kiedy właściwie można wymagac od dziecka znajomości ortografii?

1. Data: 2003-09-23 12:36:25

Temat: kiedy właściwie można wymagac od dziecka znajomości ortografii?
Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

...nie jestem nauczycielem, ale mam nadzieję, że nauczyciele pomogą mi
znaleźć odpowiedź na to pytanie - wiem, że na różnych etapach edukacji
wprowadza się różne zasady ortograficzne, także, jak przypuszczam (i
pamiętam) poświęca się czas na ich utrwalanie; moje pytanie jest
następujące:
"W jakim wieku (klasie) moża wymagać od przeciętnego dziecka znajomości
ortografii j. polskiego, jakie macie doświadczenia w tym zakresie realizując
praktycznie programy nauczania?"

pozdrawiam, z góry dziękuję za odpowiedzi
Agata

2. Data: 2003-09-23 13:54:25

Temat: Re: kiedy właściwie można wymagac od dziecka znajomośc
Od: "Roman G." <r...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agata <s...@p...onet.pl> napisał(a):

> "W jakim wieku (klasie) moża wymagać od przeciętnego dziecka znajomości
> ortografii j. polskiego, jakie macie doświadczenia w tym zakresie realizując
> praktycznie programy nauczania?"

Powiem Ci z własnego doświadczenia.
Kiedy byłem w pierwszej klasie, pojechałem do sanatorium na dwa miesiące. Mam
łapała się za głowę, czytając "moie" listy.
Kiedy wróciłem, przez najbliższe pół roku miałem w domu _codziennie_ dyktando.
Do dziś praktycznie nie muszę zaglądać do słownika ortograficznego.

3. Data: 2003-09-23 14:12:45

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Roman G." <r...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
dyktando.
> Do dziś praktycznie nie muszę zaglądać do słownika ortograficznego.

...no tak, w zasadzie ja sama nauczyłam się jeszcze wcześniej - ale to
dosłownie "sama", nie licząc wyrazów z "h", które do kl. V zdarzało mi się
mylić, ciekawa byłam jednak, kiedy np. program nauczania przewiduje, że
przeciętne dziecko już powinno posiąść taką umiejętność, (a tym samym skoro
nie umie, to trzeba się zastanowić nad przyczynami, itp.). Gdzie jest jakaś
granica, jak w szkole to praktycznie wygląda?

Agata

II Ogólnopolski Konkurs Informatyczny
Native speaker -KRAKÓW
Moose?! Nie daj się zrobić w łosia!
POZNAŃ\Studia podyplomowe lub kurs pedagiczny
co z tym fantem zrobic?