jakie drzewo

1. Data: 2001-06-11 13:34:46

Temat: jakie drzewo
Od: Darek Gracz <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Wlasnie znalazlem ta grupe a mam nie lada problem i mam nadzieje ze mi
pomozecie.
Potrzebuje informacji i propozycji na temat drzew a dokladniej mowiac to
nie wiem jakie drzewo wybrac do ogrodu. Miejsca nie za wiele a mieszka
juz 2m brzoza, dwa 3m swierki i gdzies w kacie wisnia no i do tego
towarzystwa ma dolaczyc drzewo ktore ma byc drzewkiem mojej 2miesiecznej
coreczki.
Drzewo najlepiej wolno rosnace moze lisciaste i raczej zwarte w budowie.

z gory dziekuje za propozycje
i pozdrawiam

2. Data: 2001-06-11 14:11:08

Temat: RE: jakie drzewo
Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

[...]

Witam.
Jak dla coreczki to monotypowy rodzaj z 1 i tylko jednym gatunkiem.
Wymienie Ci cechy dla ktorych powinienes je posadzic.

1/Liscie w ksztalcie wachlarzowatym -przypominajace listki paproci.
2/Wystepowanie Chiny dolny brzeg rzeki Jangcy
3/Gatunek reliktowy i endemiczny jedyny jaki sie zachowal z dawnej grupy
roslin.
4/Wystepowal na kuli ziemskiej przed 1250 milionami lat.
5/jest ogniwem laczacym paprotniki z roslinami nagozalazkowymi
6/Otaczany kultem religijnym przez kaplanow buddyjskich, rosly przy palacach
i swiatyniach
7/Posiada ruchome plemniki (spermatozoidy)
8/Na starych drzewach ukazuja sie narosla Czi-Czi na ksztalt stalaktytow.
9/Wytrzymaly na mrozy
10/Nie podlega zadnym szkodnikom -jego szkodniki dawno wyginely.
11/Nie imaja sie jego zadne chorobska (te tez przezyl)
12/jest drzewem dlugowiecznym
13/dobrze znosi ciecie i strzyzenie
14/rosnie powoli
15/W literaturze chinskiej nazywany srebra morela.
15/do nabycia w wiekszosci szkolek

.........Posadz go jako drzewo soliterowe.........

Pozdrawiam.
Boguslaw Radzimierski.

http://www.ogrod-botaniczny.pl
ICQ: 101 088 940

3. Data: 2001-06-11 19:00:30

Od: "EWA" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Też uważam, że Ginco Biloba byłoby wspaniałym drzewem dla twojej córeczki. W
zeszłym roku udało mi się kupić formę szczepioną. Jest prześliczna, zajmuje
mało miejsca. Polecam i pozdrawiam - EWA

4. Data: 2001-06-11 19:24:39

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

5. Data: 2001-06-12 11:57:15

Od: "Ew@" <b...@o...ar.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 11 Jun 2001 15:34:46 +0200, Darek Gracz <d...@g...pl> wrote:

> [...]
>coreczki.
>Drzewo najlepiej wolno rosnace moze lisciaste i raczej zwarte w budowie.

A może któryś z klonów? Niektóre odmiany posiadają zabawne pstrokate
liście.

6. Data: 2001-06-12 18:32:18

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Darek Gracz <d...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@g...pl...
> Witam
[...]
> Drzewo najlepiej wolno rosnace moze lisciaste i raczej zwarte w budowie.
Jesion, piękne przez cały rok. I jest w czym wybierać.
pozdrawiam Jerzy

7. Data: 2001-06-13 09:38:04

Temat: Odp: jakie drzewo
Od: "Piotr Kieraciński" <p...@p...pol.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja posadzilem z okazji urodzin corki milorzeba (po prawdzie to dziadek
przyniosl), ale w malym ogrodzie i jesli ma byc zwarte to bym polecil deba
fastigiata - drzewko szlachetne, rosnie u mnie, a na jednym osiedlu w
Lubinie rosna juz 30 letnie egzemplarze - caly czas pieknie "szczuple".
pik

Juka?
Od czego zaczac ?
Gdzie można kupić żywą dafnie?