Re: jodłakoreańska

1. Data: 2000-11-27 22:26:44

Temat: Re: jodłakoreańska
Od: <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

pewien że to koreanka? Ja zaobserwowałam mniejsze przyrosty. Co do szyszek to
pojawiają się po osiągnięciu wysokości 1m, czyli w wieku ok 7-10 lat.

2. Data: 2000-11-27 23:36:49

Od: ">>>Jeger<<<" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:1...@n...onet.pl...

> [...]
> pewien że to koreanka? Ja zaobserwowałam mniejsze przyrosty. Co do szyszek
> pojawiają się po osiągnięciu wysokości 1m, czyli w wieku ok 7-10 lat.

A może Tomasz nabył jodłę Arnolda Abies x arnoldiana - mieszaniec jodły
koreańskiej i jodły Veitcha Abies veitchii? To by się zgadzało bo od jodły
koreańskiej różni się szybszym wzrostem i póżniej zawiązuje szyszki.
Pozdrowienia. Jeger

3. Data: 2000-11-28 07:10:23

Temat: Odp: jodłakoreańska
Od: p...@n...com.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Nie chce sie madrzyc ale z Jodlami koreanskimi jest roznie,moja
"Silberlocke" przez dwa lata dawala po 20 cm rocznie ,w tym roku dala
przyrost 1,5 m
:-))),zeby wyeliminowac wszelkie domysly w sprawie przenawozenia
,oswiadczam iz nie stosuje zadnych nawozow pod iglaki w pierwszej fazie ich
wzrostu .
Co do wystepowania kolorowych szyszek to jest to zalezne,od tego czy jest z
siewu czy tez szczepiona.
Pozdrawiam.
Boguslaw Radzimierski.

4. Data: 2000-11-28 09:15:45

Od: t...@i...pl (Tomasz Łukowski ) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> koreańskiej i jodły Veitcha Abies veitchii? To by się zgadzało bo od jodły
> koreańskiej różni się szybszym wzrostem i póżniej zawiązuje szyszki.
Kupilem moje 2 iglaczki jako jodle koreanska ale skad mam wiedziec czy
tabliczka byla prawdziwa. Nie szukalem czegos szybkorosnacego ale szyszki
milo by bylo miec wczesniej :-)). Gosc w sklepie obiecywal mi szyszki
ciemnobrunatne, stojace po 5-6 latach.
Pozdrawiam
Tomek

5. Data: 2000-11-28 11:10:49

Od: "Basia Kulesz" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <p...@n...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Nie chce sie madrzyc ale z Jodlami koreanskimi jest roznie,moja
> "Silberlocke" przez dwa lata dawala po 20 cm rocznie ,w tym roku dala
!!!

> zeby wyeliminowac wszelkie domysly w sprawie przenawozenia
> ,oswiadczam iz nie stosuje zadnych nawozow pod iglaki w pierwszej fazie
ich
> wzrostu .

A co masz na myśli mówiąc o pierwszej fazie wzrostu? Wiek rośliny czy wiosnę
czy jeszcze coś innego?
I dlaczego nie dajesz nawozu? Wydawało mi się, że małe trzeba podkarmiać, a
duże niech sobie radzą same - zresztą zbankrutowałoby się na nawozie dla
dorosłych drzew:)

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2000-11-28 14:09:51

Od: p...@n...com.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Witam.
W doniczkach jest tyle osmocote ze wystarcza to z reguly na dwa lata.;)
Pozdrawiam,
Boguslaw Radzimierski

7. Data: 2000-11-28 16:06:09

Od: <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wzrostu .
> Co do wystepowania kolorowych szyszek to jest to zalezne,od tego czy  jest z
W pierwszym roku po posadzeniu rzeczywiście lepiej nie nawozić, zwłaszcza
mieszankami zawierającymi azot, który nadmiernie stymuluje wzrost części
nadziemnej rośliny ze szkodą dla procesu przekorzeniania. Rośliny które
kupujemy niestety dość często są podpędzone osmocotem, więc góra wygląda
okazale a korzeń jest marny. Przez pierwsze 2 lata lepiej pozwolić się roslinie
dobrze zakorzenić. Pozdrawiam B.G.

Re: prosba do uzytkowników OE
Re: Róże!
Re: zywa choinka