Intercyza

1. Data: 2003-11-15 21:31:12

Temat: Intercyza
Od: "Mrowka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ogladalam dzisiaj ciekawy program o tym czy spisanie przez
malzonkow(przyszlych lub terazniejszych) intercyzy to brak zaufania czy
raczej odpowiedzialnosc.
Co Wy o tym sadzicie?

Magda

2. Data: 2003-11-17 00:52:39

Temat: Re: Intercyza
Od: "rena" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mrowka" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> Ogladalam dzisiaj ciekawy program o tym czy spisanie przez
> malzonkow(przyszlych lub terazniejszych) intercyzy to brak zaufania czy
> raczej odpowiedzialnosc.
> Co Wy o tym sadzicie?

moze to tez byc smutne doswiadczenie z poprzedniego zwiazku:(

3. Data: 2003-11-17 01:38:07

Od: :: Solana :: <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Mrowka wrote:
> Ogladalam dzisiaj ciekawy program o tym czy spisanie przez
> malzonkow(przyszlych lub terazniejszych) intercyzy to brak zaufania czy
> raczej odpowiedzialnosc.

Jedno i drugie. Jesli intercyza jest sprawiedliwa, to moim zdaniem nie
ma problemu. Gorzej jest pisze sie, ze w przypadku rozwodu/smierci jeden
partner (jego spadkobierca) dostaje wszystko a drugi nic.

magda

4. Data: 2003-11-17 08:40:27

Od: "Rafal" <rafal_1970@WYWALTO_op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ogladalam dzisiaj ciekawy program o tym czy spisanie przez
> malzonkow(przyszlych lub terazniejszych) intercyzy to brak zaufania czy

Zalezy w jakich okolicznościach: jeśli jedno prowadzi ryzykowny (co
niekoniecznie musi oznaczać - neizgodny z prawem) biznes, jest to
rozsądek/odpowiedzialność. To jest zresztą chyba najczęstszy powód
intercyzy. Drugi przypadek to sytuacja gdzie jest znaczna różnica w poziomie
zamożności a ten bogatszy ma wątpliwości czy przypadkiem drugiemu nie chodzi
o dobranie się do jego kasy (niestety, to się zdaża - nie zawsze małżeństwo
jest z miłości z obu stron, bywają osoby cyniczne i przebiegłe) - wtedy jest
to odpowiedzialność z powodu braku zaufania

5. Data: 2003-11-17 15:22:10

Od: "Z. Boczek" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wprąciłem się, gdyż :: Solana :: i te mądrości wymagają mojej
stanowczej erekcji:

> Jesli intercyza jest sprawiedliwa, to moim zdaniem nie ma problemu.
> Gorzej jest pisze sie, ze w przypadku rozwodu/smierci jeden
> partner (jego spadkobierca) dostaje wszystko a drugi nic.

Czyli - żeby pisać dobrą intercyzę, trzeba mieć dwóch partnerów i
sprawiedliwie ich obdzielić? :]

--
Wszystkie wypowiedzi są moje, niezmyślane ale i nieprzemyślane.
Z poważaniem - aczkolwiek niekoniecznie poważnie,

6. Data: 2003-11-17 19:35:13

Od: :: Solana :: <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Z. Boczek wrote:

> Czyli - żeby pisać dobrą intercyzę, trzeba mieć dwóch partnerów i
> sprawiedliwie ich obdzielić? :]

Sprawiedliwie czyli np. po rozwodzie zabieraja ze soba to mieli przed
zawarciem zwiazku malz. oraz dokonuja podzialu na pol rzeczy nabytych
podczas trwania zwiazku.

Nie pisalam, ze trzeba miec dwoch partnerow.

magda

7. Data: 2003-11-18 07:22:14

Od: "Ewa Ressel" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ":: Solana ::" <s...@h...com> napisał w wiadomości

> Sprawiedliwie czyli np. po rozwodzie zabieraja ze soba to mieli przed
> zawarciem zwiazku malz. oraz dokonuja podzialu na pol rzeczy nabytych
> podczas trwania zwiazku.

ZTCW do tego intercyzy nie trzeba. To, co małżonek kupił przed ślubem za
swoje pieniądze nie wchodzi w skład wspólnego majątku.
ER

Co z dzieckiem w Sylwestra?
miłość/małżeństwo/ dzieci/rozstanie
RU 486 help