jaki telefon dla Babci jako system alarmowy? Szybkie wybieranie

1. Data: 2008-11-08 12:40:30

Temat: jaki telefon dla Babci jako system alarmowy? Szybkie wybieranie
Od: p...@a...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam,
potrzebuje kupic Starszej Pani telefon z szybkim wybieraniem
(nacisniecie jednego guzika wybiera moj numer).
Wymyslilem sobie, ze:
- najchetniej telefon bezprzewodowy stacjonarny (TPSA)
- duuuze guziki
- mozliwosc przypisania numeru (mojego) do kazdego klawisza
numerycznego
- spory zasieg (dom z ogrodkiem - tutaj przewaga komorki)
- mozliwosc wylaczenia blokady klawiatury
- krotkie nacisniecie klawisza powoduje polaczenie z numerem
- spory wyswietlacz (niekoniecznie)

Jaki model telefonu moze miec takie cechy?
Jaki model komorki moze mieci takie cechy?
Inne rozwiazanie problemu?

pozdrawiam
Piotr

2. Data: 2008-11-08 16:56:47

Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

h.googlegroups.com...
> [...]
> - spory wyswietlacz (niekoniecznie)
>
> Jaki model telefonu moze miec takie cechy?
> Jaki model komorki moze mieci takie cechy?

Najprosciej usluga centrali 'automatyczne polacznie tp'.
http://www.tp.pl/prt/pl/klienci_ind/telefon_domowy/u
slugi_dodane/usl_dodatkowe/610074/

TomekD

3. Data: 2008-11-08 20:45:58

Od: "Piotr" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik <p...@a...pl> wycedzil w wiadomosci :

> Jaki model telefonu moze miec takie cechy?
> pozdrawiam
> Piotr

Obecnie uzywam Siemens Gigaset S450 i wg mnie spelnia wszystkie Twoje podane
wymagania.
Na zewnatrz ocieplanego domu z podwójnymi scianami zasieg lapie ~60 m w
linii prostej od domu co nie udalo sie zadnemu Panasonicowi ani Sagemowi
które testowalem.

pozdrawiam
Piotr :)

4. Data: 2008-11-09 01:30:04

Od: Marcin Gryszkalis <m...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z komórek to ciekawa jest Emporia Life Plus
http://www.mobiletor.com/2008/02/18/emporia-life-plu
s-mobile-phone-especially-for-older-people/
http://www.gsmhelpdesk.nl/en/read.php?id=2599&ch=1
:)
Marcin Gryszkalis, PGP 0x9F183FA3
jabber jid:m...@f...pl, gg:2532994
http://the.fork.pl

5. Data: 2008-11-09 09:21:59

Od: "Marcin" <m...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pamietaj o waznej sprawie. Jak babci "dasz" taki bezprzewodowy jaki
sugerujesz "- najchetniej telefon bezprzewodowy stacjonarny (TPSA)
" to moze sie przytrafic, ze mimo spelnienia innych Twoich wymogów, babcia
po prostu zgubi ta sluchawka i waznej chwili , mimo tej calej akcji, nie
"zaalarmuje". Ja uwazam, ze telefon bezprzewodowy ok, ale zwykly "guzik" w
stalym, dobrze babci znajomy miejscu zalatwia duzo. Ten guzik, to moze byc
jeszcze tak ze babcia nosi przy sobie cos na wzór telefonu glosnomówiacego
tylko z jednym guzikiem, po którego nacisnieciu laczy sie w sposób prosty.
Ta metod ma tylko taka wade, ze trzeba dbac o baterie, a to jak wszyscy
wiemy zawodzi w tych najpotrzebniejszych chwilach. Propozycje typu duze
guziki i ogólnie mówiac wymagajace myslenia w szybkiej (nie wiem o jakie
rozmawiamy) sytuacji moze byc dosc zawodne. Najprostrzym rozwiazaniem
przenosnym jest gsm (nawet jakas starsza Nokia). W tym telefonie mozna
przypisac numer do klawisza np "5" po którego przytrzymaniu nastepuje
polaczenie w wczesniej ustalonym numerem. Wystarczy babcie nauczyc ze 5ka
jest na srodku i przeprowadzic kilka prób. Moja porada - poszukaj banalnie
prostego rozwiazania.
Marcin
Radom

Uzytkownik <p...@a...pl> napisal w wiadomosci

6. Data: 2008-11-09 09:26:29

Od: "Marcin" <m...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

A! W Plus gsm można dokupić numer aby trafił na listę już posiadanych (może
akurat tam masz) i włączyć funkcję bezpłatnej rozmowy. Jak babcia zadzwoni a
nawet nie wyłączy, to nie płaci (sz) natomiast koszt jest ZEROWY. I uważam
że gsm jest o wiele lepszym rozwiązaniem, bo nie jesteś uzależniony od tej
naszej krajowej firmy tp. Ja korzystam w firmie i jeszcze nie miałem
przypadku awarii (kilka razy dziennie od pół roku).

Powodzenia!

7. Data: 2008-11-17 13:21:55

Od: p...@a...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam,
dziekuje za wszystkie odpowiedzi.
Na razie probowalem uruchomic usluge "automatyczne polaczenie TP"
i.... ciesze sie ze prywatnie nie korzystam juz z ich uslug (Babcia
korzysta). Bo to ani telekomunikacja ani polska...
Zadzwonilem do Blekitnej Pomylki i poprosilem o wlaczenie uslugi
automatycznego polaczenia. Mila pani powiedziala ze oczywiscie, moge
cos takiego zrobic - wystarczy, ze... przypisze sobie numer szybkiego
wybierania do jakiegos klawisza w telefonie. W skrocie - wogole nie
zdawala sobie sprawy, ze maja taka usluge ;) Po kilkuminutowym
czekaniu, w czasie ktorego konsultantka gwaltownie sie doszkalala,
stwierdzila, ze taka usluge juz mam wlaczona. Hmm, nikt z nas jej nie
zamawial, ale OK w takim razie po prostu ja aktywuje. Wystukalem
odpowiednie kody i... nic. Nie mozna aktywowac uslugi - po wbiciu
ostatniej czesci kodu slychac sygnal zajetosci i nic sie nie dzieje -
usluga nie dziala. Kolejna rozmowa z Blekitnym Czyms - diagnoza - zbyt
wiele razy probowalem wprowadzic kod i system sie zablokowal do
jutra... Taaaak. Konsultantka po prostu chciala sie mnie pozbyc, bo
nastepnego dnia nic sie nie zmienilo. Zlozona reklamacja - oddzwonimy
do pana w ciagu 24 h. Wlasnie minal tydzien i nie mam od nich znaku
zycia. A nie, rachunek przyszedl ;) ;)
Ufff, wyzalilem sie ;)

Co do pomyslow Grupowiczow:
guzik w jednym miejscu domu (nie mieszkania) jest srednim pomyslem - w
przypadku zaslabniecia w ogrodzie nic nie pomoze.
telefon bezprzewodowy - dziekuje za namiar na fajny model.
Emporia - jakas firma probowala ja wprowadzic do Polski ale jeszcze im
sie nie udalo. Najblizsza Emporia jaka znalazlem jest na ebay.de
http://search.ebay.de/search/search.dll?from=R40&_tr
ksid=m37.l1313&satitle=emporia&category0=
+koszt przelewu, przesylki, zdjecia simlocka itp. ufff drogo wychodzi.
Gigaset taniej.
Co do szybkiego wybierania - mozna przypisac ten sam numer telefonu do
kazdego klawisza. W ten sposob polaczenie odbywa sie dwuetapowo -
poprzez klawisz "podniesienie sluchawki" i dowolny klawisz numeryczny.
I chyba na tym sie skonczy (+ wygodny uchwyt, zeby Babcia w miare
stale nosila sluchawke przy sobie.

Wracajac do Telekomunikacji Francuskiej - ciesze sie, ze od roku nie
mam z nimi wiele wspolnego. Zalozylem sobie tzw. telefon VOIP
(telefonia internetowa). Rachunki spadly ze 120 zl na 35 miesiecznie,
czas rozmow wydluzyl sie o jakies 20-30%. Polaczenia realizowane sa
poprzez internet (musze oplacic stale lacze). Poniewaz mam tzw.
bramke, telefon dziala bez potrzeby wlaczania komputera. W codziennym
uzytkowaniu telefonu zmienilo sie niewiele.
Aha - dwa minusy - nie moza dzwonic na telefony alarmowe (od tego mam
komorke), w przypadku braku pradu lub sygnalu internetu telefon nie
dziala (wtedy uzywam komorki).
Plusy:
- 90 zl miesiecznie oszczednosci i duuzo wiecej czasu rozmow.
- Moge dzwonic po prawie calym SWIECIE za 11-20 groszy za minute.
- Wszedzie tam gdzie jest komputer z internetem moge uzyc programu
telefonicznego i mam przy sobie SWOj numer stacjonary i SWOJE stawki
polaczen (9-20 groszy/min). Wszedzie - w Polsce, w Europie, na
swiecie.
Oczywiscie duza czesc z Was wie czym jest VOIP i nie musze nic
tlumaczyc, ale moze ktos sie jeszcze z taka usluga nie spotkal i mu
sie przyda ta informacja.

pozdr
Piotr

8. Data: 2008-11-17 14:25:47

Od: Moorek <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 17 Lis, 14:21, p...@a...pl wrote:
> [...]
> (telefonia internetowa).
> Aha - dwa minusy - nie moza dzwonic na telefony alarmowe (od tego mam

W ACTIO Działają łącznie z rejonizacją (sam wybierasz w panelu rejon w
którym przebywasz)

> w przypadku braku pradu lub sygnalu internetu telefon nie
> dziala (wtedy uzywam komorki).

W przypadku większości domów gdzie są tylko telefony DECT - i tak nie
masz komunikacji bez prądu.

Czyli ciężko powiedzieć że VOIP ma minusy. :-)

Pozdrowienia dla Ciebie i Babci.

Moorek
P.S. w końcu i tak się skończy na wzięciu babci pod skrzydła do
siebie. :-( Takie życie.

9. Data: 2008-11-17 14:33:38

Od: lukas <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 17-11-2008 o 15:25:47 Moorek <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> W przypadku większości domów gdzie są tylko telefony DECT - i tak nie
> masz komunikacji bez prądu.

dlatego mając telefon stacjonarny warto mieć jeden bezprzewodowy (nawet
jakiś najtańszy)

lukas
gg:4407885;icq:248888549;jabber:lukas[at]jabber.icp.
pl;tlen:lukasew
http://pl.lostpedia.com Zwijasz? - http://www.zwijaj.pl

10. Data: 2008-11-17 16:41:06

Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

n.googlegroups.com...
> [...]
> nastepnego dnia nic sie nie zmienilo. Zlozona reklamacja - oddzwonimy
> do pana w ciagu 24 h. Wlasnie minal tydzien i nie mam od nich znaku

No jak cos w Matrix Blue Line sie zatnie poza standardem to bywa ciezko...
Ja mialem identyczne przejscia z ta usluga.
Obajwy byly identyczne - stawiam ze albo centrala nie obsluguje (malo
prawdopodobne) albo blad konfiguracji.
Sama usluga nie wymaga aktywowania przez BL.
Mnie proponowali ze jak podam numer to ja uaktywnia, ja sie upierlem ze chce
miec mozliwosc wlaczania i wylacznia jak mam ochote.
Ostatecznie jak pamietam na koncu okazalo sie ze na centali byla zablokowana
mozliwosc uruchamiania czesci uslug z telefonu.

Jak masz numer zgloszenia reklamacji pozostaje dzwonic i nekac BL.
Czasem trafisz na kogos kto wie co nieco i moze sie wtedy udac :-)
Jak bedziesz bardzo zly to dodatkowo mozesz zglosic na BL skarge - bedziesz mial
kolejny numer i kolejna odpowiedz na pismie.

TomekD

Piekarnik i mikrofala w jednym
Zmywarki i Calgonit 5w1
Ogrzewnie ciepłej wody prądem
Nawilzacz powietrza CLIMATIC 330B ?
Re: piekarnik BOSCH HBN 43W551E i termostat