jakie znieczulenie wybrac przy operacji przegrody??

1. Data: 2003-09-16 21:32:46

Temat: jakie znieczulenie wybrac przy operacji przegrody??
Od: "ania" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam!! chcialam sie dowiedziec czy przy mozliwosci wyboru znieczulenia do
operacji przegrody nosowej lepiej wybrac znieczulenie ogolne czy tez
miejscowe..wiem ze znieczulenie ogolne moze miec jakies skutki natosmiat
miescjowe jest mniej niebezpieczne jednak komfort chyba gorszy..(ogldanie i
swiadomosc) prosze o odpowiedz

2. Data: 2003-09-16 21:57:22

Od: sauer <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 16 Sep 2003 23:32:46 +0200, "ania" <a...@w...pl> napisał:

> [...]
>miescjowe jest mniej niebezpieczne jednak komfort chyba gorszy..(ogldanie i

ja miałem ogólne - nasłuchałem sie wiele o znieczuleniu miejscowym -
walanie młotkiem dłutowanie wszedzie krew itp - wybierz ogólne i 3maj
sie - po operacji nie zauwazyłem u siebie jakis nieporzadanych skutków

sauer

3. Data: 2003-09-17 01:52:46

Od: Faust <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik sauer napisał:
- wybierz ogólne i 3maj
> sie - po operacji nie zauwazyłem u siebie jakis nieporzadanych skutków

Tu bym polemizowal. Bo jednak przy operacji przegrody nosa to za duzo
tam sie nie widzi. A zawsze jednak narkoza to cholerastwo. Ogolnie
zawsze odradzane. Czy masz powiklania to zalezy od czlowieka. Poza tym
moga sie pojawic pozniej. Miedzy innymi luki w pamieci i to nie z okresu
operacji tylko np z dziecinstwa itp. Mysle ze warto sie przemeczyc.
Pozdrawiam Faust

--
Si vis amari ama!

4. Data: 2003-09-17 07:02:26

Od: "Michal" <5...@i...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

A nie można by na znieczuleniu miejscowym wziąć
tabletki nasennej i po prostu przespać zabieg ?

5. Data: 2003-09-17 08:49:39

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Miałam dwa razy robiony zabieg w znieczuleniu trwającym ok. pół godziny, ale
nie wiem, jak ono dokładnie się nazywało. W każdym razie dostawałam coś
dożylnie, potem maseczka na twarz i odlatywałam. Po czym budziłam sie na
zwykłej sali szpitalnej. Nie była to klasyczna narkoza i na pewno nie
zewnątrzooponowe.
Wiem, że ten rodzaj znieczuleń jest często stosowany do krótkich zabiegów,
sądzę, że operacja przegrody nie trwa jakoś koszmarnie długo. Najlepiej
zapytaj anestezjologa.

Pozdr. Ewa

6. Data: 2003-09-17 14:55:10

Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org> szukaj wiadomości tego autora

>zawsze odradzane. Czy masz powiklania to zalezy od czlowieka. Poza tym
>moga sie pojawic pozniej. Miedzy innymi luki w pamieci i to nie z okresu
>operacji tylko np z dziecinstwa itp. Mysle ze warto sie przemeczyc.

serio??
gdzie w jakichs zrodlach naukowych mozna o tym poczytac?
mialam rok temu operacje w narkozie (7h) wiec bardzo mnie interesuje
ten temat

CanoE

7. Data: 2003-09-17 15:42:56

Od: "K" <konrad-w(usunto)@hot.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal" <5...@i...neostrada.pl> napisał w wiadomości
> A nie można by na znieczuleniu miejscowym wziąć
> tabletki nasennej i po prostu przespać zabieg ?

watpie, ze usniesz jesli ktoc Ci bedzie walil mlotkiem w nosie.

Ja mialem w narkozie i jestem happy, chociaz robili mi wtedy na raz
migdalki.

Nigdy bym sie nie zdecydowal na miejscowe. brrrr.

K.

8. Data: 2003-09-17 20:03:31

Od: Tomek Jarzynka <t...@S...cpi.pl.XX> szukaj wiadomości tego autora

K wrote:

> Użytkownik "Michal" <5...@i...neostrada.pl> napisał w wiadomości
> watpie, ze usniesz jesli ktoc Ci bedzie walil mlotkiem w nosie.

E tam, odpowiednia dawka benzodiazepin + morfina i bedzie
Ci wszystko jedno. Tylko ze sztuczne serce i respirator trzebaby
podlaczyc, wiec juz chyba lepiej narkoze ;)

> Nigdy bym sie nie zdecydowal na miejscowe. brrrr.

Ja niedlugo bede mial taki zabieg i tez nie ma mowy o miejscowym.
Juz raz przezylem miejscowe przy "delikatnym" zabiegu i nie chce
wiecej.

--
tomasz k. jarzynka / 601 706 601 / tomee (at) cpi (dot) pl
KADU: http://kadu.net ZTM Search: http://ztm.moo.pl/search

9. Data: 2003-09-18 08:36:20

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 17 Sep 2003 22:03:31 +0200, Tomek Jarzynka wrote:

> Ja niedlugo bede mial taki zabieg i tez nie ma mowy o miejscowym.
> Juz raz przezylem miejscowe przy "delikatnym" zabiegu i nie chce
> wiecej.

:)

Jako lekarz nie raz widziałem operacje laryngologiczne w znieczuleniu
miejscowym. Ponieważ wisi nade mną groźba wycięcia migdałków, biorąc pod
uwagę to, co widziałem, z całą świadomością będę nalegał na znieczulenie
ogólne:):):)
A migdałki przy operacji przegrody nosowej to naprawdę małe piwo.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)

10. Data: 2003-09-20 11:33:45

Od: Samotnik <s...@s...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

In article <bkhdqr$7lq$1@sunflower.man.poznan.pl>, SzM wrote:
> - znieczulenie ogólne jeśli zabieg jest rozległy wącznie z częścią kostną
> przgrody
> znieczulenie jak znieczulenie, żadna wielka filozofia, ale raz na 10 000
> znieczuleń niestety zdarza się człowiekowi umrzeć z powodu takiegoż

Ale rozumiem, że statystycznie ciężar ryzyka jest tutaj przesunięty na
osoby stare, słabe, schorowane itd.?
--
Samotnik
www.zagle.org.pl

Zastrzyk na migrene
chrupnęło w szyi
Zupełnie straciłem głowę... a niedługo egzamin...
Zupełnie straciłem głowę... a niedługo egzamin...
USG ???