kiszeniny z Rusi...

21. Data: 2005-05-11 02:07:26

Temat: Re: kiszeniny z Rusi...
Od: b...@m...pl (Barbara) szukaj wiadomości tego autora

---- Wiadomość oryginalna ----
Od: "Marek W." U...@U...UnosUpamU.UonUetU.UplU

| Użytkownik "Agata" <a...@g...com.pl> napisał w wiadomości
| |
| U...@U...UnosUpamU.UonUetU.UplU

| No właśnie...przypominam sobie odcinek Makłowicza w którym przyrzadzał
| czeremsze...
| i było to badz co badź w Karpatach...
| A mówił że to roslinka dosc popularna w Austrii i Niemczech...
| W kazdym badż razie w lasach mojej okolicy to nie występuje...sa
| zawilce..konwalie...ale nie czeremsza..
| Marek

lubelskie lasy polecam :)
Barbara

22. Data: 2005-05-11 04:49:58

Od: "Marek W." <U...@U...UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
.
> [...]

Bardzo pojemne określenie....a w której cześci lubelszczyzny??

;))))

Marek

23. Data: 2005-05-11 07:54:18

Od: "Qq" <q...@p...pol> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "plitkin" <NIK_JAK_W_NAGLOWKU-"OD"@interia.pl> napisał w
wiadomości news:d5q2lc$bs5$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Cheremsha - to odrostki czosnku. Kiedys sporo tego marynowalem :-) Z
> czosneczkiem!
>
> A co dopiero mowic o pomidorach marynowanych....

No więc tu jest problema: czeremsza nasza (leśna) to delikatne wiotkie nitki
o smaku czosnku. Natomiast ta kiszona, to mocne wici dług. ok. 30 cm i
grubości uczciwego szczypiorku, jędrne, pełne... MOże rzeczywicie to jst po
prostu szczypior czosnku? Albo inny sort czeremszy niż nasza?..

Qq

24. Data: 2005-05-11 19:08:02

Od: "zbisa" <z...@z...ita.pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> niewyrośnięte jeszcze mocno, rewelacja...a może kiedyś sama tak
spróbuję,
> tylko nie wiem czy mi wyjdzie taka sama

przepis prosze - nawet szczątkowy :-))))

> sorki, że się tak wtrąciłam bez przywitania, co niniejszym czynię, ale
tak
> się naczytałam, że aż ślinka ....

tiaaaaa... Ty sie nie sumituj :-))) tylko przypominaj sobie jak to Babcia
robiła :-)))
acha! bywanie na tej grupie objawia sie tyciem :-)))

--
serdeczności! zbisa (Wierny Czytacz Grupy)

25. Data: 2005-05-11 20:41:50

Od: "Julita Cygan" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> przepis prosze - nawet szczątkowy :-))))

pamiętam tylko, że sałata była z własnego ogródka, rosła gęsto i dlatego te
główki sie wiązały tak jak normalnie, odcinane były korzenie to na mur, a
potem do glinianego gara. Nie wiem co babcia tam wrzucała ( zapytam jutro
mamy, moze ona wie), ale myślę że to co do ogórków, które robię tak samo jak
ona ( babcia mnie tak nauczyła)
dużo czosnku zgniecionego( utłuczonego) z solą kamienną, koper, liście
chrzanu i korzeń też. ...?
Chyba zrobię tą sałatę, w sobotę wysieję wiecej w grządki, a potem ukiszę,
może popytam kogoś ze starszego pokolenia, to mi coś podpowiedzą, jak tylko
się dowiem to dam znać, oj narobiłam sobie smaka

> acha! bywanie na tej grupie objawia sie tyciem :-)))

O tym wiem doskonale( efekty są widoczne), nie pójdę spać jak nie poczytam
grupy, mam tak już od trzech lat. Przepisy i porady chętnie wykorzystuję i
dzielę się nimi z koleżankami w pracy.

Pozdrawiam serdecznie Julita -również WCG

[P] Ciasto kruche z rabarbarem i budyniem
Tiramisu spod telegrafa - nie mylić z zasłupiem (i rozżalone OT)
Pascal w TVN - jakich uzywa naczyn?
kuchnia gazowa
Rosol skisl podczas burzy