jaki puls jest prawidlowy?

21. Data: 2006-01-18 09:21:58

Temat: Re: jaki puls jest prawidlowy?
Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak to piszesz, jakby przyspieszenie częstości pracy serca powodowało

To nie jest kolejnosc nastepowania zmian, to jest przypadek i wymienione
objawy. Chcialem pokazac ze przy zwiekszonym tetnie, cisnienie moze byc
obnizone jak w powyzszym przypadku, co nie wynika z szybkiego tetna, a
niewydolnosci i zmniejszenia rzutu.

> spadek ciśnienia - co nie jest prawdą, bo spadek RR jest tu spowodowany
> zmniejszeniem rzutu. Umieszczasz zastój w żyłach po tym nieszczęsnym

wiem

> zmniejszeniu RR, jakby miało to być konsekwencja tegoż. Ogólnie - możesz
> napisać o co chodzi? Bo z punktu widzenia patofizjologii, to nie trzyma
> sie to kupy.

Napisalem :) Moze moglem w innej kolejnosci ale nie myslalem o przecinkach
jako o ->

--
Pozdrawiam Norbert :-)

22. Data: 2006-01-18 09:25:34

Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Coś tam sobie gaworzycie, ale własciwie niczego konkretnego z tej
> dyskusji nie można sie dowiedzieć.

Jakie jest prawidlowe tetno i cisnienie mozesz sprawdzic na google. Jesli
czegos nie rozumiesz to sie zapytaj.

--
Pozdrawiam Norbert :-)

23. Data: 2006-01-18 15:49:56

Od: "gburek" <domik@epf_Bez_spamu_.pl> szukaj wiadomości tego autora

teoretycznie puls prawidlowy zamyka sie w granicach 60-90 ale to wlasnie
tylko suche okreslenia ksiazkowe
szybkosc szerca zmienia sie stale i zalezna jest od duzej ilosci czynnikow
dla przykladu napisze Ci iz w nocy ja mam zmierzone tetno na poziomie 32
uderzenia/minute a podczas wysilku, kiedys podczas pobytu w gorach i
przymusowego biegu pod gore z 30 kg plecakiem, wyliczylem sobie puls niemal
220
teoretycznie patrzac na sucha teorie jestem chorym czlowiekiem a tak
naprawde nic mi nie dolega

akcja serca w spoczynku na dluzsza mete nie powinna jednak przekraczac
90/min ale i to moze byc "norma" jesli pacjent pali badz jest nalogowym
ochlejem kawy badz siekierzastych herbat ewentualnie korzysta z innych
dobrodziejstw "uzywkowych"

co do arytmii okreslanych na podstawie automatycznego aparatu to
podchodzilbym do tego bardzo sceptycznie... sam nie uzywam aparatow
automatycznych ale watpie czy potrafia one rozpoznac niemiarowosc oddechowa
jesli jakis aparat to potrafi - wyprowadzcie mnie z bledu

--
Dominik

24. Data: 2006-01-18 15:55:37

Od: Emi <e_m_i_@ani_sie_waz_spamerze_paskudny.vp.pl> szukaj wiadomości tego autora

scream napisał(a):

> Może tak się dzieje wtedy, kiedy przyczyną ich niskiego ciśnienia nie są
> kłopoty z sercem, a z żyłami (np. zaawansowana miażdżyca)? I po prostu
> serce musi szybciej pompować, żeby krew mogła przepłynąć przez żyły.

syndrom barlowa, cisnienie srednio 100-110/60-70, puls średnio ok 85

--
E_m_i_

"Ptak, który pragnie wzbić się ponad niziny tradycji i przesądów musi
mieć mocne skrzydła.
Żałosny to widok, gdy wyczerpane i okaleczone pisklę wraca na ziemię."
K. Chopin "Przebudzenie"

25. Data: 2006-01-19 17:24:48

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona_s" <i...@T...pl> napisał w wiadomości

> Z tego co mi wiadomo norma dla pulsu jest przedzial 60-80. Cisnienie nie
> ma wplywu na wyznacznik pulsu. Puls co najwyzej rosnie z temp. ciala, w
> chorobach serca, w zmeczeniu, w stresie/nerwach.
> Arytmie nalezy leczyc. A czy grozna? to zalezy.

a czy puls (w spoczynku) zalezy od wieku? czy moze byc podwyzszony przez
przeziebienie?

26. Data: 2006-01-19 20:56:03

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siliana" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> a czy puls (w spoczynku) zalezy od wieku? czy moze byc podwyzszony przez
> przeziebienie?

Niemowlaki maja wyzszy puls od osob doroslych. Z wiekiem to sie zmienia, ale
pozniej nie ma znaczenia czy ma 20 czy 50 lat - powinien oscylowac wokol
60-80 (w spoczynku). Zmiane wartosci pulsu moze zmienic, np. tachykardia,
palenie papierosow, stres/zdenerwowanie, zatrucie, goraczka, niedokrwistosc
pokrwotoczna, itd. Sportowcy moga miec nizszy puls.

Moja corka (obecnie 16lat) jeszcze do niedawna miala puls ok.110-130 (w
spoczynku). Przyczyna prawdopodobnie jest tachykardia. Ostatnio zauwazam
poprawe (ok.80) i nie wiem czym to tlumaczyc, chociaz nie ukrywam, ze sie
ciesze.

Przy okazji znalazlam ciekawa strone (porady), szczegolnie polecam rodzicom
malych dzieci:
http://hyperreal.info/drugs/go.to/art/306

Jezeli gdzies strzelilam gafe, to prosze mnie poprawic.

Iwona
// Gdy widzimy juz tylko to, co chcemy widziec, osiagnelismy
duchowa slepote // Marie von Ebner-Eschenbach

27. Data: 2006-01-19 21:19:46

Od: "gburek" <domik@epf_Bez_spamu_.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona_s" <i...@T...pl> napisał
| Jezeli gdzies strzelilam gafe, to prosze mnie poprawic.

strzelilas :)

> [...]
| poprawe (ok.80) i nie wiem czym to tlumaczyc, chociaz nie ukrywam, ze sie

Otoz tachykardia to objaw a nie przyczyna. Tachykardia to po prostu medyczne
okreslenie przyspieszonego rytmu serca.

--
Dominik

28. Data: 2006-01-19 22:58:01

Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> sie
>
> Otoz tachykardia to objaw a nie przyczyna. Tachykardia to po prostu
> medyczne
> okreslenie przyspieszonego rytmu serca.

Wlasnie, i co lekarz na taki rytm corki?

--
Pozdrawiam Norbert :-)

29. Data: 2006-01-19 23:30:57

Od: "gburek" <domik@epf_Bez_spamu_.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> napisał
| Wlasnie, i co lekarz na taki rytm corki?

heh
jestem lekarzem a nie wrozbita :)
niech corka pojdzie do swojego lekarza i niech ten majac ja przed oczyma i
pod reka zbada dziewcze i oceni jej stan zdrowia :)

--
Dominik

30. Data: 2006-01-20 08:43:06

Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> heh
> jestem lekarzem a nie wrozbita :)
> niech corka pojdzie do swojego lekarza i niech ten majac ja przed oczyma
> pod reka zbada dziewcze i oceni jej stan zdrowia :)

heh, sorry nie pytalem sie ciebie ;), zle odpisalem na to co napisala Iwona,
chcialem sie zapytac co powiedzial lekarz ktory badal jej corke.

--
Pozdrawiam Norbert :-)

Cognitive neuroscience: dzisiaj pojawiło się polskie wydanie "Mind Hacks"
Gdzie mogę sprzedać zbędne leki?
Alternatywa dla Viagry - naturalne leki
Współpraca zawodów medycznych przy działalności gosp.
Ortodonta Gdańsk