kobieca kobieta, stereotypy i feminizm

101. Data: 2003-03-25 09:30:25

Temat: Re: kobieca kobieta, stereotypy i feminizm
Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Ressel" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
news:b5noja$1he$1@inews.gazeta.pl...
(ciach, choć co racja to racja)
> Może moje wnuki dożyją czasów, kiedy człowiek będzie przechodził na
> emeryturę po prostu wtedy, kiedy chce - i żył z tego, co przez całe życie
> uskładał. Choć bardziej prawdopodobne, że wykazuję się w tym miejscu
> zasadniczo obcym mi idealizmem.

To idealizm powoduje, że ciągle się chce czegoś lepszego. Nie ma się co go
wstydzić.
Sowa
-beznadziejnie chyba idealistyczna. :)

102. Data: 2003-03-25 09:43:53

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dodam jeszcze, że nie zdarzyło mi się słyszeć od świeżo upieczonych matek
> (radykalne feministki pragnące uszczęśliwiać na siłę swoje "siostry" jakoś
> pod tę kategorię nie podpadają) po 12 tygodniach po porodzie, że marzą o
> tym, by iść do pracy. Tendencja jest dokładnie odwrotna - rozpaczliwe
próby
> wykorzystania wszystkich możliwych urlopów, żeby tylko posiedzieć z
> dzieckiem odrobinę dłużej.

A ty "siostro" cenisz sobie fakt posiadania praw wyborczych wywalczonych (o
Boże ! _AŻ_ 100 lat temu), czy raczej wolała byś ich nie mieć?

Na pewno nie jest dużo kobiet, co wolą zrezygnować z opieki nad nowo
urodzonym dzieckiem i iść do pracy, ale są takie. Są takie co wracają do
niej 2, 3 tygodnie po porodzie z różnych względów, bo boją się o stanowisko,
bo nie są szczęśliwe jako matki itp. Ich sprawa.
Ja mam zamiar być przy młodszym dziecku dziecku do 3 roku jego życia, tak
jak odchowałam starsze ale wyobrażam sobie (i obserwuję wśród znajomych
mam), że nie wszystkim to odpowiada. Więc skoro nie można zmuszać kobiet do
opuszczania dzieci zraz po porodzie, to tak samo nie można ich zmuszać do
siedzenia przy nich.
Co w tym takiego strasznego?
Sowa

103. Data: 2003-03-25 09:51:35

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Martynika" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> Nie - ja jestem człowiekiem. Równowaga to podstawa - brak jej w ruchu
> feministycznym. Martynika

Brak równowagi, bo wciąż znajduje ten ruch pole do działania, czy dla tego
że Ty jesteś zadowolona z tego co akurat masz (i co ten ruch Ci wywalczył,
np. już tę wielokrotnie przytaczaną sztandarową możliwość bycia pełnoprawnym
obywatelem, możliwość samodzielnego zarządzania pieniędzmi, wyboru dowolnego
(teoretycznie wciąż) zawodu, wniesienia skargi sądowej o gwałt, rozwód,
molestowanie itp., itd.), a tych co wciąż nie mają, wolisz nie zauważać?

Możesz być człowiekiem, a nie "tylko" kobietą, bo ktoś Ci tę możliwość dał.
Sowa

104. Data: 2003-03-25 10:31:28

Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 24 Mar 2003 15:54:47 +0100 I had a dream that Martynika <m...@o...pl>
wrote:
>Nie - ja jestem człowiekiem. Równowaga to podstawa - brak jej w ruchu
>feministycznym. Martynika

Naprawdę jestem pełen szacunku do takich kobiet. Żeby więcej tak myślało,
to świat byłby lepszy... :)

105. Data: 2003-03-25 10:35:21

Od: "Ewa Ressel" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

Więc skoro nie można zmuszać kobiet do
> opuszczania dzieci zraz po porodzie, to tak samo nie można ich zmuszać do
> siedzenia przy nich.
> Co w tym takiego strasznego?

Bo ja już widzę oczami duszy, jak by się to odbywało.
Tydzień po porodzie telefon: "Pani Gieniu, no to jak się czujemy, bo wie
pani, tyle tych papierów się uzbierało, ja nawet dla pani takie specjalne
dmuchane kółko kupiłem, żeby pani się wygodniej siedziało. No to jutro o
ósmej w firmie, tak?".
ER

106. Data: 2003-03-25 10:36:47

Temat: Re: Odp: kobieca kobieta, stereotypy i feminizm
Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 24 Mar 2003 15:59:18 +0100 I had a dream that Sowa <m...@w...pl> wrote:
>(całe ciach, bo i tak stereotypowe bzdurki, prócz przeuroczego fragmentu)
>ROTFL - specjalnie ją o to pytałeś? Bałeś się, że Ci "małego" upitoli nożem
>jak będziesz spał?

Wiesz, Sowa, wykazujesz tyle dobrego smaku, wyczucia i wszystkiego innych
wspaniałych cech, że pozostaje mi tylko chylić czoła przez Twą niezmierzona
kulturą osobistą i nie odezwać się ani słowem.

>Sowa
>Bezpośrednio odpisał Ci np. Puchaty - on bezsprzecznie jest mężczyzną.

To zdominowany feminista ;-P

107. Data: 2003-03-25 10:38:48

Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 24 Mar 2003 16:11:51 +0100 I had a dream that Sowa <m...@w...pl> wrote:
>Dlatego też uważam np.
>odbywają
>Chłe, chłe.
>Ale zapomniałaś dodać, " tak jak jedzenie schabowych, upichconych przez
>żonę" :)

Sowa, jesteś niekonsekwentna. Z jednej strony nie podoba Ci się wizerunek
feimnistki jako niedowartościowanej głupiej wariatki, a sama podkreślasz
stereotyp faceta jako "jedzącego schabowe upichcone przez żonę".

Poza tym prawdziwy mężczyzna umie sobie sam zrobić schabowe, o!

108. Data: 2003-03-25 10:39:22

Od: "Ewa Ressel" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LPoD" <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff> napisał w wiadomości

> I to od dawna:
>
> 'Prawo do urlopu wychowawczego od 1996 roku przysługuje obojgu rodzicom na
> równych prawach (art. 186 oraz art. 189 k..p). Urlop wychowawczy
> przysługuje pracownikom, którzy przepracowali co najmniej 6 miesięcy w
> jakimkolwiek zakładzie pracy.'

Jeśli chodzi o urlopy wychowawcze i inne przywileje rodzicielskie widzę
jedną dużą - i coraz większą, biorąc pod uwagę wymuszanie
"samozatrudniania" - grupę osób naprawdę dyskryminowanych, a mianowicie
tych, którzy prowadzą własną działalność gospodarczą. Niestety, wiem co
mówię, bo oboje dzieci urodziłam właśnie pracując "na swoim". Ani urlop
wychowawczy, ani wolne dni "na dziecko", ani krótszy czas pracy dla
karmiących takim osobom nie przysługuje.
ER

109. Data: 2003-03-25 10:40:12

Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 24 Mar 2003 19:51:33 +0100 I had a dream that boniedydy
<b...@z...pl> wrote:
>Ok, rozumiem, że dysponujesz badaniami naukowymi potwierdzającymi pogląd, ze
>wszystkie feministki to wyjące wręcz do chłopa baby, które są samotne z
>powodu wrodzonej złośliwości tudzież innych wad psychiki. Nie chcesz nas na
>te badania naprowadzić, poniewaź wstukanie źródła zajęłoby ci zbyt wiele
>cennego czasu.

Moje obserwacje (i to nie pojedyńczych sztuk) są dla mnie dużo ważniejsze
niż jakieś prace (pseudo)naukowe. Poza tym panowie podzielający me poglądy
utwierdzają mnie w przekonaniu o słuszności mych obserwacji.

110. Data: 2003-03-25 10:40:49

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <G...@p...onet.pl-----USUN-TO>
napisał w wiadomości
edu.pl...

> [...]
> wspaniałych cech, że pozostaje mi tylko chylić czoła przez Twą
niezmierzona
> kulturą osobistą i nie odezwać się ani słowem.

Przynajmniej nie wykazuję "specyficznego poczucia humoru" i nie chowam się
za emotikony, siejąc po sieci stereotypy wyssane z palca.
Sowa

Wiosenna propozycja...
Czy to normalne u facetów? :(
Pożegnanie z Sokratesem.
NIGDY nie zapomnisz realnosci tego przedstawienia !!!
co za życie