keksik

1. Data: 2004-12-17 12:58:42

Temat: keksik
Od: "Kastet" <y...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich,
czy ktoś z Was ma może przepis na domowego keksa - taki żeby nie był za
trudny i za drogi.
jeśłi tak to pliiiissssss, ślijcie na priva.

Pozdrawiam,
Beata

1. Data: 2004-12-17 13:21:01

Temat: Re: keksik
Od: "balta" <b...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy ktoś z Was ma może przepis na domowego keksa - taki żeby nie był za
> trudny i za drogi.
> jeśłi tak to pliiiissssss, ślijcie na priva.

prosze o oficjalne przepisy na forum !

--
Balta
Mirek (GG 22777)

1. Data: 2004-12-17 18:11:22

Od: "Kastet" <y...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

a dlaczego nie na priva????

1. Data: 2004-12-17 18:42:12

Od: "Barbara \(Basiek\)" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy ktoś z Was ma może przepis na domowego keksa - taki żeby nie był za
> trudny i za drogi.

Mój ulubiony przepis:
1 szklanka białek

1 szklanka cukru zwykłego

1 kostka margaryny

1 szklanka mąki tortowej

bakalie

Ubić białka z solą. Dodać cukier, ubijać. Wlewać margarynę rozpuszczoną po
trochu na przemian z mąką. Mieszać delikatnie łyżką.

Dodać bakalie. Piec w temperaturze 200 stopni.

Pozdrawiam serdecznie.

Barbara

1. Data: 2004-12-17 20:41:30

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kastet, sącząc kawkę, wyklepał:

> a dlaczego nie na priva????

Bo nie tylko Tobie zależy. Inni też mogą skorzystać. Chyba że nie chcesz...

Krusz.
--
Kruszyna
#GG 3084947

1. Data: 2004-12-17 20:43:56

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik balta, sącząc kawkę, wyklepał:

> prosze o oficjalne przepisy na forum !

Zaniosłam szefowej do pracy i zapomniałam przynieść z powrotem przepis na
keks, który mam z tej grupy, a który wykorzystywałam dwa razy i zawsze ze
świetnym rezultatem. Jeśli nie jest Ci potrzebny na gwałt, to w
poniedziałek wklepię. Powiem tylko, że keks był z dodatkiem pokruszonej,
gorzkiej czekolady, która po upieczeniu wyglądała jak w pieguskach :)

Krusz.

--
Kruszyna
#GG 3084947

1. Data: 2004-12-17 23:17:13

Od: "balta" <b...@U...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli nie jest Ci potrzebny na gwałt, to w
> poniedziałek wklepię. Powiem tylko, że keks był z dodatkiem pokruszonej,
> gorzkiej czekolady, która po upieczeniu wyglądała jak w pieguskach :)

poczekam :)

Mirek

1. Data: 2004-12-18 15:25:03

Od: "Kastet" <y...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję bardzo
pozdrawiam
Beata

Użytkownik "Barbara (Basiek)" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał w
wiadomości news:cpv9a1$9gn$1@opal.icpnet.pl...

1. Data: 2004-12-20 19:51:20

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik balta, sącząc kawkę, wyklepał:

> poczekam :)

Warto było :) Oto keksik, którego autorem jest "asia" zaś wklepany został na
grupę przez Renę. Robiłam go dwa razy, za każdym wyszedł przepysznie.
Poniżej nie podaję słowo w słowo cytatu, ale ogólny wygląd się zgadza,
składniki też oczywiście. No i dodaję swoje komentarze.

20 dag masła
25 dag mąki
1/2 szkl. cukru
4 jajka
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia (ja daję nieco więcej, bo to ciężkie
ciasto, jest dużo bakalii)
1/2 tabliczki czekolady deserowej (mlecznej radzę nie ryzykować)
10 dag rodzynek
10 dag orzechów włoskich
10 dag migdałów (ja dałam płatki)
10 dag kandyzowanej skórki pomarańczowej
Tu autorka zaznacza, że można dodać czegoś jeszcze kosztem tego, co podano.
Ja dodałam suszonych daktyli i moreli, ale nie umniejszałam powyższych
skladników :)

Cukier ucieramy z masłem, dodajemy żółtka (białka oddzielamy), mąkę
wymieszaną z proszkiem, bakalie i na końcu ubitą pianę z białek. Tu moja
uwaga: w pewnym momencie ciasto się robi takie gęste, że nie da się go
urabiać mikserem i trzeba łyżką. Po dodaniu białek wszystko wraca do normy.
Pakujemy ciacho do "rynienki" wysmarowanej tłuszczem i wysypanej kaszą
manną (ja wysypuję tartą bułką). Pieczemy około 50 min. w 180 st. (tu
dygresja: to zależy od piekarnika, w moim było krócej). Po upieczeniu keks
ma pęknięcie wzdłuż. To normalne. Smacznego!

Krusz.
--
Kruszyna
#GG 3084947