Re: jaki program edukacyjny dla 7 latka (matematyka)??

From: "Shaman" <N...@k...net.pl>
Newsgroups: pl.soc.edukacja.szkola,pl.soc.edukacja,pl.soc.dzieci
Subject: Re: jaki program edukacyjny dla 7 latka (matematyka)??
Date: Fri, 13 Apr 2001 08:30:28 +0100
Sender: [shaman friko4.onet.pl]@router.pik.gliwice.pl

> Witam!
> Nic tu nie słyszę dyskusji merytorycznej o tych dwu programach?!
> Znam YDP i "Wirtualna Matematykę".
> Co jak pamiętam materiał od 1 klasy do 5tej.
> Robi wrażenie, choć co mi się nie podoba, to te dźwięki.
> Po kilkudziesięciu minutach pracy, jak się tego słucha -lekko uciążliwe.
> Ale podróż w kosmosie z sympatycznymi Liczakami -to ciekawy pomysł.
> Choć operuje (są ćwiczenia) na naszej polskiej walucie :-)
> Program jest moim zdaniem "chłopięcy", lub dla dziewczynek o zacięciu
> technicznym.
> [...]

dzieki!! na taką opinię czekałem - wprawdzie się nie doczekałem i kupiłem
wczoraj program Albionu ale to niczego nie zmienia - wydawało mi się
podobnie.. że Liczaki są raczej dla chłopców..

Matematyka-Działania jest OK. Grafika wspaniała, mnóstwo szczegółów -
prawie każdy szczegół na każdej z plansz jest interaktywny. A naciśnięcie go
czesto powala na kolana ze śmiechu. Dialogi są naprawdę dowcipne a podejście
do matematyki niekonwencjonalne. Wydaje mi się jednak, że program ma
poważną wadę - nie umożliwia określenia stopnia trudności zadań.. niektóre z
zadań mogą naprawdę sprawić dziecku sporo problemów.. tak więc z całą
pewnością trzeba bawić się tym programem razem z dzieckiem i w razie
potrzeby służyć jako "multimedialna podręczna encyklopedia dla dzieci" :-).
Ogólnie uważam, że program wart jest swojej ceny.

Fajnym pomysłem jest "Wynikowy ogród" w którego poszczególnych zakątkach
żyją sobie roślinki i zwierzątka związane z poszczególnymi działami
programu. Jeśli dziecko długo z programu nie korzysta roślinki zaczynają
usychać i proszą o podlanie ich świerzymi wynikami :-)

PZDR
Shaman