kiedy z dzieckiem do kosciola

21. Data: 2003-11-20 13:52:10

Temat: Re: kiedy z dzieckiem do kosciola
Od: Dorota Szuba <d...@d...de> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Janoszka wrote:

> Zawsze mi się wydawało, że ważna jest wiara i postępowanie człowieka,
> a nie sam fakt chodzenia do kościoła.
>
> A poza tym, nie wyobrażam sobie, żeby dziecko "rozumiało, że to coś
> ważnego", raczej wśród moich rówieśników dominowały ucieczki z kościoła,
> choćby po to, żeby przeciwstawić się rodzicom narzucającym taki
> obowiązek albo, bardziej prozaiczny powód, nie siedzieć godzinę
> w dusznym pomieszczeniu, gdy na dworze wiosna, słoneczko...

Moze dlatego tak postepowali, bo nie nauczono ich w dziecinstwie,
ze Msza sw. to nie tylko przymusowe odbebnienie raz w tygodniu godziny
w kosciele, najlepiej w okolicy ogrodzenia lub w zasiegu glosu z
glosnika. Moze nikt im nie tlumaczyl co i dlaczego i nie wskazywal na
zwiazek tej mszy z codzinnym zyciem, na to czym jest niedziela dla
wierzacych osob i tysiaca innych rzeczy zwiazanych z przynaleznoscia do KK.
I musze Cie zmartwic, dzieci rozumieja naprawde bardzo duzo, jesli sie
im podaje wiedze dostosowana do ich poziomu.

pozdrawiam
Dorka

22. Data: 2003-11-20 20:13:47

Od: Grzegorz Janoszka <G...@p...onet.pl-----USUN-TO> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 20 Nov 2003 14:52:10 +0100 I had a dream that Dorota Szuba <d...@d...de>
wrote:
> [...]
> I musze Cie zmartwic, dzieci rozumieja naprawde bardzo duzo, jesli sie
> im podaje wiedze dostosowana do ich poziomu.

Idź do dowolnego kościoła i zobacz, jak tam się dzieci zachowują.
Polecam szczególnie tzw. "rekolekcje" - napewno się podbudujesz duchowo.

Ja wiem, że wiele _można_, ale prawie nikt tego nie robi.

23. Data: 2003-11-21 00:18:26

Od: w...@b...pl (Elżbieta) szukaj wiadomości tego autora

Marynatka wrote:
> Pojęcia nie mam - nie znam się na kościele katolickim i obowiązkach
> katolika.

Żeby nie było, że w tym temacie czepiam się tylko tweety ;), to czy chrzcąc
Kubę miałaś świadomość do czego się zobowiązujesz?? Wiesz to przyrzeczenie o
wychowaniu dziecka w wierze itd....

> Myslalam ze katolicy to z milosci do Boga chodza do koscioa a nie
> dlatego ze maja obowiazek.

Z miłości do moich najbliższych podejmuję różne obowiązki. tak samo jest w
Kościele.

--
Elżbieta

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

24. Data: 2003-11-21 01:05:07

Od: Rafal Maszkowski <r...@i...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marynatka <m...@f...net> wrote:
> [...]
M> katolika.
M> Myslalam ze katolicy to z milosci do Boga chodza do koscioa a nie

A gdzie tam! Gdyby nie obawa przed Szatanem to by sie nie ruszali sprzed
telewizora.

R.
--
Spory w przekładaniu ideału etycznego na procedury praktyczne pociągające za
sobą wywieranie gwałtu na zaistniałej sytuacji społecznej kończyły się

25. Data: 2003-11-21 02:13:27

Od: w...@b...pl (Elżbieta) szukaj wiadomości tego autora

Marynatka wrote:

> Nie rozumiem dlaczego obowiązek?
> Możesz trochę przybliżyć mi temat?

"W niedzielę oraz w inne dni świąteczne nakazane wierni wierni są
zobowiązani uczestniczyć we Mszy świętej" KPK, kan.1247 (KPK- kodeks prawa
kanonicznego)
A co do 7 roku życia to jak już wspomniałam, znam z przekazu ustnego.
--
Elżbieta

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

26. Data: 2003-11-21 02:19:26

Od: "Z. Boczek" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wprąciłem się, gdyż Draco i te mądrości wymagają mojej stanowczej
erekcji:

> Niedawno urodziła mi się Córka.
> Ma 4 miesiące. Zastanawiam się czu powinienem ją zabierać co niedzielę do
> kościoła czy teraz nie ma to jeszcze znaczenia. A jeśli nie to w jakim wieku

Nie sądzicie, że to bardziej pod psd podchodzi? Ja zrobiłbym FUT.

Tam lepiej toleruję podobnie 'ważkie' pytania - gubią się w gąszczu
fajnych flame'ów ;)

--
Z cyklu 'Tolerancyjni wegetarianie dzieciom':
"Najwyżej moje dzieci nie będą się przyjaźnić z dziećmi rzeźników.

27. Data: 2003-11-21 07:33:48

Od: Marynatka <m...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego pięknego dnia, podpisując się jako w...@b...pl
(Elżbieta), napisałeś (aś) :

> to czy chrzcąc
>Kubę miałaś świadomość do czego się zobowiązujesz?? Wiesz to przyrzeczenie o
>wychowaniu dziecka w wierze itd....

Tak miałam świadomośc i dlatego się dopytuję, żeby nie zaniedbać czegoś
co dla dziecka może być ważne.

28. Data: 2003-11-21 07:54:06

Od: Dorota Szuba <d...@d...de> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Janoszka wrote:

> Idź do dowolnego kościoła i zobacz, jak tam się dzieci zachowują.
> Polecam szczególnie tzw. "rekolekcje" - napewno się podbudujesz duchowo.
>
> Ja wiem, że wiele _można_, ale prawie nikt tego nie robi.

Owszem, bardzo czesto widuje, i rowniez obserwuje pewne prawo, ktore
wskazuje na to, ze zachowanie dzieci (nie mowie o wieku przedszkolnym,
bo tu motywacja jest troche inna) pogarsza sie czesto wraz z odlegloscia
od prezbiterium. Jedna z przyczyn podalam wyzej. Inna jest fakt, ze
wystarczy jeden osobnik, ktory sie zachowuje niestandardowo ( w wersji
negatywnej) by zaraz znalazl nasladowcow, ktorzy sami na to by nie
wpadli. I bynajmniej nie tyczy sie to tylko kosciola, ale innych miejsc
publicznych rowniez.

Z tym _nikt_ nie przesadzaj, po prostu cisi za zagluszani przez
glosnych, dlatego nie widac, ze mnostwo ludzi wykonuje 'prace u
podstaw', tu akurat wychowywanie w wierze, ze wszystkimi z tego
plynacymi konsekwencjami.

pozdrawiam
Dorka

29. Data: 2003-11-21 10:42:28

Od: Rafal Maszkowski <r...@i...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z. Boczek <z...@w...pl> wrote:
ZB> Wprąciłem się, gdyż Draco i te mądrości wymagają mojej stanowczej
ZB> erekcji:
ZB> Nie sądzicie, że to bardziej pod psd podchodzi? Ja zrobiłbym FUT.

Raczej psr.

R.

30. Data: 2003-11-21 10:42:34

Od: Grzegorz Janoszka <G...@p...onet.pl-----USUN-TO> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 21 Nov 2003 08:54:06 +0100 I had a dream that Dorota Szuba <d...@d...de>
wrote:
> [...]
> glosnych, dlatego nie widac, ze mnostwo ludzi wykonuje 'prace u
> podstaw', tu akurat wychowywanie w wierze, ze wszystkimi z tego

Jak widać powyżej, napisałem "prawie nikt", a to się różni i to znacznie
od "_nikt_".

Małe dziecko w kościele
Mężczyzna - szczerość - Kobieta
ślub w innym miescie - problem