klasa "0" i szkoła podstawowa Warszawa Wawer

21. Data: 2006-05-08 00:41:29

Temat: Re: klasa "0" i szkoła podstawowa Warszawa Wawer
Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Iwon(k)a" <i...@p...onet.pl> wrote in message
news:e3m3lt$9kk$1@news.onet.pl...
> "miranka" <a...@m...pl> wrote in message
>
> milej pracy wiec zycze :)

dzięki:)

22. Data: 2006-05-08 08:16:12

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Matkobosko, jakby mi dziś ktoś zagawarił na ulicy, to istnieje szansa,
> że dowiedziałby się ode mnie tego, czego by chciał,

Jesteś pewna? Bo ja sobie od czasu do czasu włączam kanał rosyjskojęzyczny w
telewizji i za każdym razem załamuję się poziomem rozumienia tekstu
mówionego ;-) Nie, żebym nie wiedziała o czym mówią, ale jak sobie przypomnę
Puszkina czytanego bez większych problemów w oryginale... Jednak czas robi
swoje :-(

Agnieszka

23. Data: 2006-05-08 10:11:08

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

miranka napisał(a):

> Nikt nie każe 'szaraczkowi' znać języka na poziomie "całek".

Matkobosko, jakby mi dziś ktoś zagawarił na ulicy, to istnieje szansa,
że dowiedziałby się ode mnie tego, czego by chciał, chociaż jezyk od
dawna leży w lamusie nie używany. Za to całka nie wiem nawet, jak
wygląda i czym się różni od różniczki... To chyba poziom nieużywanego
języka jednak wyżej jest?

Justyna
GG 6756000

24. Data: 2006-05-08 10:46:51

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale to chodzi o to, żeby wiedzieć, o czym mówią*, a nie o czytanie
> Puszkina w oryginale;-). W każdym razie prędzej się dogadam w tym obcym
> jezyku, niz przypomnę sobie jak wyglada i po co jest całka.

Jak to jak wygląda... wiotka jak dziewczyna podczas całowania (by któryś z
moich wykładowców ;-))

Agnieszka

25. Data: 2006-05-08 12:39:48

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Puszkina w oryginale;-). W każdym razie prędzej się dogadam w tym obcym
jezyku, niz przypomnę sobie jak wyglada i po co jest całka.
BTW, aż tak to się języka nie uczyłam, zwłaszcza, że na trzy lata
szkoły podstawowej miałam 4 nauczycieli, co jeden, to lepszy;-),
dopiero w LO trafiła się rusycystka z prawdziwego zdarzenia po studiach
w Moskwie, to nas co nieco nauczyła.

* ciągle się cieszę, że jeszcze coś ponimaju:-)

Justyna
GG 6756000

26. Data: 2006-05-08 13:14:11

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Agnieszka" <a...@z...pl> wrote in message

> [...]
> mówionego ;-) Nie, żebym nie wiedziała o czym mówią, ale jak sobie
> przypomnę Puszkina czytanego bez większych problemów w oryginale... Jednak

podobno rowniez emocjonlane podejscie do jezyka ma znaczenie w jego
przyswajaniu i uzywaniu. ja np radzieckiego nie cierpialam, w ramach
antyradzieckiej postawy, i mimo, iz od 4 klasy szkoly podstawowej do studiow
mialam go rok w rok, malo co teraz z niego umiem, zeby nie powiedziec wcale.
a znajomosc angielskiego w zasadzie tez, gdyby nie moj wyjazd, zanikla by
prawie calkowicie, a matematyka jaka byla taka byla,i wciaz gdzies sie tam
po glowie
tlucze :)

iwon(k)a

27. Data: 2006-05-09 05:56:35

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 8 May 2006 08:14:11 -0500, Iwon(k)a napisał(a):

> [...]
> mialam go rok w rok, malo co teraz z niego umiem, zeby nie powiedziec wcale.

I to był błąd :), u nas się mawiało "język wroga trzeba znać".

--
Elżbieta

28. Data: 2006-05-09 12:42:27

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwon(k)a napisał(a):

> podobno rowniez emocjonlane podejscie do jezyka ma znaczenie w jego
> przyswajaniu i uzywaniu.

Ja na tej zasadzie z niemieckiego tylko "niśt fersztejen", za to język
wroga, to tak, jak pisała Elżbieta...

Pozdrawiam
Justyna
GG 6756000

29. Data: 2006-05-09 12:50:48

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka napisał(a):

> Jak to jak wygląda... wiotka jak dziewczyna podczas całowania (by
> któryś z moich wykładowców ;-))

No, jakby mi tak całki tłumaczyli, to pewnie inaczej by wyglądała ich
znajomość;-)

Justyna
GG 6756000

30. Data: 2006-05-09 13:29:06

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Elżbieta" <w...@p...onet.pl> wrote in message

> I to był błąd :), u nas się mawiało "język wroga trzeba znać".

tez mi tak mowiono, ba, nawet ja sama sobie tak wmawialam,
niestety jednak z rosyjskimi kolezankami porozumiewam sie teraz
po angielsku :)

iwon(k)a

DŁUŻNICY
ťťČČĆ÷