oddechowych.

a przepraszam, o co chodzi????

pzdr
marta

ciasteczka z wróżbą