jakie świetlówki kompaktowe?

51. Data: 2011-03-04 22:05:36

Temat: Re: jakie ?wietlówki kompaktowe?
Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziobak wrote:
> ?adne, ?wiat?o ?arowe.
>
> Skoro mamy coraz mniejszy wybór rzeczy , które pozytywnie
> wp?ywa?yby na komfort naszego ?ycia , to po co jeszcze udupiaae sie unijna
> dyrektyw? ??

To zwykła "Euroskleroza" ;) Jak ludzie lubią, to niech im nabijają kabzę.

52. Data: 2011-03-04 23:25:13

Temat: Re: jakie świetlówki kompaktowe?
Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 4 Mar 2011 22:59:24 +0100, Dziobak napisał(a):

> A masz paragony?? Nie termiczne , tylko kopie ?

Nie mam. Mam fakturę, którą tak czy inaczej muszę trzymać 5 lat. Pudełka
oczywiście również schowane.

> Widzialeś kiedyś świetlówke
> kompaktową , która działa te deklarowane duuuużo dłużej od żarowej?

Nie moje zmartwienie, tylko sklepu ;)

> Nie rozumiem, dlaczego ludzie rezygnuja z własnego zdrowia na rzecz zysków
> kartelu świetlówkowego.

Mnie świetlówki nie przeszkadzają. Przeszkadza mi tylko narzucony
ekofaszyzm - zarówno w przypadku żarówek jak i psucia silników w autach.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

53. Data: 2011-03-04 23:36:39

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "R. P." napisał w wiadomości grup
.pl...

Dziobak wrote:
> U?ytkownik "Borys Pogore?o" napisa?

> A masz paragony?? Nie termiczne , tylko kopie ? Widziale? kiedy?
> ?wietlówke kompaktow? , która dzia?a te deklarowane duuuu?o d?u?ej od
> ?arowej?

Działają średnio 2x dłużej. A więc wieczne nie są. Rzadko wytrzymują 5
lat. Paragony hmm... od niedawna zacząłem trzymać. Ale pewnie większość
ludzi tego nie robi.

Zależy od częstotliwości włączania. Ściemniacz tyrystorowy około 2 razy
przedłuża życie zwykłej żarówki. A ta jest zdrowa dla oczu, i...kosztuje
niewiele. Poza tym- jest naprawdę ekologiczna.
--

Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

54. Data: 2011-03-05 08:34:44

Od: "Irokez" <n...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej S." <A...@g...com> napisał w wiadomości

> To ze spektrum swietlówki jest inne niz spektrum termiczne
> (scislej - ma dziury w pewnych barwach), nie znaczy, ze jest szkodliwe.
>
> Slepisz sie godzinami na monitor (ja zreszta tez ;) )i jakos nie
> przeszkadza, ze to R+G+B?
>
> A w temacie: kupilem wieksza ilosc Philipsów na Allegro - maja
> chlopcy w dosc dziwnej cenie ok. 3 zl. Jak na razie bardzo OK.

Identyczne widziałem w Auchan ostatnio jak te sielone kartoniki z aledrogo,
były po 18,99.
Tak więc Zaopatrzyłem się na aledrogo.

Osram Dulux EL longlife u mnie świecą już chyba ponad 10 lat i nie chcą się
zepsuć. Jedna zaczęła migać w zeszłym roku ale zauważyłem że wystarczy
puknąć i przestaje. Po rozebraniu okazało się że lut drucika jednego puścił,
to poprawiłem. No i świeci dalej.

--
Irokez

55. Data: 2011-03-05 14:05:24

Od: agent73 <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 5 Mar 2011 09:34:44 +0100, "Irokez" <n...@e...pl> wrote:

>Identyczne widziałem w Auchan ostatnio jak te sielone kartoniki z aledrogo,
>były po 18,99.
>Tak więc Zaopatrzyłem się na aledrogo.

W Kauflandzie też były. 14 watowe Filipsy, takie same jak na allegro,
bardzo szybko zniknęły. Po 5,50 za sztukę.

A jak komuś bardzo zależy na niskiej cenie, to te same świetlówki,
tylko z mocowaniem bagnetowym, na allegro widziałem po złotówce. Jako
że nie chciało mi się bawić z przerabianiem trzonka, to kupiłem
standardowe E27 przepłacając 300% ;-)

56. Data: 2011-03-05 17:07:05

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

LEPEK wrote:
> Witam
>
> Mam potrzebę wymienić kilka świetlówek kompaktowych.
>
> Mają świecić m. in. w "salonie", więc poszukuję takich, które:
> - nie migoczą (nie ma efektu stroboskopowego),
> - dają światło, które nie jest "tupioblade" (ale nie żółte),
> - będą w miarę trwałe (obecne "firmowe" przetrwały prawie cztery lata
>
> Wśród nich są z gwintem E14 i E27, jedna powinna być dość krótka,
> wszystkie z przedziału 11-16W.
>
> Co byście polecili, a od czego trzymać się z dala?

kup lepiej kule grzewcze... :)

57. Data: 2011-03-05 19:15:10

Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> napisał(a):

> Tu się zgodzę, o ile świetlówki mają dość sensowne widmo, tak LED same z
>siebie nadają się do prosektorium.

A ja sie nie zgodze. Sa LEDy i LEDy.
Natomiast co do ekonomicznego bezsensu - zalezy ile czasu te swiatla
maja sie palic. U mnie LEDy sie pala 24/h dobe i juz dawno sie zwrocily.

58. Data: 2011-03-05 19:41:45

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości

> Mam nad sobą trzy świetlówki Osram 24W, odpowiednik 120W. Licząc dla
> równego rachunku 100W różnicy i świecenie przez 3h dziennie 30 dni w
> miesiącu daje to łączne zużycie na poziomie 27kWh, czyli na samym jednym
> żyrandolu oszczędzam jakieś 13zł/mies. Kosztowały mnie ok. 30zł/szt, mają
> gwarancję na 5 lat.

Ok tylko to przy zalozeniu że uzywasz tylko tych trzech punktów swietlnych.
A jak średnio w domu masz ok 50 punktów swietlnych i uzywasz je
naprzemiennie(kuchnia, salon, sypialnia itp) to wypada wymienic na
"energooszczędne" trochę wiecej jak 3 zarówki. Wtedy koszt inwestycyjny
rośnie a czas zwrotu się znacznie wydluża.

Kris

59. Data: 2011-03-05 19:43:14

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przesmiewca" <p...@v...com.pl> napisał w wiadomości

> A ja sie nie zgodze. Sa LEDy i LEDy.
> Natomiast co do ekonomicznego bezsensu - zalezy ile czasu te swiatla
> maja sie palic. U mnie LEDy sie pala 24/h dobe i juz dawno sie zwrocily.

Dziwne założenie. A "zwykle" zarówki tez by świecily 24h/dobe?

Kris

60. Data: 2011-03-05 20:24:37

Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kris wrote:

> [...]
> "energooszczędne" trochę wiecej jak 3 zarówki. Wtedy koszt inwestycyjny
> rośnie a czas zwrotu się znacznie wydluża.

Dokładnie. W kuchni żeby dobrze oświetliło wkładałem 3 zwykłe 60-tki.
Zeby dac podobna moc, musialem włożyć 3 bardzo mocne 30-tki
energooszczędne.

http://www.24hours-onlin e.com paypal payment Lacoste polo t shirt Burberry T-shirt BOSS T-shirt NBA sports jersey
paypal payment cheap wholesale soccer jersey baseball jerseys basketball jerseys NFL NBA MLB NHL jersey free shipping
Sprzedam mieszkanie - Wrocław, Gądów - http://sprzedambezposred nio.pl/
Które piętro na własne M-3 w bloku ???
China paypal payment Shoes,Clothing,Handbags, Hats,Sunglasses,Jeans,Sh irts http://www.24hours-onlin e.com