kierunek otwierania drzwi w lazience

1. Data: 2003-07-14 19:29:25

Temat: kierunek otwierania drzwi w lazience
Od: "Boratynski" <(no spam)p_borat@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupowiczow,
Mam pytanie: czy jest jakas potrzeba, dla ktorej drzwi w lazience powinny
otwierac sie na zewnatrz?
Czy jest wogole na to jakas uzasadniona regula?

Przemek

1. Data: 2003-07-14 21:37:19

Temat: Re: kierunek otwierania drzwi w lazience
Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Boratynski" <(no spam)p_borat@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:bev0a8$r9e$1@absinth.dialog.net.pl...
> Czy jest wogole na to jakas uzasadniona regula?

Jeśli masz łazienkę 2x2 to trudno drzwi do wewnątrz otwierac:(

pozdr

cherokee

1. Data: 2003-07-15 05:59:15

Od: "MarJusz" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ze wzgledow bezpieczenstwa.
Jezeli drzwi lazienki otwieraly by sie do srodka, a ty stracilbys
przytomnosc w lazience i upadl na podloge za tymi drzwiami, to masz pewnosc,
ze nikt tych drzwi nie zdola otworzyc.

pozdrawiam
MarJusz

1. Data: 2003-07-15 06:04:49

Od: Hanka Skwarczyńska <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Boratynski" <(no spam)p_borat@poczta.onet.pl>
napisał w wiadomości news:bev0a8$r9e$1@absinth.dialog.net.pl...
> [...]czy jest jakas potrzeba, dla ktorej drzwi
> w lazience powinny otwierac sie na zewnatrz?

O ile pamiętam, uzasadania się to możliwością udzielenia pomocy
osobie, która zemdlała czy poślizgnęła się wychodząc z wanny -
jeśli człowiek upadając zablokuje swoim ciałem drzwi, to bardzo
trudno się dostać do środka, tym bardziej, że łazienki bywają
małe i nawet przy wystarczającej sile nie ma gdzie tego
człowieka odsunąć.

> Czy jest wogole na to jakas uzasadniona regula?

Poszukaj rozporządzenia ministra w sprawie warunków
technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich
usytuowanie - takie (i o wiele dziwniejsze ;) rzeczy bywają tam
zapisane.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE

1. Data: 2003-07-15 11:08:49

Od: "Agnieszka" <a...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka Skwarczyńska" <a...@w...pl> napisał w
wiadomości news:bf05i8$p24$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
> osobie, która zemdlała czy poślizgnęła się wychodząc z wanny -
> jeśli człowiek upadając zablokuje swoim ciałem drzwi, to bardzo
Hanka Skwarczyńska

To prawda, ale w moim domu drzwi do obu lazienek beda otwieraly sie do
srodka, bo tak mi bardziej pasuje.
Mam nadzieje, ze nikt sie za nimi nie wywali i nie zablokuje.
Pozdrowienia
Agnieszka

1. Data: 2003-07-15 11:09:03

Od: A...@e...pl (Adam Rolbiecki) szukaj wiadomości tego autora

We wiadomości z dnia Tuesday, July 15, 2003 1:08 PM,
<< Agnieszka >> pisze:

> To prawda, ale w moim domu drzwi do obu lazienek beda otwieraly sie do
> srodka, bo tak mi bardziej pasuje.
> Mam nadzieje, ze nikt sie za nimi nie wywali i nie zablokuje.

No to masz drzwi niezgodnie z przepisami. I wygoda nie ma tu nic do
rzeczy.
Kierownik budowy może taki układ zakwestionować.
A nadzieję możesz mieć zawsze.

--
tymczasem,
* * * * *

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.dom

1. Data: 2003-07-15 12:48:01

Od: m...@m...uni.wroc.pl (Maciej Paluszynski) szukaj wiadomości tego autora

: No to masz drzwi niezgodnie z przepisami. I wygoda nie ma tu nic do
: rzeczy.
: Kierownik budowy może taki układ zakwestionować.

W moim domku tez drzwi do obu lazienek otwieraja sie do srodka. Watpie,
zeby naruszalo to jakies przepisy. Kierunek otwierania powinien byc pochodna
wielkosci pomieszczenia. W poprzednim mieszkaniu mialem mikroskopijne lazienki
i calkiem logicznie drzwi otwieraly sie na zewnatrz, ale obecnie mam duze
lazienki. Drzwi otwierane do srodka maja jedna zalete: mianowicie ich stanem
naturalnym jest otwarcie. Podobna sprawa z wylacznikami swiatla - wszystkie
mam wewnatrz lazienek.
Pozdrowienia,
MAciej

1. Data: 2003-07-15 13:00:06

Od: Jo'Asia <j...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciej Paluszynski wystukał:

> [...]
> naturalnym jest otwarcie. Podobna sprawa z wylacznikami swiatla - wszystkie

Jeśli jeszcze nie ma ściany to można rozważyć drzwi przesuwne chowające
się w kasecie wmurowanej w ścianie. Zmniejsza rozterki :)

Jo'Asia

--
__.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__
--<()> http://bujold.fantastyka.net/ http://esensja.pl/ <()>--

1. Data: 2003-07-15 13:29:02

Od: Hanka Skwarczyńska <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej Paluszynski" <m...@m...uni.wroc.pl> napisał
w wiadomości news:bf0t61$c3u$1@panorama.wcss.wroc.pl...
> [...]drzwi do obu lazienek otwieraja sie do srodka.
> Watpie, zeby naruszalo to jakies przepisy. [...]

http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/Main/WDU2002075069
0?OpenDocume
nt paragraf 79 :)

Pozdrawiam
Hanka z jednymi przesuwnymi i dwoma na zewnątrz
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

1. Data: 2003-07-15 13:29:16

Od: "MarJusz" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rozporzadzenie Ministra Infrastruktury z 12.04.2002
Dz.U.2002 nr 75 poz. 690
Paragraf nr 79 mowi, o drzwiach w lazience i kirunku ich otwierania.

Drzwi w takim pomieszczeniu musza otwierac sie na zewnatrz.

Podczas zglaszania budynku do uzytkowania, komisja w 100% odrzuci taki
wniosek, drzwi tak, czy siak trzeba bedzie przerobic

Pozdrawiam
MarJusz

zapchany pion kanalizacyjny
Jak oczyścić spód żelazka
Drewno klejone - gdzie kupic w Warszawie ?
droga dojazdowa - prosba
Kto ma olejowane podłogi?