kieszonkowe Waszych pociech?

1. Data: 2007-03-06 16:20:06

Temat: kieszonkowe Waszych pociech?
Od: "Anna LT" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Jak to jest z dawaniem dzieciom kieszonkowego u Was?

Mój KAcper od jakiegoś roku marudzi tak co jakiś czas, że chciałby, że
koledzy mają itp itd

A ja nie wiem
i mam tyle pytań:

1. Czy dawać dziecku lat 12 kieszonkowe?
2. Jesli jeszcze nie to kiedy zacząć i czy w ogóle zacząć?
3. Jesli dawać to tygodniowo, czy też raczej raz w miesiącu?
4. Jaką kwotę dla 12 latka?
5. Dawać kieszonkowe za nic bo się należy, czy też raczej za coś (np. za
dobre oceny lub wyznaczyć jakieś obowiązki domowe i jak wypełnia to dawać
jak nie to nie)?
6. Tylko niektórzy psychologowie (czytałam) wypowiadają się, że nie powinno
się dawać kieszonkowego za coś ....

Prosze napiszcie jak to u Was bywało jest lub jak planujecie, że będzie...

pozdrawiam
anka
kacper lat 12
maciek lat 7

2. Data: 2007-03-06 16:39:08

Temat: Re: kieszonkowe Waszych pociech?
Od: waruga <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 6 Mar 2007 17:20:06 +0100, Anna LT napisał(a):

> 1. Czy dawać dziecku lat 12 kieszonkowe?
> 2. Jesli jeszcze nie to kiedy zacząć i czy w ogóle zacząć?
> 3. Jesli dawać to tygodniowo, czy też raczej raz w miesiącu?
> 4. Jaką kwotę dla 12 latka?

Mój ma 8 lat i pięć razy w tygodniu (ni kiedy jest szkoła) dostaje 1 zł.
--
Elżbieta

3. Data: 2007-03-06 16:45:05

Od: "Anna LT" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mój ma 8 lat i pięć razy w tygodniu (ni kiedy jest szkoła) dostaje 1 zł.
> --
> Elżbieta

tzn dostaje złotówkę od poniedziałku do piątku codziennie?
a w soboty i niedziele nie?
anka

4. Data: 2007-03-06 17:13:28

Od: "Cloudic" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja 10-latka dostaje kieszonkowe od kiedy skończyła 8 lat :).
Pomysł wyszedł od dziadka i tym sposobem dostaje
"podwójne kieszonkowe".

Na początku było to 10 zł od dziadka i 10 zł od rodziców (miesięcznie).
Co roku stawka trochę się zwiększa ;).
Moje dziecko dostaje kieszonkowe niezależnie od czegokolwiek.
Nie karam jej zabieraniem np. na jeden miesiąc kieszonkowego,
bo sama również nie chciałabym ponosić takich kar.

Inna sprawa że ona jest bardzo oszczędna i nie lubi wydawać pieniążków.
Ma to chyba po tatusiu ;).
Potrafi uzbierac sobie tym sposobem pieniążki na całe wakacje.
Skończyło się również marudzenie w sklepie: " mamo, kup mi tą lalkę..."
W takich sytuacjach mówię - kup sobie sama, masz swoje pieniążki - i sprawa
się zamyka.

Nauczyła się też robić rozważne zakupy.
Miałam kiedyś taką sytuację:
- Mamo,proszę Cię, kup mi tą nową Barbie.
- Jest za droga i masz już 10 podobnych.
-Ale bardzo Cię proszę - nalegała moja córcia.
- Jeśli tak Ci zależy to proszę, kup sobie sama za swoje pieniążki.
Więc moje dziecko pomaszerowało twardo do Pani z obsługi sklepu
i pyta:
- proszę Pani, ile kosztuje ta lalka,bo chciałabym sobie kupic.
- 109 zł - odpowiedziała Pani
- Ileeee??? - zdziwiło się moje dziecko - Proszę Pani, jak może lalka
dla dziecka kosztować tyle pieniędzy. Ja mogę zapłacić za nią najwyżej
złotówke! - ;)))
Ale zdaża jej się poszaleć (jak każdej kobiecie) i czasem potrafi wydać
sporo kasy na nic ;).

W przypadku mojego dziecka uważam, że sprawa kieszonkowego była
dobrym pomysłem.

Pozdrawiam wiosennie
-cloudic i Weroniczka -

5. Data: 2007-03-06 17:13:42

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna LT napisał(a):

> Mój KAcper od jakiegoś roku marudzi tak co jakiś czas, że chciałby, że
> koledzy mają itp itd

Moja 13 latka dostaje tygodniówkę - 5 zł. Plus częściowo finansuję jej
prasę. Zaczęła dostawać w I klasie, kwota była mniejsza.
9 latek nie dostaje kieszonkowego, bo twierdzi, że mu niepotrzebne, bo
raz na jakiś czas po prostu prosi o jakieś słodycze alboco.

Justyna
GG 6756000

6. Data: 2007-03-06 17:16:05

Od: "Agnieszka" <a...@z...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna LT" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> powinno się dawać kieszonkowego za coś ....
>
> Prosze napiszcie jak to u Was bywało jest lub jak planujecie, że będzie...

Młoda (1 klasa) nie dostaje, ma obiecane od 2 klasy.

Młody (6 klasa) dostaje kieszonkowe od 2 klasy sp. Na początku było to 5 zł
na tydzień. Potem ewoluowało i w tej chwili jest to 60 zł miesięcznie. Ma mu
wystarczyć na gazetki, zakupy w sklepiku szkolnym, bilety do kina (jak idzie
z kolegami, na szkolne wyjścia dostaje od nas), na fanaberie pod tytułem
nowa postać Bionicle czy jakaś inna absolutnie konieczna rzecz, na prezenty
dla kolegów, gdy jest zapraszany na urodziny/imieniny. I negocjowalne kwoty
dokłada do fanaberii w stylu gameboy czy lepsza komórka - takie "grubsze"
prezenty dostaje na ogół zbiorczo w okolicach czerwca za wygrane konkursy w
trakcie roku i za dobre oceny. "Wisi" nad nim miecz w postaci ograniczenia
kieszonkowego za radykalne opuszczenie się w nauce oraz ewentualne
naprawianie szkód wyrządzonych umyślnymi wyskokami (do tej pory nie miało
zastosowania ;-)).
Więcej nie pamiętam ;-)

Agnieszka

7. Data: 2007-03-06 17:30:35

Od: "PN" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Anna LT<l...@w...pl>

> Witam,
>
> Jak to jest z dawaniem dzieciom kieszonkowego u Was?
[...]

Nasza drugoklasistka (9 lat) dostaje od roku 5 zł tygodniowo.
Uzbierane pieniądze przeznacza na wymarzone zabawki (oprócz tych, które
dostaje w prezencie od nas i rodziny), uczy się dokonywać wyborów, liczyć :)

PN

8. Data: 2007-03-06 17:31:08

Od: "Dorota" <dorota@_PULAPKA_message.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powinno się dawać kieszonkowego za coś ....
>
> Prosze napiszcie jak to u Was bywało jest lub jak planujecie, że będzie...

My dopiero planyjemy dawać od pierwszej klasy, jeszcze nie wiem ile (5-7
zl/tydzień), wypłacane raz w tygodniu, niezależnie od
ocen/grzeczności/posłuszeństwa/obowiązków.

Ja dostawałam od jakichś 7 lat 5 zł, wypłacane w sobotę, tylko musiałam
sama pamiętać i sie upomnieć, cos mi się wydaje, ze często zapominałam i mi
przepadało.
D.

9. Data: 2007-03-06 17:34:58

Od: "PN" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

PN<s...@l...po>

> [...]
> Uzbierane pieniądze przeznacza na wymarzone zabawki (oprócz tych,
> które dostaje w prezencie od nas i rodziny), uczy się dokonywać

Uważam, że kieszonkowe nie powinno być za coś. Trąciłoby to kupowaniem
pożądanych zachowań, działań dziecka za pieniądze. Podobnie uważam, że nie
należy karać dziecka odbieraniem kieszonkowego za przewinienia.

PN

10. Data: 2007-03-06 17:38:15

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mój 12 latek dostaje 2 zł każdego dnia, gdy jest szkoła i basen (klasa
sportowa z pływaniem). Gdy nie ma basenu np. z zalecenia lekarza to wogóle
nie chce brać pieniędzy do szkoły, bo twierdzi, że nie potrzeba.
Ma skarbonkę, gdzie dostaje "coś" za dobre stopnie, czy też konkursy, zawody
albo od babci z jakiejś okazji. To "coś" to kwoty od 5 do 20 zł (chyba, że
babcia da na gwiazdkę stówę).
Na wyjazdy kolonijne, czy na obozy sportowe dostaje 70-100 zł licząc na
tydzień i z reguły sporo przywozi z powrotem a wtedy zostawiamy to wszystko
do jego dyspozycji, jednakże zanim cokolwiek kupi to zawsze pyta o zgodę i
raczej wydaje pieniądze bardzo rozsądnie i z namysłem. Sam wyraża często
chęć "dorzucenia się" do niektórych zakupów rodzinnych np. gdy kupowaliśmy
DVD to przyniósł 100 zł i tym sposobem odtwarzacz mamy wspólny a nie tylko
mamy i taty.
Jacek

zwolnienie do szkoły
grypa - utrata przytomości u 11-latka
zamiast Esberitoxu
4-latek mówi w "suahili"
Wiersze dla dzieci autorów zagranicznych?