jakie drzewka wybrać?

1. Data: 2006-07-26 14:18:12

Temat: jakie drzewka wybrać?
Od: "aga" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Właśnie jestem z mężem w trakcie budowy domu i już chcelibysmy się trochę
osłonić od ulicy(niby jest kawłek do niej, ale jest taki moment kiedy
jeśteśmy widoczni jak"na patelni")Kompletnie nie znam się na roślinkach i
dzrzewkach. Chcemy tam zasadzić drzewa, które w miarę szybko rosną, są gęste
i które mozna posadzić teraz bądź na jesień.Bardzo podoba mi sie magnolia,
ale podobno są problemy, żeby sie zakorzeniła.
Dziekuje za wszelkie sugestie

2. Data: 2006-07-26 15:05:29

Temat: Re: jakie drzewka wybrać?
Od: "Elfir Dar'n'Ytta" <e...@p...fm.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> dzrzewkach. Chcemy tam zasadzić drzewa, które w miarę szybko rosną, są
gęste
> i które mozna posadzić teraz bądź na jesień.Bardzo podoba mi sie magnolia,

Acer campestre "Brilantissimum", Acer negundo "Odessanum", "Flamingo", Salix
chrysocoma, Malus "Ola" i inne jabłonki

Elfir

3. Data: 2006-07-26 20:22:32

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 26 Jul 2006 16:18:12 +0200, aga napisał(a):

> [...]
> i które mozna posadzić teraz bądź na jesień.Bardzo podoba mi sie magnolia,
> ale podobno są problemy, żeby sie zakorzeniła.

Ponieważ jesteś kobieą to użyję małego porównania, mianowicie Twoje pytanie
brzmi mniej więcej tak: W której kiecce będę najlepiej wyglądać na ślubie
brata? albo Jaki prezent kupić synowi?.
Sorry ale nie mogłam się powstrzymać. Wciąż jest dla mnie zagadką po co
komuś dom z ogrodem, skoro ten ogród Cię totalnie nie interesuje.
Posadź tuje, wysiej trawę i będziesz mieć z głowy.

Pozdrawiam,
Marta

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

4. Data: 2006-07-27 00:37:21

Od: "a...@a...pl" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magnolia, owszem piękna ale jest to roślinka, która prezentuje sie
pięknie przede wszystkim jako soliter
jako żywopłot szybkorosnący można użyć wielu gatunków, powiedz
coś bliżej o swojej działce.. miejsce wilgotne, suche, zacienione,
nasłonecznione.. ogrodzenie z siatki, muru.. im więcej danych podasz
tym łatwiej będzie dobrać odpowiednie rośliny..
Z całym szacunkiem dla Martusi.. nie skazuj odrazu na niepowodzenie
zapędów Agi.. nasze zadanie polega na tym by ją zainteresować
ogrodem i uczulić na to co nas otacza, na Jej korzyść wpływa sam
fakt, że chce zasięgnąć rady a nie sugeruje się powielanymi,
albumowo wydanymi książkami, w których często gęsto poza
zdjęciami nie ma kompletnie nic wartościowego, wręcz błędne i nie
mające pokrycia w nauce i praktyce informacje

pozdrawiam (niestety) gorąco
Asia

5. Data: 2006-07-27 03:51:18

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "aga" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...] Bardzo podoba mi sie magnolia, ale podobno są problemy, żeby sie
> zakorzeniła.

Jesli kupisz sadzonke w pojemniku, posadzisz w zyznej lekko kwasnej lub
obojetnej glebie i podsypiesz torfem, to nie bedziesz miec z nia zadnych
problemow :)

Pozdrawiam,
Bpjea

6. Data: 2006-07-27 07:40:46

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <a...@a...pl> napisał w wiadomości
s.com...

[...]

Nie do końca się z Tobą zgodzę. Grupa nie jest jakąś ściśle określoną
zbiorowością ze sprecyzowanym zadaniem czy misją, tu się pyta i udziela
odpowiedzi, jakich się chce. I druga sprawa - poza tymi albumowymi
wydawnictwami tłumaczonymi zwykle z niemieckiego lub angielskiego jest też
trochę takich zawierających rzetelne informacje. Na początek może Mynetta
"Żywopłoty naturalne i formowane". Bo pytanie typu "co posadzić, ja się nie
znam", jest oczywiście desperackie, ale moim zdaniem nie ma na nie i nie
może być odpowiedzi.

Pozdrawiam, Basia.

P.S. OT - Osobiście reaguję alergicznie na zbytnie zdrobnienie mojego
imienia i wiem, że inni czasami też:)

7. Data: 2006-07-27 08:58:04

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a):
[...]
> [...]

Wcześniej:
"moja wypowiedz była czysto teoretyczna, tak piszą mądre księgi, tak
mnie nauczono i tak się mądruję :) "

> P.S. OT - Osobiście reaguję alergicznie na zbytnie zdrobnienie mojego
> imienia i wiem, że inni czasami też:)

Umniejszacze już tak mają.
;-)
pozdr. Jerzy

8. Data: 2006-07-27 09:03:59

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> napisał w wiadomości

> Jesli kupisz sadzonke w pojemniku, posadzisz w zyznej lekko kwasnej lub
> obojetnej glebie i podsypiesz torfem, to nie bedziesz miec z nia zadnych
> problemow :)

No trochę nawozu też trzeba dać , kompost albo obornik.
Są takie które gatunki powtórnie zakwitają .
Moja soulangeana właśnie kwitnie :-)

Pozdrawiam TeresaR

9. Data: 2006-07-27 09:30:31

Od: "aga" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Właśnie nie chcemy żywopłotu a drzewa.
powiedz

coś bliżej o swojej działce.. miejsce wilgotne, suche, zacienione,
nasłonecznione.. ogrodzenie z siatki, muru..

Miejsce nasłonecznione, wilgotne, ziemia gliniasta (w miejscu gdzie chcemy
zasadzić te drzewka już kilka rośnie ale są między nimi duże pzrerwy i
chcemy je zapełnić) nie wiem czy ogrodzenia będzie miało znaczenie bo te
drzewka będą rosły przed ogrodzeniem (

10. Data: 2006-07-27 09:37:16

Od: "aga" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> komuś dom z ogrodem, skoro ten ogród Cię totalnie nie interesuje.
> Posadź tuje, wysiej trawę i będziesz mieć z głowy.

Po pierwsze dom się dopiero buduje. W chwili obecnej mieszkamy w bloku i nie
mamy ogrodu wiec wiedza związana z ogrodnictwem nie była mi do tej pory
potrzebna.
Teraz bedziemy mieć ogród chce żeby było w nim coś wiećej niż proponowana
przez Ciebie trawa i tuje więc chcę jakąś wiedzę zdobyć.
Nigdzie nie napisałam, że ogród mnie nie interesuje - czytanie ze
zrozuminiem sie kłania - sorry ale nie mogłam się powstrzymać

2 pytania o drzewa i 1 o kamienie
brzoskwinie z siewu
kompostownik, czy da rade uratowac?
Trawnik - po suszy