jaki puls jest prawidlowy?

11. Data: 2006-01-17 22:47:30

Temat: Re: jaki puls jest prawidlowy?
Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> niskocisnieniowcy często maja wysoki puls, tak jakby serducho chciało
> nadrobić ;)

Takie rzeczy to tylko we wstrzasie, hipowolemii... :) Wedlug ciebie wysokie
cisnienie oznaczaloby ze serce moze pracowac wolniej. Skurczowe cisnienie
rosnie w pewnej korelacji z rozkurczowym (dla czlowieka w spoczynku), 120/80
i 140/100 to dla samego przeplywu prawie to samo. W czasie wysilku roznie,
rozkurczowe moze nawet byc bliskie 0 u wydolnych sportowcow.

--
Pozdrawiam Norbert :-)

12. Data: 2006-01-17 22:55:22

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ape" <a...@n...poczta.fm> napisał w wiadomości
> Użytkownik "siliana" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> tuz po
> w trakcie glebokiej medytacji moze sie okazac, ze prawie nie zyjesz :>

widze, ze masz dobra zabawe:(

13. Data: 2006-01-17 22:56:06

Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> widze, ze masz dobra zabawe:(

przeciez otrzymalas juz wszystkie podstawowe odpowiedzi na temat i
cisnienia i czestosci serca.
czego wiec jeszcze oczekujesz, silano?

--
pozdro
ape

14. Data: 2006-01-17 23:02:46

Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dla przykladu: niewydolnosc komory w przebiegu zawalu, zmniejszenie frakcji
wyrzutowej, zwiekszenie tetna, spadek cisnienia, zastoj w zylach krazenia
duzego. Jak widac samo zwiekszone tetno nic nie znaczy.

> a jak bys skomentowal taki wynik 35 latka 140/89, puls 97?

Jeden pomiar? pacjent przestraszyl sie pomiaru cisnienia. W tym przypadku
zrobilbym kolejne pomiary. Jest niepokojacy ale nie jest tragiczny i w sumie
da sie zyc.

> i co oznacza jak tylko 1 z tych 3 skladnikow jest nie w normie? np. ze
> gorne odpowiada z awylew a dolne za zawal?

Jak dla mnie to 2 sa niezbyt w normie.

> i czy na cisnienie ma wplyw przeziebienie lub zmeczenie?

Z pewnoscia jakis ma.

> chodzi o to, ze w przypadkowych mierzeniach u lekarza wyszlo 3 x wysokie
> cisnienie tj. 140/100 i 160/100, a w wiekszosc wychodzi w normie. lekarz
> kazal mierzyc 4 x dziennie przez 2 tygodnie. i teraz nie wiem - czy te 4 x
> dziennie to o tych samych godzinach? jak mysliscie?

Rob po przebudzeniu, przed snem, w poludnie i tak kolo 18. Bedziesz mial
rozrzut przez wszystkie pory dnia, nie musisz dokladnie przestrzegac godzin.
I zeby to bylo w spoczynku a nie po wbiegnieciu po schodach, albo.... ;)
I jesli tobie wychodzi mniej niz u lekarza to znaczy ze albo sie boisz
lekarza, albo nie umiesz w co watpie :)

--
Pozdrawiam Norbert :-)

15. Data: 2006-01-17 23:05:29

Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> racja: szybkie, nitkowate. wyczuwalne czesciej centralnie niz obwodowo
> :)

kocham te zwroty, wypelnione itd...... :)

--
Pozdrawiam Norbert :-)

16. Data: 2006-01-18 00:09:03

Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

ape napisał(a):
> mozesz to rozwinac?

Czego konkretnie nie zrozumiałeś?

--
best regards,
scream (at)w.pl

17. Data: 2006-01-18 01:14:54

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:dqjt4n$ide$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> frakcji wyrzutowej, zwiekszenie tetna, spadek cisnienia, zastoj w
> zylach krazenia duzego. Jak widac samo zwiekszone tetno nic nie

Tak to piszesz, jakby przyspieszenie częstości pracy serca powodowało
spadek ciśnienia - co nie jest prawdą, bo spadek RR jest tu spowodowany
zmniejszeniem rzutu. Umieszczasz zastój w żyłach po tym nieszczęsnym
zmniejszeniu RR, jakby miało to być konsekwencja tegoż. Ogólnie - możesz
napisać o co chodzi? Bo z punktu widzenia patofizjologii, to nie trzyma
sie to kupy.
--
Marek Li

18. Data: 2006-01-18 08:19:00

Od: "elka" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> kupilam sobie cisnieniomierz, w instrukcji jest napisane, jakie cisnienie
> jest dobre czy zle, natomiast nie ma nic o pulsie. czy jego sie jakos
> przelicza? co oznacza za niski czy za wysoki i czy zawsze jest on
> uzalezniony od cisnienia?
> i na ile grozna moze byc arytmia (ten aparat pokazuje ten wskaznik).

Coś tam sobie gaworzycie, ale własciwie niczego konkretnego z tej
dyskusji nie można sie dowiedzieć.

19. Data: 2006-01-18 09:01:29

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "elka" <e...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "siliana" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
>
> Coś tam sobie gaworzycie, ale własciwie niczego konkretnego z tej
> dyskusji nie można sie dowiedzieć.

Z tego co mi wiadomo norma dla pulsu jest przedzial 60-80. Cisnienie nie ma
wplywu na wyznacznik pulsu. Puls co najwyzej rosnie z temp. ciala, w
chorobach serca, w zmeczeniu, w stresie/nerwach.
Arytmie nalezy leczyc. A czy grozna? to zalezy.

Iwona
// Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac / /
Cyceron

20. Data: 2006-01-18 09:21:27

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może tak się dzieje wtedy, kiedy przyczyną ich niskiego ciśnienia nie są
> kłopoty z sercem, a z żyłami (np. zaawansowana miażdżyca)? I po prostu
> serce musi szybciej pompować, żeby krew mogła przepłynąć przez żyły.
Czy mógłbyś rozwinąć tą ciekawą teorię?

--
Krzysiek, EBP
Niestety obróbka termiczna niszczy enzymy zawarte w pożywieniu, co

Cognitive neuroscience: dzisiaj pojawiło się polskie wydanie "Mind Hacks"
Gdzie mogę sprzedać zbędne leki?
Alternatywa dla Viagry - naturalne leki
Współpraca zawodów medycznych przy działalności gosp.
Ortodonta Gdańsk