klimatyzator

1. Data: 2008-06-04 14:32:57

Temat: klimatyzator
Od: doslaw <doslaw_usunto@_totez_.zlo.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
z okazji lata (eh, nie lubie... ) stwierdzilem, ze trzeba nabyc klimatyzator
nie taka klimatyzacje z parownikiem outside, tylko taki klimatyzator
wolnostojacy sobie w pokoju
i wiem, ze sa dwa rodzaje: taki z rurą, co ciepłe powietrze wyrzuca na
zewnatrz i taki ze zbiornikiem wodnym
i wlasnie o ten drugi mi chodzi

moze mi ktos polecic cos w miare dobrego? w roznych saturnach staly
jakies takie... gratowate (te na wode)
a chodzi generlanie o to, zeby troche schlodzic pokoj w czasie upalow
(takich jak ostatnie pare dni)

dzieki i pozdrawiam

2. Data: 2008-06-04 14:52:45

Temat: Re: klimatyzator
Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "doslaw" <doslaw_usunto@_totez_.zlo.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wolnostojacy sobie w pokoju
> i wiem, ze sa dwa rodzaje: taki z rurą, co ciepłe powietrze wyrzuca na

Szkoda kasy, patrz archiwum.

3. Data: 2008-06-04 16:00:51

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

doslaw <doslaw_usunto@_totez_.zlo.pl> wrote:

> i wiem, ze sa dwa rodzaje: taki z rurą, co ciepłe powietrze
> wyrzuca na
> zewnatrz i taki ze zbiornikiem wodnym
> i wlasnie o ten drugi mi chodzi

Ten drugi to nie jest klimatyzator. To klimator.

> [...]
> staly
> jakies takie... gratowate (te na wode)
> a chodzi generlanie o to, zeby troche schlodzic pokoj w czasie

Nie da się, ponieważ dobry i klimator to wzajemne sprzeczności.
Nie, nie jestem malkontentem, co sobie kupił superklimę za
pierdylion złotych i teraz się wyśmiewa ze wszystkich szukających
czegos tańszego, piszę że się nie da, ponieważ beznadziejność
klimatora wynika z samej zasady jego działania. On "chłodzi"
przez odparowanie wody - owszem wstawiając twarz w wylot tego
wynalazku będziesz czuł lecące z niego przyjemnie wilgotne
pozornie chłodne powietrze, ale to będzie tylko pozór, w praktyce
toto jedynie podniesie poziom wilgotności w pomieszczeniu a tym
samym uczyni upał o wiele bardziej dokuczliwym, a na temperaturę
w całej kubaturze pomieszczenia nie wpłynie w żadnym zauważalnym
stopniu.

J.

4. Data: 2008-06-04 20:50:04

Od: doslaw <doslaw_usunto@_totez_.zlo.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. pisze:

> [...]
> upał o wiele bardziej dokuczliwym, a na temperaturę w całej kubaturze
> pomieszczenia nie wpłynie w żadnym zauważalnym stopniu.

a. czyli z dwojga zlego juz lepiej ten z rurą wystawianą za.. okno

dzieki za rozjasnienie ile klimator daje pozytku

5. Data: 2008-06-04 20:58:52

Od: Maseł <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. wrote:
[...]
> samym uczyni upał o wiele bardziej dokuczliwym, a na temperaturę
> w całej kubaturze pomieszczenia nie wpłynie w żadnym zauważalnym
> stopniu.

Jak jest na prad to i w koncowym rachunku takze na temperature wplynie
bardzo pozytywnie skuteczniej ja podnoszac :-)

A moze by tak wzorem starozytnych (no, moze sredniowiecznych) slowian
lodu na rzece narabac i w podziemiach baszty go trzymac? Latem taka
baszta sama ze sie jest "lodowa" a i wydobyty z lochu lod troche ochlody
daje...

Pozdro

Maseł

6. Data: 2008-06-05 14:46:20

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maseł" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
oznan.pl...
> Jarek P. wrote:
> [...]
>
> Jak jest na prad to i w koncowym rachunku takze na temperature wplynie
> bardzo pozytywnie skuteczniej ja podnoszac :-)

Byc moze, ale nie koniecznie - energia elektryczna moze pojsc na zmiane
stanu skupienia wody, a nie na cieplo.

7. Data: 2008-06-07 14:00:40

Od: paff <w...@p...zamien> szukaj wiadomości tego autora

Ghost pisze:
> Byc moze, ale nie koniecznie - energia elektryczna moze pojsc na zmiane
> stanu skupienia wody, a nie na cieplo.

Ze sprawnością 100% ? :)

Paweł

8. Data: 2008-06-10 12:28:59

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "paff" <w...@p...zamien> napisał w wiadomości

> Ze sprawnością 100% ? :)

Nie musi.

9. Data: 2008-06-14 12:01:07

Od: Maciej Kulawik <m...@m...x.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 04 Jun 2008 22:58:52 +0200, Maseł napisał(a):

> [...]
> lodu na rzece narabac i w podziemiach baszty go trzymac? Latem taka
> baszta sama ze sie jest "lodowa" a i wydobyty z lochu lod troche ochlody

Tylko skąd u nas weźmiesz:
a) lód na rzece
b) basztę
?

10. Data: 2008-06-15 20:30:50

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tylko skąd u nas weźmiesz:
> a) lód na rzece
> b) basztę

Lód narzece to jest problem, ale baszta to niekoniecznie musi być baszta.
Wystarcza równiez piwnica piętrowa + trociny i daje, a raczej dawało radę.
Piwnice takie były stosowane w przedwojennych willach.

Zasłona/osłona w balustradzie balkonu - gdzie kupić ?
wysokie okna - wymysł projektanta
schody - Katowice - ktokolwiek wie...
Program do projektowania szaf
Czym malowac trapezówke ocynk na dachu, nie wiadomo czym pomalowana wcześniej??