jakie wino na grzańca?

1. Data: 2004-12-20 10:48:14

Temat: jakie wino na grzańca?
Od: "misiczka" <U...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy możecie mi podać konkretny gatunek wina, który nada się na wino grzane?
I może macie jakieś sprawdzone przepisy na świątecznego grzańca?
Będę wdzięczna :)

--
pozdrawiam, misiczka

Tak czy inaczej żeń się: jeśli znajdziesz dobrą żonę,
będziesz szczęśliwy, jeśli złą - zostaniesz filozofem
(Sokrates)
http://www.misiczka.com

1. Data: 2004-12-20 10:53:25

Temat: Re: jakie wino na grzańca?
Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I może macie jakieś sprawdzone przepisy na świątecznego grzańca?

sprawdzony to jest 'Grzaniec Galicyjski' - mniam mniam...

Jini - anioł kobieta, co to grzańcem chętnie by sie ogrzała :-P

1. Data: 2004-12-20 10:58:21

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jini" <j...@i...pl>

> sprawdzony to jest 'Grzaniec Galicyjski' - mniam mniam...

Na bezrybiu i rak ryba.
;-)
Ale nie ma to jak dobre wino [niedobre do picia z różnych względów]
poddane obróbce termicznej z korzeniami. Pełna dowolność ale podstawowe
to cynamon, goździki, wanilia, imbir itd.
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

1. Data: 2004-12-20 11:03:00

Od: Magdalena Fabrykowska-Młotek <m...@s...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

"misiczka" <U...@w...pl> wrote in

> Czy możecie mi podać konkretny gatunek wina, który nada się na wino
> grzane? I może macie jakieś sprawdzone przepisy na świątecznego
> grzańca? Będę wdzięczna :)

Jak koniecznie chcesz sama robić grzańca to polecam półsłodką kadarkę.

1. Data: 2004-12-20 11:05:11

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik misiczka napisał:

> Czy możecie mi podać konkretny gatunek wina, który nada się na wino grzane?
> I może macie jakieś sprawdzone przepisy na świątecznego grzańca?

Wino: czerwone półslodkie. Nie gotowe grzańce typu "galicyjski" czy
jakis, bo te niedobre, chyba, że nie ma nic lepszego pod ręką :) Dobrze
nadaje się Sofia, ale z tych po 12-14, a nie 7-9 zł, mołdawski merlot
bardzo dobry. Przyprawy: cynamon, goździki, troszkę gałki (bardzo mini)
wanilia, cutryna, ew. miód.
Ale najlepszy grzaniec jest taki: 1 piwo, trochę rumu, więcej znacznie
wiśniówki lub (ją wolę) malinówki, mam nalewki własnej produkcji.
Grzejesz piwo, dodajesz łyżeczkę miodu, sporo przypraw z cynamonem na
czele. Dolewasz alkohole, dajesz do kubka plasterek cytryny, na powstałą
piankę sypiesz jeszcze troszkę cynamonu. Pijesz przez rurkę uważając, bo
lubi wykipieć na kolana :)Jest pyszny, świetnie grzeje, nim najlepiej
sie ratować po nartach czy rowerze zimowym :)
--
pa, BasiaBjk

1. Data: 2004-12-20 11:17:38

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 20 Dec 2004 11:53:25 +0100 I had a dream that Jini <j...@i...pl> wrote:
> sprawdzony to jest 'Grzaniec Galicyjski' - mniam mniam...

Hehhe, zobacz skład na etykiecie - z winem to to ma niewiele wspólnego
:)

1. Data: 2004-12-20 11:21:30

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BasiaBjk" <b...@q...pl>

> [...]
mini)
> wanilia, cutryna, ew. miód.
> Ale najlepszy grzaniec jest taki: 1 piwo, trochę rumu, [...]

Piwo z rumem? ja bym pojechał do Rygi.
;-)
Sok malinowy i spirytus jako dodatek do piwa, to rozumiem.
Rum prędzej do wina bym dodał.
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

1. Data: 2004-12-20 11:23:27

Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hehhe, zobacz skład na etykiecie - z winem to to ma niewiele wspólnego
> :)

ooo.... a sprawdzę, sprawdzę...

Jini.

1. Data: 2004-12-20 11:26:22

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik JerzyN napisał:

> Piwo z rumem? ja bym pojechał do Rygi.
> ;-)

Ty byś pojechał, ale my nie jeździmy pijąc to. Rumu daje się niewiele.
Do Rygi jeszcze nikt nie pojechał, a wielu piło i chwaliło sobie :)
Zresztą może to kwestia ilosci pochłonietego grzańca, po wyżłopaniu
kilku litrów może i Ryga czaiłaby się na horyzoncie... Ale to nie
zdarzyło się nikomu ze znanych mi osób. Może dlatego, ze Ciebie nie znam.
Tradycyjnie: ;)
--
pa, BBjk

1. Data: 2004-12-20 11:39:30

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BasiaBjk" <b...@q...pl>

> Ty byś pojechał, ale my nie jeździmy pijąc to. Rumu daje się niewiele.

To inaczej, jakie piwo i jaki rum i proporcje poproszę.

> Do Rygi jeszcze nikt nie pojechał, a wielu piło i chwaliło sobie :)

Mnie dotychczasowe próby zniechecały, zbyt silny aromat rumu odstrasza,
ale ja jestem "zapachowcem".

> [...]
> kilku litrów może i Ryga czaiłaby się na horyzoncie... Ale to nie
> zdarzyło się nikomu ze znanych mi osób. Może dlatego, ze Ciebie nie

Grzane piwo pijam jedynie dla rozgrzewki i więcej jak 0,5-0,7 mi nie
wchodzi.
Zresztą robię zazwyczaj z koglem mogłem a tego nie da się zbyt dużo
wypić.

> Tradycyjnie: ;)

Co?
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

Thermomix TM 31
Świąteczne ciasta - wcześniejsze przygotowania
chwalę sałatkę fuksy i dziękuj
bigosik
[allegro] - dzieło sztuki w Twojej kuchni. Porsche Type 301