jakie kosmetyki zabrac? (lipiec, Turcja)

1. Data: 2005-05-17 14:03:54

Temat: jakie kosmetyki zabrac? (lipiec, Turcja)
Od: "agatka" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mile Panie !

rarararrarara w koncu! wyjezdzam na wakacje, pod koniec czerwca :)
2 tygodnie w Turcji.....ech ....

mam pytanie, do Pań, które odwiedzały już "ciepłe kraje" (ja zawsze
wybierałam te o nieco zimniejszym klimacie) jakie kosmetyki powinnam zabrac?
oprocz oszywiescie, kremow przeciwslonecznych o wysokim faktorze .... i
takich standardowych typu pasta do zebow czy szampon! hehehena co zwrocic
uwage? czy lepsza bedzie oliwka czy balsam silnie nawilzajacy? jaki faktor
powinien sie znalezc w kremie do twarzy?

baaaaaaaaaaaaaaardzo proszę o pomoc !!

z gory dziekuje
agata

1. Data: 2005-05-17 14:05:01

Temat: Re: jakie kosmetyki zabrac? (lipiec, Turcja)
Od: "agatka" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

wszelkie sugestie i rady - baaaaaardzo mile widziane :)

scisk i pozdro
agata

1. Data: 2005-05-17 15:57:52

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik agatka napisał:

> [...]
> uwage? czy lepsza bedzie oliwka czy balsam silnie nawilzajacy? jaki faktor
> powinien sie znalezc w kremie do twarzy?

Pewnie zależy od skóry. Moja jest smagła i opalam się szybko, zatem
biorę mleczko z filtrem 15 do ciala, w kremie do twarzy mam 20. Często
po prostu smaruję się na słońce czystym masłem kakaowym (Queen Helene),
które chroni i uelastycznia skórę.

Do twarzy kremy silnie nawilżające, podobnie balsamy do ciała. Biorę
szminkę ochronną, z filtrem i błyszczyk do warg. Żadnych malowideł nie
wożę, bo podczas wakacji i tak nie używam, ale ja jeżdżę z plecakiem lub
sakwami i często rowerem, więc komicznie byloby się tapetować w takich
okolicznościach.

Jesli wybierasz sie w bardziej cywilizowanych warunkach i na jakieś
wczasowisko, kosmetyki kolorowe pewnie nie zawadzą. Maść p/opryszczce,
ale to raczej lek, niż kosmetyk. Odżywka nawilżająca do włosów, to
bardzo wazne - przy kąpielach w mocno słonym morzu i przy intensywnym
słońcu naszybciej "psują się" włosy. Ważne jest, by po morskiej kąpieli
spłukac sie słodką woda, przeważnie jest taka mozliwość, choć nei zawsze ;)

Nie wiem, czy pomogłam, ale moze choć troszkę.
--
pa, Basia

1. Data: 2005-05-17 18:11:34

Od: "aga" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> uwage? czy lepsza bedzie oliwka czy balsam silnie nawilzajacy? jaki faktor
> powinien sie znalezc w kremie do twarzy?

Mam ciemną karnację i na wczasy wzięłam emulsję (nawilżającą) do opalania
faktory 20 i 5.Na początku smarowałam się 20 włącznie z twarzą a po dwóch
dniach 5. Nic mi nie było a opalenizna była super.
Oprócz tego kosmetyki nawilżające do ciała i twarzy. Nie smarowałam się
oliwką bo była zbyt tłusta(brudziła ubranie) a balsam mocno nawilżającym.(z
oplizującymi drobinkami, wyglada super na oplaonym ciele)Wystarczyło.Myśle
że dlatego iż po by po każdej kąpieli spłukiwałam się słodką wodą .Dobry
szampon też się przyda i odżywka nawilżąjąca i regenerująca.
Nie brałam natomiast żadnych pudrów i podkładów. Jedynie jakieś lekkie
cienie i błyszczyki du ust.Aha i szminkę nawilżąjąco.
Pozdr i udanego wypoczynku

1. Data: 2005-05-18 04:18:41

Od: "agatka" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

dziekuję pięknie :)

juz nie moge sie doczekac !
lalala

cmokasy :)
agata

1. Data: 2005-05-18 07:48:59

Od: "vanilia" <r...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> uwage? czy lepsza bedzie oliwka czy balsam silnie nawilzajacy? jaki faktor
> powinien sie znalezc w kremie do twarzy?

Witam,
Rok temu też byłam w Turcji :). Słońce w porównaniu do np.Hiszpanii wydawało
mi się silniejsze i w ziązku z tym na pewno coś do opalania z dużym filtrem
trzeba mieć ( nie kupować w Turcji bo ceny za balsamy do opalania są duże,
np. Nivea kosztował 20 euro a Seba Med ok.30 euro)i tu uwaga: trzeba
smarować także stopy!!
Ja byłam co prawda we wrześniu ale temperatury w czerwcu są podobne. Miałam
balsam nawilżający do ciała Garnier do skóry bardzo suchej i się sprawdził.
Moim największym błędem było to, że nie wzięłam odżywki do włosów :( lub
szampon odżywczy bo i tak spokojnie 2 razy dziennie będziesz myła włosy.
Nie wiem dlaczego ale nie na wszystkich plażach w Turcji są prysznice i nie
można spłukać soli z ciała.
Na peno warto mieć też wapno(tak na wszelki wypadek w razie jakiegoś
uczulenia), środki przeciw biegunce (właśnie tego najbardziej się obawiałam-
na szczęście nie przydały się bo jedzenie było fantastyczne),okulary do
pływania w morzu (bo mocno słone a jest co oglądać), i klapki do chodzenia
po kamienistych plażach lub specjalne buty, antyperspirant i takie tam to
wiadomo;)
Ja oczywiście miałam kosmetyki do makijażu ale to tylko na wieczór. Nie
warto brać ciepłych ubrań bo nawet w nocy jest ciepło, jedynie jakiś sweter
do samolotu bo tam to oczywiście zmarzłam. Na razie nie pamiętam co jeszcze
było potrzebne, jeśli będziesz miała więcej pytań to bardzo proszę.

Pozdrawiam
Vanilia

1. Data: 2005-05-18 12:37:22

Od: "aga" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na peno warto mieć też wapno(tak na wszelki wypadek w razie jakiegoś
> uczulenia), >

O tak wapno się przydało. Nie polecam kąpieli w morzu z jakimś środkami
stylizującymi we włosach.Mnie to uczyliło.Miałam wilekie swędzące bąble na
głowie.
I coś na opryszczkę jeśli masz tendencje. Jkieś środki przeciwbólowe. I coś
na komary.Tzn nie wiem czy akurat komary ale jakieś podobne owady.Mnie
pogryzły, strasznie swędziało i bardzo długo utzrymywały się bąble.

1. Data: 2005-05-18 14:50:13

Od: "agatka" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

i jak mam sie zmiescic w 20 kg???

aaaaaaaaaaaaaaa :)

agatka

1. Data: 2005-05-18 15:10:07

Od: "vanilia" <r...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

>i jak mam sie zmiescic w 20 kg???

Coś w tym jest. Niestety kosmetyki zawsze w moim bagażu to przeważający
ciężar:)
Na szczęście letnie ubrania nie są ciężkie.
A i jeszcze taka uwaga: wygodne klapki japonki lub coś w tym stylu bo w 99%
to właśnie w nich najwięcej się chodzi bo jest za gorąco. Jeśli chodzi o
samą Turcję to na lotnisku za wizę najlepiej płacić w dolarach( zawsze to
taniej o te parę groszy), nie kupować perfum bo w 100% to podróbki, ubrania
w większości są też podabiane i mają super torebki( oczywiście też
podróbki)ale i tak się skusiłam bo były śliczne i w takich kolorach, że jak
sobie przypomnę to żałuję że nie kupiłam więcej. Alkohol niestety w samej
Turcji (a przynajmniej tam gdzie są turyści jest drogi) więc trochę
nadszarpnęło to budżet, ale za to jak się wraca do Polski to warto coś kupić
w bezcłowym bo ceny są ok.
Mam nadzieję, że nie zanudziłam:)
Życzę super urlopu i koniecznie spróbuj lodów gałkowych (nigdy nie jadłam
tak dobrych) i kebabu z jogurtem.
Pozdrawiam serdecznie.
Vanilia

1. Data: 2005-05-19 04:35:23

Od: "agatka" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

wcale mnie nie znudzilas, wszelkie rady - bardzo mile widziane :)

powiedz mi, czy jest cos co warto przywiezc z Turcji?
oprocz torebek :)
jakies przyprawy ....moze maja jakies boskie tkaniny ....?
wstyd przyznac, ale nie wiem z czego poza dywanami, slynie Turcja ;)

dzieki Ci wielkie :)
agata

Użytkownik "vanilia" <r...@n...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Mam nadzieję, że nie zanudziłam:)
> Życzę super urlopu i koniecznie spróbuj lodów gałkowych (nigdy nie jadłam

tensi-med
Co mozna zrobic z dlugich wlosow?
podróba? tak, podróba.
Prezent - pomóżcie