kasztanowiec -pytanie

1. Data: 2006-03-02 14:12:20

Temat: kasztanowiec -pytanie
Od: "ribr" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam trzy okolo 80 letnie. Zauwazylem ze z jednego odpoda kora od gory do dolu
mniejszymi i wiekszymi platami. Wie ktos moze jaki moze byc powod?

pz
ribr

2. Data: 2006-03-03 16:47:44

Temat: Re: kasztanowiec -pytanie
Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

ribr napisał(a):
> Mam trzy okolo 80 letnie. Zauwazylem ze z jednego odpoda kora od gory do dolu
> mniejszymi i wiekszymi platami. Wie ktos moze jaki moze byc powod?

Opisz co widzisz na spodniej stronie kory.
pozdr. Jerzy

3. Data: 2006-03-04 12:17:07

Od: "andrzej" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
To może i ja małe pytanko w temacie kasztanowca - chodzi mi o szczepienie
przeciwko szrotówkowi, gdzie kupić szczepionkę i kiedy wykonać zabieg?
Pozdrawiam, andrzej

4. Data: 2006-03-04 12:53:13

Od: "Janusz Zaremba" <p...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

andrzej <m...@o...pl> napisał(a):

> Witam
> To może i ja małe pytanko w temacie kasztanowca - chodzi mi o szczepienie
> przeciwko szrotówkowi, gdzie kupić szczepionkę i kiedy wykonać zabieg?
> Pozdrawiam, andrzej

firma Best z Jaworzna i firmy deryzatacyjne z ich listy

Janusz
pogotowieogrodnicze.pl

5. Data: 2006-03-04 19:43:13

Od: leo <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Zaremba napisał(a):

> firma Best z Jaworzna i firmy deryzatacyjne z ich listy
>
> Janusz
> pogotowieogrodnicze.pl

Ale szczepienie kasztanowców to raczej więcej szkody niż pożytku
przynosi... jakiś czas temu szukałem o tym informacji (również art.
naukowych) i generalnie działanie tego środka nie jest dowiedzione,
natomiast niewątpliwie wiercenie dziur w drzewie 1) przerywa ciągłość
wiązek przewodzących - osłabia drzewo 2)tworzy wrota zakażenia dla
grzybów i innych paskud...

osobiście bym tego nie stosował... grabienie liści i palenie jest na
prawdę dobrą metodą. i do tego w pełni ekologiczną (pfuj, nie lubię tego
słowa)

pozdrawiam
leo

6. Data: 2006-03-04 20:03:26

Od: "andrzej" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gdyby grabienie i palenie liści było wystarczające, nie szukałbym chemicznych
metod walki z tym szkodnikiem.Cóż z tego, że wygrabię i spalę, skoro okoliczne
kasztany są zarażone? Poza tym szkodnik tem zimuje nie tylko w liściach, ale i
w korze drzewa.
Pozdrawiam. andrzej

7. Data: 2006-03-04 21:01:33

Od: "Janusz Zaremba" <p...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

andrzej <m...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> kasztany są zarażone? Poza tym szkodnik tem zimuje nie tylko w liściach, ale i

3-4 pułapki PL-1 z dyspenserem CAOH na drzewo + grabienie liści w zupełności
wystarczy. Pułapki stosujemy już od 2004 z b.dobrymi rezultatami.Przyjedź do
częstochowy to pojedziemy do kilku klientów i porozmawiasz o efektach.

Janusz

8. Data: 2006-03-04 23:21:58

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 4 Mar 2006 21:03:26 +0100, andrzej napisał(a):

> [...]
> kasztany są zarażone? Poza tym szkodnik tem zimuje nie tylko w liściach, ale i

Polecam artykuł pana profesora Marka Siewniaka z Politechniki Krakowskiej
(Przegląd Komunalny 11/2005) o negatywnych skutkach "żelowania"
kasztanowców, zwłaszcza tych starszych. W wielu krajach europejskich
(między innymi w Czechach i Austrii) metoda infuzji na starych okazach
została zaniechana już na etapie doswiadczeń, gdyż przynosiła więcej szkody
niźli pożytku.
Zanim zaczniesz stosować chemię poczytaj dokładnie na ten temat.
A najlepiej zwróć się do Instytutu Sadowinctwa i Kwiaciarstwa w
Skierniewicach lub najbliższego OB.

Pozdrawiam,
Marta

--

http://tabaza.sapijaszko.net/

9. Data: 2006-03-05 08:02:55

Od: "Janusz Zaremba" <p...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta Góra <m...@m...pl> napisał(a):

> [...]
> Zanim zaczniesz stosować chemię poczytaj dokładnie na ten temat.
> A najlepiej zwróć się do Instytutu Sadowinctwa i Kwiaciarstwa w

Witam!
Co miałaś na myśli z tym OB ?
Cameraria ohridella jest miniarką więc na młodych drzewach wystarczy
zastosować preparaty z grupy neonikotynoidowych (działają w roślinie do 14 dni
) powtarzająć zabiegi co trzy tygodnie. W miastach stosować bedą dalej metode
żelową ponieważ zwalcza też Guignardia aesculi a żeby zastosować metody
oprysków to by musiano ewakuować mieszkańców a koszt.....

pozdrawiam

Janusz

10. Data: 2006-03-05 08:22:40

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 5 Mar 2006 08:02:55 +0000 (UTC), Janusz Zaremba napisał(a):

> Co miałaś na myśli z tym OB ?

OB - Ogród botaniczny.

> [...]
> żelową ponieważ zwalcza też Guignardia aesculi a żeby zastosować metody
> oprysków to by musiano ewakuować mieszkańców a koszt.....

Nie będę cytować całego artykułu, bo to bez sensu - polecam jednak gorąco
jego przeczytanie.
Negatywne skutki żelowania starych kasztanowców są widoczne dopiero po ok
30 miesiącach od zastosowania tej metody. Na badanych (żelowanych) w
Warszawie kasztanowcach widoczne były miny szrotówka.
Na koniec profesor radzi, by do momentu aż nie ukażą się odpowiednie
publikacje poparte badaniami naukowymi należy te metodę ograniczyć i nie
wychodzić z nią pzoa skale eksperymentu.
Dlatego kolegę z postu powyżej odesłałam do instytucji, które zajmują się
takimi badaniami.

Pozdrawiam,
Marta
--

http://tabaza.sapijaszko.net/

jaki kwiatek kolo komputera?
OT - do Janusza Czapskiego
Wilcza jagoda
prosba do posiadaczy derenia jadalnego (szczepionego)
Róże - do Gosi P.