kilka pytań na weekend ;)

11. Data: 2007-03-31 15:52:49

Temat: Re: kilka pytań na weekend ;)
Od: m...@y...com szukaj wiadomości tego autora

On Mar 31, 2:25 pm, "Hanka" <c...@g...com> wrote:

> A już myślałam, że nie spotkam nikogo, kto wie, co to są fraktale!
> Cieszę się, że się myliłam :)
>
> Hanka
> :))

Też myślałam, że nikt prócz mnie, a tu niespodzianka ;)
Fraktale są śśślyczne :)

12. Data: 2007-03-31 17:36:23

Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@y...com> napisał w wiadomości
ps.com...

> [...]
>
> Hanka
> :))

Też myślałam, że nikt prócz mnie, a tu niespodzianka ;)

---------------------
Widzę, że wzięło kogoś na 'intelektualizowanie' :-))

Więc co ma w takim razie kowal do kalafiora?
:-))

Jaką poważną różnicę zawiera fraktal, od każdego innego
algorytmu? (oprócz wizualnej)
(tak, a pro pos, nie wszystkie są śliczne)

:-))
ett

13. Data: 2007-03-31 17:59:45

Od: m...@y...com szukaj wiadomości tego autora

On Mar 31, 7:36 pm, "eTaTa" <e...@p...onet.pl> wrote:

> Widzę, że wzięło kogoś na 'intelektualizowanie' :-))

Boisz się napisać "Ciebie"? - skieruj swe pytanie do osoby.
Gdzie tu intelektualizowanie? - matematyka. Moje małe conieco :-)

> Więc co ma w takim razie kowal do kalafiora?
> :-))
Nic.

> Jaką poważną różnicę zawiera fraktal, od każdego innego
> algorytmu? (oprócz wizualnej)
Taką:
Nie każdy algorytm jest samopodobny, fraktale - z natury swej - tak.
Inaczej:
Nie każdy algorytm jest fraktalem, a każdy fraktal jest algorytmem.

> (tak, a pro pos, nie wszystkie są śliczne)
Wszystkie. Niekoniecznie wizualnie.

Jakiś taki naj-e-żony jesteś...

14. Data: 2007-03-31 18:02:16

Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka" <c...@g...com> napisał w wiadomości
ps.com...

Domyślam się, że było, wiem nawet, kiedy było na pewno, dla mnie jest
cały czas ważne, więc pytam.

*** Pisane rozpędem. :-)

Istnieje teoria, która głosi, że człowiek został stworzony przez Boga.

*? Jakaś konkretna?

Nie wnikam teraz w szczegóły - czy to teoria prawdziwa, czy Bóg
istnieje - nie o to mi chodzi.

*Tak się nie da :-))) Powinno być....
"Bóg istnieje, ale nie wiem, czy teorie na ten temat są prawdziwe".

Załóżmy, że opowieść o stworzeniu człowieka jest tylko piękną baśnią.

* Tak, a ja pisze do słynnego boota BigHanka :-))
* :-)) A której baśni wspominamy?

Kim wtedy będzie człowiek i na czyje podobieństwo powstał lub został
(przez kogo?) stworzony?...

* Perpetum mobile?
Nie zakładała,
nie wiedziała,
ale co z tego może wyniknąć ?
Pytała....
w nocy z 30tego na 31 marca roku 2007

Czy teoria Wielkiej Jedności jest w stanie zadowolić człowieka

*A cóż to za teoria?

szukającego innych ( niż Bóg Ojciec chrześcijan) Władców
Wszystkiego?...

*Ale mieszasz. :-))) Robisz breje. A ta, po odpowiednim zakręceniu
będzie jednolita, w wielkiej jednolitości.

Nie mówię o tej jedności, która głosi, że jeden Bóg dla wszystkich
istot. To nie jest dla mnie oczywiste.

*Więc?

Chodzi mi o to, że Jednością jest wszystko i wszyscy, a atomy, z
których zbudowane są nasze ciała, są takie same jak atomy - węgla,
kamienia, innej "przyrody" , od różnych zaś momentów rozwoju, galaktyk
na przykład, zależy, czy pokręcona siatka atomów w ostatecznym efekcie
będzie diamentem czy przypalonym ciastem :)

*A nie jest tak? Co tu zmieniać?

Biologicznie - wg nam znanych procesów, wymiarów
i innych współcześnie określonych informacji, świat jako totalna
jedność, a ludzie jako atomy maleńkie tejże - to tylko fantazja.

*? Ależ biologia to tylko jedna z nauk. Zawierająca setki tysięcy
teorii. Już zwykłe drzewo rozwoju posiada conajmniej (mi znanych)
teorii.

Ale to tak jak z matematyką lub semantyką : jeżeli formułujesz bazę,
to kolejne działania wynikające z założeń - będą prawdziwe, bo tak to
sobie założyliśmy, a jedno wynika z drugiego i tak dalej - nie wnikam
w szczegóły.

*Raczej nie wnikaj, bo życia nie starczy. :-)))

Więc jeśli zakładamy, że są tylko te wymiary, które znamy, to kolejne
badania i działania będą wynikały grzecznie i logicznie, że tak
powiem.

*Model uproszczonych wymiarów jest przydatny. Nie określa
on nic więcej, niż "przydatność".
W tym do konstrukcji dalszej równie przydatnych modeli.

A dla mnie to jest bez sensu, albowiem mocno ogranicza działanie,
myślenie i narzuca patrzenie i odczuwanie tylko w określonych
płaszczyznach.

* Tu jak wiesz zgodzę się :-))

Wprawdzie sąsiedzi z filozofii udowadniają nam, że to my kreujemy
siebie i otoczenie, nie na zasadzie akcji i reakcji, lecz poprzez
kształtowanie przestrzeni wokół siebie i nadawanie jej swojego
brzmienia.

*I mają rację.

Ale:

Czy znane nam, na dzień dzisiejszy, procesy biologiczne, wymiary
przyjęte do opisywania świata i cały komplet informacji bieżących,
stanowią wystarczające uzasadnienie dla poszukiwania większej ilości
wymiarów?...

* Tak i nie. Po pierwsze. Co uważasz, za "znane nam"?
Drugie. Poszukiwanie przez kogo?

Czy pozostają nam tylko niezmierzone przestrzenie wyobraźni i własne
jedynie, osobiste i osobliwe po nich wędrowanie?...

* To przyjemne, więc rozwijaj. Nie widzę uzasadnienia, dla zwrotu
"pozostaje nam".

ett

15. Data: 2007-03-31 18:58:08

Od: "Hanka" <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 31 Mar, 19:36, "eTaTa" <e...@p...onet.pl> wrote:

> Widzę, że wzięło kogoś na 'intelektualizowanie' :-))
>
> Więc co ma w takim razie kowal do kalafiora?

A co ma intelektualizowanie do niezwykłości fraktala pod względem
mnożenia ujęć?

Oglądając fraktale, bądź mówiąc (pisząc) o nich, nie włączam
intensywnego myślenia, albowiem odbieram je nie jako zobrazowanie
konkretnego algorytmu, lecz jako małe dzieło sztuki.

Bo ludzie tak mają, że jeden jest bardziej, a drugi mniej. Na
szczęście, bo byłoby nudno.

;)

16. Data: 2007-03-31 19:10:41

Od: "Hanka" <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 31 Mar, 02:36, m...@y...com wrote:

( Hanka )

> Jeśli zakładasz, że jest to tylko baśń o stworzeniu, której
> prawdziwość odrzucasz z definicji, to nie możesz już w dalszym
> rozważaniu używać pojęcia "stworzenie" !

Wyraziłam się mało precyzyjnie - chodziło mi o akt tworzenia - w
wykonaniu Boga, uznawanego przez chrześcijan za Stwórcę (wszelkiego
stworzenia, a więc i człowieka)

Hanka
:)

17. Data: 2007-03-31 19:51:59

Od: m...@y...com szukaj wiadomości tego autora

On Mar 31, 10:36 pm, "eTaTa" <e...@p...onet.pl> wrote:
> Użytkownik <m...@y...com> napisał w
wiadomościnews:1175363985.432232.110890@e65g2000hsc.
googlegroups.com...

> [...]
> Inaczej:
> Nie każdy algorytm jest fraktalem, a każdy fraktal jest algorytmem.
>
> * :-)))
> Ta..... Przepraszam, że spytałem.

> Wszystkie. Niekoniecznie wizualnie.
>
> * Może pokaż je nam słowami, albo to ich piękno.
> To byłaby miła odskocznia, na weekend.
>
> Jakiś taki naj-e-żony jesteś...
>
> * Ależ, skąd?
> Za szybko wszedłem w temat. :-))
> Powinienem zacząć...
> Drodzy grupowicze.
> Moim zdaniem... Fraktal piękny, jak wszystko co piękne,

No, odj-e-żyłeś się trochę :-)))))

18. Data: 2007-03-31 19:54:10

Od: m...@y...com szukaj wiadomości tego autora

> Wszystkie. Niekoniecznie wizualnie.
>
> * Może pokaż je nam słowami, albo to ich piękno.
> To byłaby miła odskocznia, na weekend.

OK, może spróbuję :-)

19. Data: 2007-03-31 19:55:40

Od: "Hanka" <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 31 Mar, 20:02, "eTaTa" <e...@p...onet.pl> wrote:

> *Tak się nie da :-))) Powinno być....
> "Bóg istnieje, ale nie wiem, czy teorie na ten temat są prawdziwe".

To jest Twoje.
Nie masz podstaw, by projektować jednym i tym samym słowem życie
wszystkich ludzi.

> * Tak, a ja pisze do słynnego boota BigHanka :-))

Zgubiłeś słowo załóżmy - załóż - Ty - okulary.

> * Perpetum mobile?
> Nie zakładała,
> nie wiedziała,
> ale co z tego może wyniknąć ?
> Pytała....
> w nocy z 30tego na 31 marca roku 2007

Gdyby wszystko wiedziała
to by nie pytała
;)

> Nie widzę uzasadnienia, dla zwrotu "pozostaje nam".

Ok. Wobec tego: pozostaje to - mnie.

W niezmierzone przestrzenie wyobraźni zanurzę się w porze bardziej
temu sprzyjającej.

;)

20. Data: 2007-03-31 20:19:54

Od: "Hanka" <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 31 Mar, 22:22, "eTaTa" <e...@p...onet.pl> wrote:

> Jak masz kalafior, to po Ci fraktal?
> Potrafisz uzasadnić?

Uzasadnienia będą dwa.

Pierwsze - rodem z banalnych:

Kalafiora zjem, nie zauważając nawet złożoności jego powierzchni, bo
jestem głodna i nie mam czasu na prowadzenie obserwacji.
Potem - pójdę sobie poprogramować fraktale. Nie jestem głodna
(kalafior) ani zbyt przejedzona (wege-żarcie), więc fraktale wychodzą
przecudnej urody, jak mawia Piotr Bałtroczyk - oglądam je, poprawiają
mi humor, zaspokajając potrzebę tworzenia obrazów zaskakujących.

Drugie - z innej półki:

Widzę, że kalafior jest inny, wiem już, że to struktura
_fraktalopochodna_, ale nie interesuje mnie kolor zielony, z
przyległościami odcieniowymi. Chcąc zapomnieć o dziwnym i
zaskakującym wydarzeniu ( na przykład ) zanurzam się w kolory i
kształty, które generują we mnie pozytywne odczucia i niezmiennie
wywołują uśmiech - tym właśnie są dla mnie fraktale.

W obu uzasadnieniach pojawia się słowo "zaskakujący".
Jest to najlepszy przykład na różnorodność zaskoczeń, co najmniej tak
wielką, jak fraktal-family.

;)

Mieszkać z partnerem....
Re: Davies: Polak-patriota powinien być liberałem
nie sypiaj z wrogiem ;)
"brylowanie"
Ojcowie już nie siedzą w fotelu z gazetą[wyborczą]? ;)