klasy ścieralności paneli

1. Data: 2006-09-07 14:48:39

Temat: klasy ścieralności paneli
Od: chris <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Noszę się z zamiarem położenia paneli czy ktoś moze mi powiedzieć czy
ac4 jest twardszy od ac3?
Wole kupić troche twardsze panele niż za miękkie. Czy moze ktoś mi
doradzi? Szukałem w internecie i niestety nie znalazlem tabelki czy
spisu z oznaczeniami twardosci.
Z góry dziekuje za pomoc.

pozdrawiam

chris

2. Data: 2006-09-07 15:24:00

Temat: Re: klasy ścieralności paneli
Od: "Mały" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Wole kupić troche twardsze panele niż za miękkie. Czy moze ktoś mi
> doradzi? Szukałem w internecie i niestety nie znalazlem tabelki czy spisu

witam
"Panele podłogowe o klasie ścieralności AC 3 są przeznaczone do wykonywania
posadzek w pomieszczeniach mieszkalnych (o wysokim natężeniu ruchu) oraz w
lokalach użyteczności publicznej (o niskim natężeniu ruchu). Nie zaleca się
stosowania paneli podłogowych AC3 w pomieszczeniach typu: biura, sklepy,
sale lekcyjne.
Panele podłogowe o klasie ścieralności AC 4 są przeznaczone do wykonywania
posadzek w pomieszczeniach mieszkalnych o wysokim natężeniu ruchu oraz w
lokalach użyteczności publicznej o średnim natężeniu ruchu."

więcej na www.kronopol.pl

Pozdrawiam

maly

3. Data: 2006-09-07 20:32:38

Od: salamon <s...@b...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

chris napisał(a):
> [...]
> Wole kupić troche twardsze panele niż za miękkie. Czy moze ktoś mi
> doradzi? Szukałem w internecie i niestety nie znalazlem tabelki czy

I nie daj się skusić ceną - za każde pieniądze bierz te, o wyższej klasie.
W poprzednim mieszkaniu użytkowałem przez 5 lat panele w klasie ac 4 -
zero śladów użytkowania (fakt, tanie nie były)
Teraz kupiłem mieszkanko z położoną jakąś tandetą za 10 zł/m2 i po roku
ślady od kółek fotela przy kompie, wysówki od narożnika itp.
A wymienić się nie da :-( , bo zabudowy porobione.

SALAMON

4. Data: 2006-09-07 20:56:20

Od: p...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Teraz kupiłem mieszkanko z położoną jakąś tandetą za 10 zł/m2 i po roku
> ślady od kółek fotela przy kompie, wysówki od narożnika itp.

Ja mam 4-ta klasę ścieralności i to nie gładkie tylko takie lekko
karbowane. Mam dwa psy i śladów żadnych nie widać od psich
pazurów. Panele są 4 lata.
Niestety kólka od rozsuwanego tapczanu porobiły ślady.
Za to widzialam panele 3 klasy ścieralności na podłodze. Po
miesiącu były odrapane.

Pozdrawiam Hania

5. Data: 2006-09-08 08:55:50

Od: chris <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki za informacje, czyli kupie tylko ac4.

pozdrawiam

kb

6. Data: 2006-09-13 07:59:42

Od: Kamitchi <kamitchi<ups>@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

chris <c...@p...onet.pl> wrote in news:edrb6k$ft2$1@news.onet.pl:

> dzieki za informacje, czyli kupie tylko ac4.
>
> pozdrawiam
>
> kb

Albo AC5 :)))

pzdr
Kamil

7. Data: 2006-09-14 09:29:32

Od: " BrunoJ" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ślady od kółek fotela przy kompie, wysówki od narożnika itp.
> A wymienić się nie da :-( , bo zabudowy porobione.
potwierdzam w 100%. poprzednio mialem AC4 i po 6 latach praktycznie
zero sladow. Teraz kladlem takie same, przy czym producent podniosl klase
na AC5 i dodal 'futerko' od spodu, zeby (podobno;) nie stukalo.
Widzialem rozne panele i zazwyczaj cena wprost odpowiadala jakosci.
Albo takie za 10zl/m2 i wymieniac co dwa lata, albo raz i porzadniej.

pozdrawiam, w szczegolnosci bylego sasiada Salamona :)
Bruno

8. Data: 2006-09-16 19:55:07

Od: salamon <s...@b...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

BrunoJ napisał(a):

> [...]
> Albo takie za 10zl/m2 i wymieniac co dwa lata, albo raz i porzadniej.
>
> pozdrawiam, w szczegolnosci bylego sasiada Salamona :)

Pozdrawiam również. :-)
Jak to miło stare dzieje powspominać. tylko łza sie w oku kręci na myśl
o tamtym mieszkanku :'(

SALAMON

pralko-suszarka
zalane mieszkanie