kluski śląskie

1. Data: 2003-12-10 16:32:22

Temat: kluski śląskie
Od: "Grzadka Krzysztof" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę pomóżcie!!!
Jak się robi kluski śląskie?

1. Data: 2003-12-10 16:36:40

Temat: Re: kluski śląskie
Od: "Grzadka Krzysztof" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kluski śląskie kupuje się w sklepie

Użytkownik "Grzadka Krzysztof" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
news:br7hqd$jge$1@news.lublin.pl...
> Proszę pomóżcie!!!
> Jak się robi kluski śląskie?

1. Data: 2003-12-10 18:12:55

Od: Izza <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzadka Krzysztof wrote:

> Proszę pomóżcie!!!
> Jak się robi kluski śląskie?

ech..
normalnie gotujesz ziemniaki w osolonej wodzie (najlepiej dzien wczesniej) i
mocno zgniatasz, albo mielisz w maszynce na jednolita mase.
wkladasz to do miski i uklepujesze. dzielisz na 4 czesci, wyciagasz 1 czesc
i w jej miejsce wsypujesz make ziemniaczana + 1-2 lyzki zwyklej maki
pszennej.
wyrabiasz na jednolita mase.
jak juz ja masz, to toczysz kulki lekko przygniatacz i palcem robisz male
wglebienie. wrzucac na wrzaca osolona wole i gotowac az wyplyna na wierzch.

Ot i cala filozofia:)

Kichajaca Izza

1. Data: 2003-12-10 20:57:33

Od: "gwiazdka" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja roie tak jak Izza tylko dodaje jeszcze jedno jajko i dopiero wtedy formuje
z nich kluseczki.
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

1. Data: 2003-12-10 21:39:35

Od: Izza <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

gwiazdka wrote:

> Ja roie tak jak Izza tylko dodaje jeszcze jedno jajko i dopiero wtedy
> formuje z nich kluseczki.
jesli dodasz do nich jajko to beda twardsze. Klasyczny przepis slaski to
wlasnie to co podalam:)

Kaszląca Izza

1. Data: 2003-12-10 22:27:20

Od: "Betty" <n...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Izza" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> jesli dodasz do nich jajko to beda twardsze. Klasyczny przepis slaski to
> wlasnie to co podalam:)

bez jajka się rozwalają i źle kulają..

1. Data: 2003-12-11 07:02:53

Od: Izza <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Betty wrote:

> Użytkownik "Izza" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> bez jajka się rozwalają i źle kulają..
kilka dni temu robilam kluchy... i nie bylo najmniejszego problemu z
kulaniem, trzeba tylko dobrze wyrobic ciasto -- chocby na stolnicy.
To jak z kruchym ciastem -- zle sie na poczatku wyrabia, ale pozniej jest
bardzo elastyczne i calkiem scalone.
Izza

1. Data: 2003-12-11 07:48:50

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Izza wrote:
> To jak z kruchym ciastem -- zle sie na poczatku wyrabia, ale pozniej jest
> bardzo elastyczne i calkiem scalone.
> Izza

Kruchego ciasta sie nie wyrabia wogole, bo bedzie jak kawal kartonu.
MB

1. Data: 2003-12-11 10:00:28

Od: Izza <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> Kruchego ciasta sie nie wyrabia wogole, bo bedzie jak kawal kartonu.
> MB

ech... nie o to chodzilo, po prostu trzeba troszke nad kluchami popracowac i
beda jak trzeba -- ale to kilka minut i ciasto na kluchy jest takie jak byc
powinno.

Kichająca Izza

1. Data: 2003-12-11 11:41:17

Od: "Danka" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja również robię bez jajka i nigdy się nie rozwaliły.
Na tworzenie kuleczek również nie narzekam.
Jeden tylko raz dodałm jajko, ale potem, by uzyskać sesnowne ciasto trzeba
było sypnąć duuuuużo mąki. Rezultat był bardziej kopytkowaty niż
kluskośląski.

Danka

Ciasteczka na spodzie z oplatka?
faszerowana ryba