jakie winogrona?

1. Data: 2002-05-20 17:13:38

Temat: jakie winogrona?
Od: "chaber" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

chcialbym sie zapytac jakie odmiany winogronka bialego(nie z przeznaczeniem
na wino) polecacie, ale odmiany takie ktore mozna latwo dostac w Polsce.
rozgladalem sie troche ale jest tyle roznych dziwnych nazw odmian, no i nie
wiem co z tego wyrosnie, a chcialbym zeby mialo duze i slodkie owoce (jak
chyba kazdy zreszta).Podajcie mi prosze kilka dobrych odmian latwo
dostepnych.

--
Chaber

2. Data: 2002-05-20 17:37:09

Temat: Re: jakie winogrona?
Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "chaber" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wiem co z tego wyrosnie, a chcialbym zeby mialo duze i slodkie owoce (jak
> chyba kazdy zreszta).Podajcie mi prosze kilka dobrych odmian latwo

Szkółkarze z różnych parfii dają do sprzedaży różne zestawy odmianowe. Gdy
się tak dobrze zastanowić, to kilkadziesiąt odmian by chyba razem nazbierał.
Napisz jakie odmiany są w Twoim zasięgu, a ja Ci wtedy powim co warto, czego
nie warto i dlaczego.
Albo napisz skąd jesteś, to z ofert okolicznych szkółek coś Ci zaproponuję.
Pozdrawiam :-)
Janusz

3. Data: 2002-05-20 18:19:45

Od: "chaber" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

nazw niestety nie pamietam bo brzmialy jak po francusku i po lacinie.
gdybys mogl podac jakies dobre odmiany z okolic Olkusza (czyli moga byc i z
okolic Krakowa i Katowic bo to posrodku)
Chaber

4. Data: 2002-05-21 06:08:55

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nazw niestety nie pamietam bo brzmialy jak po francusku i po lacinie.
> gdybys mogl podac jakies dobre odmiany z okolic Olkusza (czyli moga byc i
> okolic Krakowa i Katowic bo to posrodku)

O widzisz! Miszkasz w miejscu o rzut beretem od jednej z najlepszych ( a
może najlepszej) szkółek winorośli w Polsce.
Pojedź do Zawady (chyba gmina Gorenice) do Ryszarda Piątka. Ma znakomite
odmiany.
Piątek jest człowiekiem niezmiernie życzliwym i spokojnie możesz się zdać na
jego rekomendacje.
Jezeli tam będziesz to powołaj się na mnie i oczywiście pozdrów go
serdecznie ode mnie!
Daj znać co zdecydowałeś się posadzić.
Pozdrawiam :-)
Janusz

5. Data: 2002-05-21 06:45:30

Od: "fater" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> odmiany.
> Piątek jest człowiekiem niezmiernie życzliwym i spokojnie możesz się zdać

:-)

Ja tez sie nazywam Piątek tyle ze Adam i nie mam winorośli, ale koncze
budowe i zamierzam zajac
sie moim ogrodem (na razie zwaly ziemi plus trawa..), i pare krzaczków
winorosli juz mi sie maży.
Tez sie wybiore do pana Piątka. :-)

pozdrowienia

Adam Piątek

6. Data: 2002-05-21 06:54:38

Od: "Faber" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> może najlepszej) szkółek winorośli w Polsce.
> Pojedź do Zawady (chyba gmina Gorenice) do Ryszarda Piątka. Ma znakomite
> odmiany.
> Piątek jest>
witam
czy i ja moge skorzystać z Twojej wiedzy. Mam co prawda trzy krzewy
winorośli, nawe je zidentyfikowałem (czarne), niestety nie pamiętam nazwy,
ale nie oto idzie. Chciałbym jakaś odpowiednia odmianę o białych owocach,
dosyć mrozoodporną (miałem cos z Małoposki, ale wymarzło). Mieszkam na
Pomorzu Środkowym, w dziwnym klimatycznie miejscu (klimat kapryśny, raz
łagodny morski, raz jak na Suwalszczyźnie). Czyli musiałaby być to odmiana
wyjątkowo odporna na różne niesprzyjajace warunki (choroby, temperatury).
Czy mógłbyś cos polecić?
pozdrowienia
tade

7. Data: 2002-05-21 07:21:42

Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyjątkowo odporna na różne niesprzyjajace warunki (choroby, temperatury).

Janusz razem.

Iza, Iza, Iza.

Pozdr.

D.P.

8. Data: 2002-05-21 07:30:03

Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 20 May 2002, chaber wrote:

> [...]
> gdybys mogl podac jakies dobre odmiany z okolic Olkusza (czyli moga byc i z
> okolic Krakowa i Katowic bo to posrodku)

Jesli po lacinie to moze Fromoasa Albae?
Moze byc - owoce biale, smaczne trzeba ocieplac na zime ale
przy odpowiednim prowadzeniu to nie problem.

Pozdr.

D.P.

9. Data: 2002-05-21 08:55:08

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Darek Pakosz" <d...@t...uhc.lublin.pl> napisal w wiadomosci
uhc.lublin.pl...

> Janusz razem.
>
> Iza, Iza, Iza.

Dobrze prawisz!!!! :-)))
Oczywiscie Iza Zaliwska!
Pozdrawiam :-)
Janusz

10. Data: 2002-05-21 08:59:53

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Darek Pakosz" <d...@t...uhc.lublin.pl> napisal w wiadomosci
uhc.lublin.pl...

> Jesli po lacinie to moze Fromoasa Albae?

Kiepsko prawisz :-((( FrUmoasa Albae to jednak jezyk moldawski (rumunski) i
z Moldawii ta odmiana sie wywodzi. A Rumuni np. maja Frumoasa de Ghiroc - i
co? to moze francuska nazwa???
Pozdrawiam :-)
Janusz

Odp: A propos znakowania
Jak odstraszyc meszki???
Żywopłoty
substrat kokosowy, a moje niecierpki o begonie...
Re: A my z nizin jak????