kiedy z dzieckiem do kosciola

11. Data: 2003-11-19 12:11:43

Temat: Re: kiedy z dzieckiem do kosciola
Od: w...@b...pl (Elżbieta) szukaj wiadomości tego autora

Draco wrote:

> No właśnie w tym sęk. Chciałbym uniknąć tego że w wielu szkolnym moje
> dziecko chodzenie do kościoła będzie odbiarało jako obowiązek a nie
> wewnętrzną potrzebę. a tak będie jeśli nagle sttwierdze "jesteś jz
> duży musisz chodzić w niedziele do kościoła"

No to chyba sam sobie odpowiedziałeś.
Nasze dziecko zaczęło "chodzić" z nami właśnie w wieku 4 miesięcy. Między
innymi z powodów, które podałeś. No i jeszcze mieliśmy dość osobnego
chodzenia na mszę. Od czasu gdy zaczęłiśmy być razem, wspólna msza
niedzielna była dla nas ważna i nagle zaczęliśmy chodzić osobno, bo w domu
pojawiło się dziecko. postanowiliśmy to zmienić i zaczęliśmy zabierać go ze
sobą, no i trwa to ponad cztery lata. W przyszłym roku szkolnym nasz syn
zacznie się przygotowywać do wczesnej Komunii.
Myślę, że decyzja zależy od was. W sumie chcąc żebydziecko się niejako
przyzwyczaiło do chodznia do kościoła nie musicie zaczynać z nim chodzić gdy
ma te kilka miesięcy, ale według mnie w wieku przedszkolnym tak. Według
przepisów kościelnych (linku nie podam ;), bo znam z przekazu ustnego)
potwierdzę to co pisała Basia, że obowiązek uczęszczania dziecka do kościoła
jest od 7 roku życia.

--
Elżbieta, Kacper 4 i 10/12

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

12. Data: 2003-11-19 14:04:11

Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hehe, bo do meczetu zdaje sie kobietom wstęp jes wzbroniony :))
> Nie jestem pewien czy aby teżi nie do synagogi -ale tu się "nie znam"

Do synagogi mozna spokojnie wejść. Kiedyś kobiety miały tam tylko osobne
miejsca do siedzenia, ale i wkościołach chrześcijańskich praktykowano taki
rozdział.
Trzeba tylko pamiętać, zeby mężczyźni i chłopcy przykryli czymkolwiek głowy.

Ad. meritum - nie sądzę, zeby zabieranie czteromiesięczniaka do kościoła
było dobrym pomyslem - w zimie w czasie mszy budynek jest zamknięty, duszny
pełen stłoczonych kaszlących i smarkających ludzi.
Poza tym dziecko zbudzone może kwilić albo wręcz się wydzierać, co
przeszkadza wiernym.
No i tertio - chyba nie chcesz wyrobic udziecka bezmyslnego odruchu
"niedziela=kościół".
Ja bym zaczęła od nabożeństwa dla maluchów w wieku 2-5 lat.

Ola

13. Data: 2003-11-19 16:48:13

Od: "rena" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Z." <jelon@USUN_TO.skpg.gliwice.pl> napisał w wiadomości

> Z punktu widzenia religijnego obowiązek coniedzielnego uczestniczenia we
> mszy św. mają dopiero dzieci wieku szkolnym.

naprawde?:) tos mnie zaciekawila, a gdzie jest napisany taki warunek?

14. Data: 2003-11-19 16:54:42

Od: "Basia Z." <jelon@USUN_TO.skpg.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> naprawde?:) tos mnie zaciekawila, a gdzie jest napisany taki warunek?

Szczerze mówiąc - nie pamiętam. Ale postaram się poszukać.

Pozdrowienia.

Basia

15. Data: 2003-11-20 08:40:06

Od: Marynatka <m...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego pięknego dnia, podpisując się jako w...@b...pl
(Elżbieta), napisałeś (aś) :

>potwierdzę to co pisała Basia, że obowiązek uczęszczania dziecka do kościoła
>jest od 7 roku życia.

Nie rozumiem dlaczego obowiązek?
Możesz trochę przybliżyć mi temat?

Marzena

16. Data: 2003-11-20 09:23:18

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marynatka <m...@f...net> writes:

> Nie rozumiem dlaczego obowiązek?

Co tu jest niezrozumialego? Kosciol wymaga od swoich czlonkow, zeby
chodzili na msze. A jak nie pojdziesz, to grzech i spowiadac sie z
tego trzeba...

Od niepamietnych czasow tak bylo i myslalem, ze wszyscy o tym wiedza?

MJ

17. Data: 2003-11-20 09:38:30

Od: Grzegorz Janoszka <G...@p...onet.pl-----USUN-TO> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 20 Nov 2003 10:23:18 +0100 I had a dream that Michal Jankowski
<m...@f...edu.pl> wrote:
> [...]
> tego trzeba...
> Od niepamietnych czasow tak bylo i myslalem, ze wszyscy o tym wiedza?

Właśnie, a są kościoły, co rozliczają ludzi z uczynków, a nie z
pokazania nowego futra w kościele.

18. Data: 2003-11-20 11:28:46

Od: Marynatka <m...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego pięknego dnia, podpisując się jako Michal Jankowski
<m...@f...edu.pl>, napisałeś (aś) :

>Co tu jest niezrozumialego?

Traktowanie tego w kategorii obowiązku.
Obowiązek dla mnie to coś takiego...jakby to rzec...coś ważnego.
Obowiązek podsłania dziecka do szkoły - o to jest _obowiązek_.

> Kosciol wymaga od swoich czlonkow, zeby
>chodzili na msze. A jak nie pojdziesz, to grzech i spowiadac sie z
>tego trzeba...

Tylko tyle - myslałam, że to jakieś poważniejsze sankcje ma.

>Od niepamietnych czasow tak bylo i myslalem, ze wszyscy o tym wiedza?

No to są już teraz wiesz, że są tacy co nie wiedzą :)

19. Data: 2003-11-20 11:44:39

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marynatka <m...@f...net> writes:

> Tylko tyle - myslałam, że to jakieś poważniejsze sankcje ma.

Znaczy jakie? Chlosta? Pregierz? 8-)

MJ

20. Data: 2003-11-20 11:56:33

Od: Marynatka <m...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

<m...@f...edu.pl>, napisałeś (aś) :

>Znaczy jakie? Chlosta? Pregierz? 8-)

Pojęcia nie mam - nie znam się na kościele katolickim i obowiązkach
katolika.
Myslalam ze katolicy to z milosci do Boga chodza do koscioa a nie
dlatego ze maja obowiazek.

Małe dziecko w kościele
Mężczyzna - szczerość - Kobieta
ślub w innym miescie - problem