Uschniety kasztan - jak go uratowac?

1. Data: 2006-07-26 18:21:24

Temat: Uschniety kasztan - jak go uratowac?
Od: Bartlomiej Czardybon <N...@N...net> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

pl.rec.ogrody to chyba najblizsza grupa tematu mojego posta i jestem
pewien, ze jest tu pelno znawcow tematu - bardzo prosze o rade ..! :)

Tej wiosny, kasztan (dosyc duzy - wysokosci 3-pietrowego domu), ktory rosnie
przed moim domem nie zazielenil sie. Od razu pomyslalem o slynnej chorobie
kasztanow i nawet bylem w kontakcie z firma sprzedajaca srodek od zwalczania
tego robala (kasztankowcaczek) ... ale jakis znajomy powiedzial mi, zebym dal
sobie spokoj bo jak drzewo nie ma lisci to juz nic mu nie pomoze ...

Teraz wlasnie patrze na to drzewo i strasznie smutno tu bez niego - tak to
byl przynajmniej jakis cien ...
Moze jednak da sie je jakos ozywic, chociaz dobrze to nie wyglada: na gornych
galeziach peka kora, oblazi go jakis bialy grzyb od dolu ...
Co robic: starac sie o wyciecie juz teraz i posadzenie w to miejsce nowych
drzew czy tez zaczekac na wiosne bo a noz sie opamieta czy tez moze
zainwestowac w jakas chemie, zeby drzewo jakos dokarmic/opamietac?

Z gory dziekuje za odpowiedz,
--
Bartek Czardybon

2. Data: 2006-07-26 20:07:07

Temat: Re: Uschniety kasztan - jak go uratowac?
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:slrnecfclg.ken.NObartPSAM@jordan.pp.org.pl
Bartlomiej Czardybon <N...@N...net> napisał(a):

> Teraz wlasnie patrze na to drzewo i strasznie smutno tu bez niego -
> tak to byl przynajmniej jakis cien ...

Hejka. Rozumiem Twój smutek. W takie upały cień jest na wagę złota.

> Moze jednak da sie je jakos ozywic, chociaz dobrze to nie wyglada:
> na gornych galeziach peka kora, oblazi go jakis bialy grzyb od dolu

W takim przypadku pozostaje tylko Jancio Wodnik. :-(
Pozdrawiam letalnie Ja...cki

3. Data: 2006-07-27 12:55:37

Od: "MM" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bartlomiej Czardybon" <N...@N...net> napisał w
> [...]
>
>Rzeczywiście trzxeba dać sobie spokój. Ten potwór - szrotówek
>kasztanowcowiaczek - już go załatwił na amen..

Marek

4. Data: 2006-07-30 18:02:28

Od: m...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

Bartlomiej Czardybon napisał(a):
> [...]
> drzew czy tez zaczekac na wiosne bo a noz sie opamieta czy tez moze
> zainwestowac w jakas chemie, zeby drzewo jakos dokarmic/opamietac?

Witam
Wszystko wskazuje na to, że jednak musisz się pożegnać z tym
drzewem. Jeśli nie wypuściło wcale liści, to już nie ma ratunku.
Pozdrawiam Monika

5. Data: 2006-08-02 12:15:46

Od: "Kal" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bartlomiej Czardybon" <N...@N...net> napisał w
wiadomości news:slrnecfclg.ken.NObartPSAM@jordan.pp.org.pl...

> Tej wiosny, kasztan

To go wyrzuć i zrób ludzikowi główkę z żołędzia... :-)

Hmmm, grupa ogrodowa i nikt nie prawi, że KASZTANOWIEC?

pozdr
kal

6. Data: 2006-08-02 12:57:04

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kal napisał(a):
> Użytkownik "Bartlomiej Czardybon" <N...@N...net> napisał w
> wiadomości news:slrnecfclg.ken.NObartPSAM@jordan.pp.org.pl...

> To go wyrzuć i zrób ludzikowi główkę z żołędzia... :-)

Żołędzi.
http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=73250

> Hmmm, grupa ogrodowa i nikt nie prawi, że KASZTANOWIEC?

Bo nikt nie uwierzył, że można mieć 3-piętrowego kasztana.
;-)
pozdr. archiwalnie Jerzy

7. Data: 2006-08-02 13:07:26

Od: "Kal" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> Żołędzi.

Nie, jeden wystarczy :-))))))))))))))

pozdr
kal

8. Data: 2006-08-02 13:30:01

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak <0...@m...pl> writes:

> Zgadzam się, dlatego sprawdź czego użyjesz, nie sugeruj się męskością:
> http://sjp.pwn.pl/odmiany.php?id=21

Nie tak szybko 8-)

http://slowniki.pwn.pl/poradnia/lista.php?szukaj=%BF
o%B3%B1d%BC&kat=18

MJ

9. Data: 2006-08-02 13:30:42

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kal napisał(a):
> [...]
>
> Nie, jeden wystarczy :-))))))))))))))

Zgadzam się, dlatego sprawdź czego użyjesz, nie sugeruj się męskością:
pozdr. Jerzy

10. Data: 2006-08-02 15:20:16

Temat: ciągle OT .....Uschniety kasztan - jak go uratowac?
Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie tak szybko 8-)
>
> http://slowniki.pwn.pl/poradnia/lista.php?szukaj=%BF
o%B3%B1d%BC&kat=18

Przypomniało mi się : ta czereśń (było na grupie ;-)
ta parasol (!) w moim otoczeniu słyszę ;-)
Język jest bardzo giętki ... i ewoluuje :-)
--

pozdrawiam ... dość wesoło jednak :-) piotrh

jakie drzewka wybrać?
2 pytania o drzewa i 1 o kamienie
brzoskwinie z siewu
kompostownik, czy da rade uratowac?