kiwi i galaretka - big problem

1. Data: 2003-02-13 09:04:23

Temat: Re: kiwi i galaretka - big problem
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 13 Feb 2003 10:33:03 +0100, "feqaver"

>Witam!
>
>mam taki problem:
>kiedy robie galaretke (owocowa) i wrzuce do niej kiwi, to nie zastyga,
>sama galaretka bez dodatkow zastyga

bo on, ten kiwi i chyba ananas, to maja jakiegos enzyma w sobie
czy inne psakudztwo co to sie sprzeciwia galarecieniu.

>czy ktos cos takiego spotkal, albo wie co na to poradzic,
>przeciez w czasem w restauracjach spotyka sie kiwi w galaretce...
>
>pozdrawiam feqaver
>p...@i...pl

moze to restauracyjne jest sztuczne albo spreparowane...to jest
tak jak gotowanie kartofli w kwasnej zupie - beda na zawszxe
twarde

Pierz

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-02-13 09:35:05

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> czy ktos cos takiego spotkal, albo wie co na to poradzic,
> przeciez w czasem w restauracjach spotyka sie kiwi w galaretce...

Szczerze mowiac to nie widzialam kiwi w galaretce. Owoc ten zawiera enzymy,
ktore trawia pektyny, wobec czego galaretka nie ma prawa sie sciac.

Pozdrawiam,
AniaR

1. Data: 2003-02-13 10:07:20

Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> On Thu, 13 Feb 2003 10:33:03 +0100, "feqaver"

> bo on, ten kiwi i chyba ananas, to maja jakiegos enzyma w sobie
> czy inne psakudztwo co to sie sprzeciwia galarecieniu.

Zgadza się. Przerabiałem to. Galaretkę trzeba rozpuścić w mniejszej ilości wody
niż w przepisie.Ja to w dodatku ładuję do zamrażalnika (po wstępnym
schłodzeniu) nie żeby zamarzło.
Michał

1. Data: 2003-02-13 12:05:56

Od: "Magdalena W." <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "feqaver" <p...@i...nospam.pl> napisał w wiadomości
> kiedy robie galaretke (owocowa) i wrzuce do niej kiwi, to nie zastyga,
> sama galaretka bez dodatkow zastyga
Galaretka z kiwi nie zastygnie, ananasa tez nie nalezy.
Ale... mozesz wyczekac na ten moment, kiedy galaretka jest juz-juz prawie
scieta, i wtedy wciapac kiwaczka, i do lodowki czem predzej. Kiedys mi sie
udalo, sprobuj poeksperymentowac.
Pozdrawiam
Magda

1. Data: 2003-02-13 12:34:26

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena W." wrote:
> Galaretka z kiwi nie zastygnie, ananasa tez nie nalezy.

cos mi sie tlucze po glowie, ze galaretka z zelatyna nie zastygnie, ale z
agarem owszem. dobrze mi sie cos przez pamiec przebija?

pat
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2003-02-13 13:01:30

Od: "feqaver" <p...@i...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

"PatryCCCja" <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> wrote in message

> cos mi sie tlucze po glowie, ze galaretka z zelatyna nie zastygnie, ale z
> agarem owszem. dobrze mi sie cos przez pamiec przebija?
>
> pat
bomba grupa ;)
dzieki za wszystkie uwagi - przydadza sie!
...ja tu jeszcze wroce ;)))
feqaver szczecin

1. Data: 2003-02-13 13:18:25

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:aqnm4v0hjck2g106o7ktftafg75rrm35h9@4ax.com...
> bo on, ten kiwi i chyba ananas, to maja jakiegos enzyma w sobie
> czy inne psakudztwo co to sie sprzeciwia galarecieniu.

ananas mi nigdy nie rozmiekczyl galaretki, trzyma sie zawsze jak maly
betonik :)
kiwi faktycznie lepiej nie ladowac

wkn

1. Data: 2003-02-13 13:28:17

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>ananas mi nigdy nie rozmiekczyl galaretki, trzyma sie zawsze jak maly
>betonik :)
>kiwi faktycznie lepiej nie ladowac
>
>wkn

to moze jakis inny owoc...tylko jaki...starosc nie radosc ...

Pierz - kobieta upadla. na glowe. Upadniecie na glowe jest
niewatpliwym dowodem mienia/mania/macia glowy (K.C.)

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-02-13 13:52:27

Od: "Lia" <L...@u...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

" Krysia Thompson " wrote:

> to moze jakis inny owoc...tylko jaki...starosc nie radosc ...

Moja pamiec takowoż podpowiada mi ananasa, ale moze tylko surowy?
Moze Wkn takiego z puszki dodała?
--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154
howuser&userid=3338656